زیان "پالایش" به 50 درصد رسید/خبری از وزیر اقتصاد کشور نیست!

درحالی که صندوق پالایش یکم زیان 50 درصدی به سهامداران خود تحمیل کرده است، هنوز خبری از وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس برای پاسخگویی در خصوص وضعیت اسفناک بازار سرمایه نیست.

به گزارش تحریریه، بازار سهام بعد از ریزش 80 هزار واحدی در هفته گذشته روز شنبه نیز در مدار نزولی قرار داشت. متاسفانه سرخ پوشی بازار در روز دوشنبه نیز ادامه یافته و شاخص کل تا اینجا با نزول بیشاز 2 درصدی  در محدوده  یک میلیون و 155 هزار واحدی قرار گرفته است.

در این بین یک نکته جالب توجه وجود دارد که جدای از تحولات بازار سهام به عنوان یک مهمان ناخوانده زیان جدی به مردم و سهام داران وارد کرده است. صندوق پالایش یکم که با قیمت 10 هزار تومان عرضه شد هم اکنون و بعد از گذشت دو ماه ریزش مداوم در محدوده 5 هزار تومان قرار داشته و عملا زیان 50 درصدی به سهامداران خود تحمیل کرده است.

در این بین صندوق دارا یکم که مربوط به سهام بانکها و بیمه های دولتی است نیز در محدوده 10 هزار تومان قرار گرفته و احتمالا مانند صندوق پالایش روند نزولی و زیان دهی جدی این صندوق نیز اغاز  خواهد شد.

اینها همه در حالی است که در زمان ریزش قبلی در مرداد ماه تاکید شد که چرا مردم به توصیه گوش نداده و بجای سرمایه گذاری مستقیم، سرمایه خود را به صندوقهای مختلف موجود در بازار بورس منتقل نکرده اند.

پایان/

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 8340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =