وزیر اقتصاد: چیزی به نام تضمین در بورس نداریم/رئیس جمهور: مردم همه چیز خود را به بورس بسپارند!

وزیر اقتصاد اخیرا اعلام کرده، در دنیا چیزی به نام تضمین در بورس نداریم و تضمین با ذات بورس همخوانی ندارد، رئیس جمهور تاکید کرده بود مردم همه چیز خود را به بورس بسپارند.

به گزارش تحریریه، وزیر اقتصاد اخیرا در خصوص زیان شدید سهامداران صندوقهای etf دولتی، گفته است:صندوق پالایش یکم از زیان درآمده است، دیروز که بررسی کردم 25 درصد از ارزش روز خالص دارایی NAV بالاتر بود.
 
دژپسند ادامه داد، دولت کلا از بازار سرمایه حمایت می‌کند و روش‌های حمایتی متناسب با شرایط کلی است. در دنیا چیزی به نام تضمین در بورس نداریم و تضمین با ذات بورس همخوانی ندارد، سهامدار اولین پیامی که در بورس می‌گیرد، این است که بورس بر مبنای بازار عمل می‌کند، اما قطعا از روش‌های گوناگون حمایت از بازار را انجام می‌دهیم.

بر این اساس درحالی که وزیر اقتصاد صراحتا اعلام کرده، در دنیا چیزی به نام تضمین در بورس نداریم و تضمین با ذات بورس همخوانی ندارد، رئیس جمهور تاکید کرده بود مردم همه چیز خود را به بورس بسپارند.

گفتنی است، حسن روحانی رئیس‌جمهور در نیمه مرداد ماه گفته بود: با شرایطی که بورس نشان می‌دهد اوضاع بهتر خواهد شد؛ مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند.

حالا مشخص نیست وقتی مردم به خواست صریح ریاست جمهور مبنی بر اینکه همه چیز به بورس سپرده شود باید اعتماد کنند و یا نسخه تازه وزیر اقتصاد که بعد از ریزش 70 تا 50 درصدی ارزش سرمایه  آنها میگوید چیزی به نام تضمین در بورس نداریم. امروز وعده های زیادی درخصوص بازگشت ثبات در بازار داده شده، رئیس سازمان بورس استعفا کرده اما همچنان این روند نزولی چند ماهه در بازار سهام ادامه داشته و تنها زیان بیشتر به مردمی که قرار بود به بورس اعتماد کنند تحمیل شده است. در این بین گویا اعتراض گاه و بی گاه زیان دیدگان هم اثری نمیکند و حتی برخورد محکم تر از سوی مجلس هم دیده نمی‌شود. با این اوصاف مشخصا وزیر اقتصاد با اعتماد به نفس بیشتری نیز سخن میگوید و احتمالا دولتمردان نیز با یک تغییر تاکتیکی در راس سازمان بورس کار را تمام شده فرض میکنند.

پایان/

۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 8545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      1 0
      کلاهبردارهای دزد .
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      وزیراقتصادشمایی که تضمین برای بورس نداریدچرارییس جمهورتضمین دادهمون موقع به ملت نگفتید همه دولتی ها پشت پرده باهم همدستید که ملت رااذیت کنیددوره شماهم تمام میشودوروسیاهی برای اصلاح طلبها میماند
    • سعید ظفرقندی مطلق IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      اشتباه مهلکی به اقتصاد مردم محور وارد شد. تنها راه درست برای بازگرداندن اعتماد مردم ایجاد قوانینی برای افزایش بازدهی و سوددهی شرکت‌های بورسی میباشد. مانند کاهش مالیات شرکت های تولیدی کاهش قیمت حامل‌های مصرفی انرژی برای آنها و کاهش سهم بیمه ومشوق های صادراتی و.... باید حکومت کاری کند که همانطور که الان مردم در زیان بالای بورس شریک بودن در سود بالای آن هم شریک باشند. ای کاش هرکشوری به دست انسان های اندیشمند و پاکدست و شایسته اداره می‌شد.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      مو گیج شدیم
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      مو گیج شدیم
    • 2391844247 IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      لعنت بهتون که دارین زندگی هزارن نفرروخراب میکنید با بورستون
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      بهترین گزینه برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال هست. هر چه زودتر بخرید سودتان بیشتر میشود.