حداکثر حقوق، ۱۵ برابر حداقل حقوق کارمندان

با پایان بررسی تبصره‌های بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق، حداکثر حقوق دریافتی ۱۵ برابر حداقل حقوق تصویب شد.

به گزارش تحریریه، بررسی اصلاحات و تبصره‌های بودجه امروز به پایان رسیده و لایحه از یکشنبه در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در کمیسیون با پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل حق الامتیاز واگذاری سهام و حقوق مالکان طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی برای کمک به صندوق‌های بازنشستگی و رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، رتبه بندی معلمان و متناسب سازی حقوق اعضای هیات علمی و همچنین مطالبات قانون حمایت از معلولان، تامین نظام اجتماعی فراگیر و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی موافقت شد. مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده شد.

درخواست دولت برای استفاده از مانده منابع استفاده نشده صندوق توسعه ملی از سال ۹۹ جهت استعلام به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد تا استفاده از تسهیلات و منابع تبصره ۴ از محل صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری انجام شود.

دولت پیشنهاد ۳۵ هزار میلیارد تومان اوراق تسویه را در قالب اوراق خزانه ارائه کرده بود و کمیسیون تلفیق به مصوبه قبلی خود رأی داد تا این اوراق در قالب اسناد خزانه به منظور تهاتر بدهی بخش خصوصی، تعاونی و پیمانکاران به نظام بانکی و نظام بانکی به بانک مرکزی صادر شود.

مشترکان برق روستایی و عشایری و چاه های کشاورزی مجاز از شمول پرداخت عوارض ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی معاف شدند.

مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر تکلیف وزارت راه و شهرسازی برای تحویل زمین رایگان برای احداث مدارس، کلانتری‌ها، پایگاه‌های بسیج، حوزه‌های علمیه، حوزه‌های مقاومت، مسجد، سالن‌های ورزش صالحین، مراکز بهداشتی و درمانی و سایر مراکز اداری و خدماتی که در اصلاحیه دولت رد شده بود مجددا در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

کمیسیون تلفیق حداکثر حقوق دریافتی را ۱۵ برابر حداقل حقوق دریافتی در سال آینده تصویب کرده بود، اما دولت درخواست افزایش سقف را داشت که کمیسیون تلفیق مجددا رأی به مصوبه خود داد.

اخذ مالیات از حقوق به جز اعضای هیات علمی و قضات تا سقف ۴ میلیون تومان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شد. از حقوق‌های ۴ تا ۸ میلیون تومان۱۰ درصد، از ۸ تا ۱۲ میلیون تومان ۱۵ درصد، از ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان ۲۰ درصد، از ۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان ۲۵ درصد و از ۲۴ تا ۳۲ میلیون تومان ۳۰ درصد و بالاتر از ۳۲ میلیون تومان ۳۵ درصد مالیات دریافت می‌شود.

وزارت دادگستری مکلف شد دیه مستحقان دریافت دیه که شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز است که توسط یگان‌های مرزبانی نیروی انتظامی، سپاه و ارتش مورد اصابت قرار گرفته‌اند و سربازانی که در محیط پادگان کشته یا زخمی شده‌اند با معرفی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی پرداخت کند. همچنین کمیسیون تلفیق با درخواست تنخواه مورد نیاز دولت برای پرداخت یارانه‌های فروردین ماه موافقت کرد.

پایان/

۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 8692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ففه KR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      3 0
      نمیدونم حرف کیو باور کنیم از اونور هر روز اعلام میکنن حقوق تا ۵ میلیون معاف از مالیات از اینور .چطور کسی که ۴ ملیون میگیره باید ۱۰ درصد مالیات بده اونیم که ۸ میلیون میگیره دقیقا همین رو مالیات بده .این مخهای کمیسیون تلفیق رو صادر کنید خارج اونجام برنامه بدن .حیف تلف بشن اینجا
      • ترابیان US ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
        0 0
        تا ۴ میلیون از مالیات معاف هستند
    • مهدی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      بعداین کسانیکه 15برابرحداقل حقوقا حقوق میگیرن چه کسانی وچه تاجی برسربقیه میزنن یادداستان عقیل افتادم کسی دیگه داستان یادشه...؟
      • حمید IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
        0 0
        کارگر دو میلیون و پانصد مدیر با اضافه کار و حق ماموریت 40 میلیون تومان شما داعیه حکومت عدل علی دارید اگر مولای متقیان در قید حیات بود مطمئن هستم از فرت عصبانیت دشداشه زرد میپوشید و زوالفقار دست میگرفت
    • Hadi IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      اخه چرا؟ ...تو برنامه ریزیتون. حقوق نماینده باید اندازه کارگر باشه مه پونزده برابر. شما نماینده امام علی هشتید مثلا؟ ...