کف ریزش قیمت خودرو کجاست؟

ریشه اصلی کاهش قیمت خودرو را باید در برخی اتفاقات مربوط به توافق سیاسی که چند روز گذشته رخ داده‌اند، جست‌وجو کرد.

به گزارش تحریریه، با کاهش انتظارات تورمی و نرخ ارز در پی ایجاد خوش‌بینی به آینده توافق هسته‌ای و احیای برجام، بازار خودرو نیز پس از یک دوره کوتاه اوج‌گیری قیمتی، از اوایل این هفته در مسیر نزولی قرار گرفت. آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، از اوایل این هفته نرخ ارز در پی کاهش انتظارات تورمی رو به کاهش رفته و به تبع آن، قیمت خودرو نیز پایین آمده است. 

 منحنی قیمت خودروهای داخلی تا بیش از چهار میلیون تومان نیز افت کرده و اگر روند نزولی نرخ ارز ادامه داشته باشد، قیمت‌ها پایین‌تر نیز خواهند آمد.

برخی معتقدند، ریشه اصلی کاهش قیمت خودرو را اما باید در اتفاقات مربوط به توافق هسته‌ای و برجام که چند روز گذشته رخ داده‌اند، جست‌وجو کرد. همان زمان کارشناسان هشدار دادند اتفاقات پیش روی برجام، نقش زیادی در آینده قیمت خودروها خواهد داشت، به‌خصوص برنامه ایران برای تعلیق پروتکل الحاقی. 

هرچند اخیرا  بحث خروج از پروتکل الحاقی به‌دلیل مصوبه مجلس شورای اسلامی، اجرایی شد و این موضوع می‌توانست شوکی شدید به بازارها وارد کند، با این حال با توجه به توافق  با آژانس هسته‌ای، به اصطلاح ضرب آن تا حد زیادی گرفته شد.

مجموعه این اتفاقاتانتظارات تورمی را کاهش داد و نرخ ارز را نزولی کرد تا نه تنها روند افزایشی قیمت خودرو متوقف شود، بلکه منحنی قیمت رو به نزول نیز برود.

 قیمت خودروهای داخلی بین یک تا بیش از ۴ میلیون تومان کاهش داشته است. بر این اساس و طبق گزارش خبرگزاریها، قیمت سمند ال ایکس به ۱۸۷ میلیون تومان رسیده و مدل سورن نیز ۲۳۷ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ پنج هم ۲۵۸ میلیون تومان قیمت دارد و تیپ دو این محصول نیز ۱۹۸ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین قیمت تیبای صندوقدار نیز به ۱۲۲ میلیون تومان رسیده و ساینا هم ۱۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

پایان/

۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 8772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      0 0
      ترا بخدا بس کنید چه کاریه سر ملت میارین.مملکت مگه صاحب نداره ،مگه کارخونه قیمت نذاشته،کار کیه این قیمت گذاریها،میگن دلال.خو مملکتو بدن دست دلالها بچرخونن