آیا بیت کوین به سرنوشت طلا دچار می‌شود؟

آینده بیت کوین به عنوان مهمترین ارز دیجیتال هنوز در هاله‌ای از ابهام است و هنوز شک و شبهات زیادی در مورد آن وجود دارد.

به گزارش تحریریه، "هیچ‌کس دوست ندارد با سرعت کم، پولدار شود و به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران پول خود را از دست می‌دهند."

جوانان این روزها برای پول در آوردن به روش‌های جدید روی آورده‌اند. از ساختن کانال در یوتیوب و تبلیغات در اینستاگرام گرفته تا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال. استراتژیست‌های بانک جی.پی.مورگان می‌گویند: «رقابت بیت‌کوین با طلا همین حالا در ذهن ما شروع شده.» حال سوال اینجاست که آیا بیت‌کوین، طلای جدید است؟ جوابش پیچیده است. برای طرفداران طلا در حوزه سرمایه‌گذاری، این فلز به شدت اغواگر است. کاربرد آن در دنیای واقعی، برای همه ما مشهود و واضح است.

می‌توانیم آن را به شکل سکه داشته باشیم یا به عنوان زیورآلات از آن استفاده کنیم. به‌علاوه، پشتوانه طلا یک تاریخ طولانی است و این چیزی است که بیت‌کوین از آن محروم است. فقدان ارزش ذاتی. اما «جوزف ادواردز»، رئیس بخش تحقیقات Enigma Securities در گفت‌وگویی با دویچه وله می‌گوید: «هر چیزی ممکن است سرانجام به ذخیره ارزش تبدیل شود، اگر همه قبول کنند که ارزشمند است».

جوانان نسل جدید به بیت‌کوین به عنوان دارایی‌ای نگاه می‌کنند که ۱۰ سال از عمرش گذشته و از تمام افت‌ها و شوک‌ها جان سالم به در برده است. 

با این وجود، آینده این ارز دیجیتال هنوز در هاله‌ای از ابهام است و هنوز شک و شبهات زیادی در مورد آن وجود دارد، اما ادواردز می‌گوید: «آیا بیت‌کوین، طول عمر طلا را دارد؟ البته که نه. اما مهم نیست. اینترنت مدرن، همه چیزهایی که ما می‌بینیم و استفاده می‌کنیم، نهایتا ۲۰ سال از عمرشان گذشته. هیچ‌کس نمی‌تواند دنیایی را تصور کند که اینترنت از آن حذف شود. ۱۲ سال برای بیت‌کوین می‌تواند مثل ۱۲۰ سال سایر دوره‌های تاریخ بشر باشد».
 

پایان/

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۳
کد خبر: 8833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =