رشد 15 هزار واحدی بازار سهام/ آیا دو شنبه بورس قرمز می‌شود؟

بعد از رشد یکی دو روز اخیر به نظر میرسد به لحاظ تکنیکالی شاهد تغییر روند کوتاه مدت بازار خواهیم بود.

به گزارش تحریریه،  روند معاملاتی بازار سهام  24 اسفندماه نیز در مدار مثبت قرار داشت، مجموع ارزش معاملات امروز بازار سهام 20 هزار و 402 میلیارد تومان بود که سهم بورس تهران بیش از 7.5 هزار میلیارد تومان و سهم فرابورس نیز بیش از 12.8 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

در همین‌حال، ارزش معاملات خُرد بورس و فرابورس نیز رشد محسوسی داشت و ارزش معاملات خُرد در بورس تهران 5111 میلیارد تومان رسید.

گفتنی است، بیش از سه چهارم نمادهای مورد معامله امروز در بورس و فرابورس، سرخ‌پوش بودند و تنها یک‌چهارم معاملات با چراغ سبز مواجه شدند. پایان معاملات هم با 15763 واحد معادل 1.3 درصد صعود برای شاخص کل، 1027 واحد، معادل 0.24 درصد رشد برای شاخص هم‌وزن و 73 واحد افزایش برای شاخص کل فرابورس، به ثبت رسید.

به نظر میرسد، بعد از رشد یکی دو روز اخیر به نظر میرسد به لحاظ تکنیکالی شاهد تغییر روند کوتاه مدت بازار خواهیم بود.

مولود غلامی معتقد است، امروز هم به روال دست‌کم یک‌ماه اخیر، حقوقی‌ها بالاترین میزان نقل و انتقال سهام را با خالص خرید 220 میلیارد تومان از گروه‌های فراورده‌های نفتی و فلزات اساسی به نفع خودشان ثبت کردند. سهامداران حقیقی نیز بالاترین میزان خرید سهام  را به  گروه خودرویی‌ها اختصاص دادند.

از مجموع 334 نماد معامله شده در بورس تهران امروز، تنها 87 نماد  در فاز مثبت معامله شدند و معاملات 203 نماده هم منفی رقم خورد. در همین‌حال، کمتر از 3 درصد معاملات، معادل 10 نماد صف خرید به ارزش 29.5 میلیارد تومانی تشکیل دادند و مقابل 208 نماد، حدود 70 درصد، صف فروش به ارزش 872 میلیارد تومان شکل گرفت.

پایان/

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
کد خبر: 8965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =