افسرده ترین گروه در جامعه آمریکا

رسانه های آمریکایی یکی از مهمترین پیامدهای اشغالگری دو دهه ای آمریکا در خاورمیانه را وقوع بیشتر از ۳۰ هزار خودکشی در میان کهنه سربازان و مجروحان تجاوزات آمریکا به عراق و افغانستان می دانند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «COMMON DREAMS» در گزارشی نوشت هر سال هزاران کهنه سرباز یا نظامیان پیشین و بازنشسته آمریکایی به دلایل گوناگون خودکشی می کنند.

از سال ۲۰۰۱ تا کنون ده ها هزار نفر از سربازان آمریکایی که در جنگ های پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مشارکت داشتند خودشکی کرده اند.

تحقیقات جدید حکایت از آن دارد که در دو دهه پس از آغاز جنگ های آمریکا در قرن ۲۱ بیشتر از ۳۰ هزار کهنه سرباز و مجروح نظامی آمریکایی خود را به قتل رسانده اند. این تعداد چهار برابر تعداد کشته های ارتش آمریکا در میدان های جنگی در افغانستان و عراق و دیگر کشورها است.

پژوهشی که از سوی دانشگاه براون در سال ۲۰۱۰ انجام شد از افسردگی شدید سربازان آمریکایی به خاطر جنایاتی که علیه غیرنظامیان در عراق و افغانستان مرتکب شده اند، خبر می دهد.

گزارش های رسانه های و پژوهشی نشان می دهند که جنگ آمریکا در عراق و افغانستان بیشتر از ۷ هزار کشته برجای گذاشت.

بسیاری از پژوهشگران و حتی مقام های آمریکایی این امر را یک بحران فزاینده و سخت برای آمریکا می دانند زیرا میزان خودکشی ها در میان کهنه سربازان بیشترین نرخ، در میزان خودکشی طبقات مختلف آمریکایی ها می باشد.

Military Suicides Reach Highest Rate Since Record-Keeping Began After 9/11  | Military.com

گفته می شود گزارش سالانه پیشگیری از خودکشی مجروحان جنگی در سال ۲۰۲۰ حکایت از آن دارد که میزان خودکشی این افراد در مقایسه با افراد مشابه از نظر سن و جنسیت افراد، ۱.۵ برابر کل میانگین جمعیتی آمریکا ارزیابی شد ه است.

گفته می شود این آمار بسیار خوش بینانه بوده و شامل خودکشی اعضای گارد ملی یا نیروهای ذخیره نشده است. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ بیشتر از ۱۱۹۰ عضو گارد ملی و ۱۶۰۷ نیروی ذخیره آمریکایی هم خودکشی کرده اند. ضمن آنکه آمارهای مربوط به دهه نخست پس از سال ۲۰۰۱ در دسترس قرار نگرفته است.

منتقدان می گویند یه رغم پیشرفت های گوناگونی نظامی و درمانی، ناتوانی واشنگتن در رسیدگی به بحران خودکشی هزینه قابل توجهی را بر دولت این کشور تحمیل می کند. در واقعیت نتیجه جنگ های ایالات متحده پس از ۱۱ سپتامبر یک بحران سلامت روان در میان بازماندگان از جنگ بوده است که عواقب آن در میان مجروحان شدیدتر است.

پایان/ 

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 10843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =