۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
آقای رئیسی! ارتجاع ممنوع!

آقای رئیس‌جمهور منتخب! عاجزانه تقاضا داریم وزیری برای وزارت بهداشت انتخاب کنید که همجنس خود شما در فسادستیزی و ایجاد تحول ساختاری شگرف در نظام سلامت کشور باشد نه وزیری که وامدار کارتل‌های دارویی، بیمارستانی و پدرخوانده‌های بی‌وجدان نظام سلامت کشور باشد ....

امروز مسئله ایجاد "تحول در نظام سلامت کشورمان" به نقطه بسیار حیاتی و حساس خود رسیده است به گونه‌ای که در صورت عدم برخورد با فسادهای ساختاری و نهادینه شده در بدنه نظام سلامت کشور و وزارت بهداشت و عدم اصلاح بسیاری از ساختارهای آن، عملاً باید از سویی شاهد قربانی شدن هر چه بیشتر توده‌های مردم و به ویژه اقشار فرودست و بی‌بضاعت جامعه و از سوی دیگر شاهد تاراج ثروت‌های هنگفت ملی به اسم اختصاص بودجه نظام سلامت کشور باشیم؛ تاراجی که حداقل 20 درصد از منابع بودجه‌ای کشور را می‌بلعد و خروجی جز به یغمی‌بردن سلامت مردم و کاهش شاخصه‌های سلامتی به همراه ندارد!

نحوه هزینه کرد فاجعه‌بار بودجه هنگفت نظام سلامت در دو بخش پیشگیری و درمان، اجرای تام و تمام منویات و دستورات سازمان جهانی بهداشت(WHO) در بدنه وزارت بهداشت و سازمان‌ها و ساختارهای زیرمجموعه‌ و وابسته به آن، وضعیت اسفناک تبعیض در نظام پرداخت‌ها و تبعیض‌های کشنده در حق کادر درمان غیرپزشک، تبانی‌ سازمان‌یافته و نهادینه شده جامعه پزشکی کشور با شبکه گسترده تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو، وضعیت بغرنج "قصور پزشکی" و افزایش تصاعدی و سرسام‌آور آن، تاراج دارایی و سرمایه بیمار به اسم سهم پرداختی از جیب بیمار و ... از جمله مشکلات و معضلات کلان و ساختاری نظام سلامت کشورمان است.

البته نباید دشمنی پیدا و پنهان وزارت بهداشت با ترویج و توسعه طب ایرانی ـ اسلامی طی 40 سال گذشته را نیز فراموش کرد در حالی که تمام اسناد بالادستی نظام ابلاغی از سوی رهبری نیز بر این مسئله تاکید مضاعف داشته‌اند.

اما حالا با پیروزی سید ابراهیم رئیسی، نور امیدی در حوزه‌های مختلف در جهت ایجاد تحولی ساختاری در بسیاری از بخش‌ها از جمله در دو حوزه کلیدی "اقتصاد و سلامت" ایجاد شده است.

رئیسی با شعار "تحول" و برخورد با رانت و فساد توانست پیروز انتخابات اخیر باشد و تا یک ماه آینده باید بر کرسی ریاست‌جمهوری بنشیند.

فاصله بین 28 خرداد تا نیمه مرداد امسال را باید حساس‌ترین زمان برای سید ابراهیم رئیسی و البته کشور و نظام دانست چرا که تمام چینش‌های اصلی دولت آینده در همین فاصله انجام خواهد شد و حالا این میدان عمل رئیس‌جمهور منتخب است که باید آنچه را در ایام انتخابات با مردم وعده کرده و البته به صورت عملی در قوه قضائیه اجرا کرده، در عرصه سخت انتخاب وزاری کارآمد، فسادستیز و تحول‌خواه در دولت آتی خود نیز محقق کند.

آقای رئیسی! حوزه خطیر نظام سلامت کشور و وزارت بهداشت را دریابید! نظام سلامتی که خود امروز بیمار است، آن هم بیماری صعب‌العلاج ...

امروز وزارت بهداشت نیازمند وزیری تحول‌خواه، فسادستیز و البته شجاع و پاکدست است که هیچ صنم و پیوندی با مافیای دارو، پدرخوانده‌های نظام سلامت کشور و سازمان نظام پزشکی و باند تاجرپیشه بیمارستانی بخش خصوصی و دولتی نداشته باشد.

آقای رئیسی! بیایید یک بار برای همیشه، مردم را از دست نظام سلامتی که گایدلاین‌های آن در پوششی از زرورق‌های طلایی از سوی WHO ابلاغ و دیکته می‌شود، خلاص کنید و وزیر بهداشتی را انتخب کنید که توان نه گفتن آن هم با صدای بلند به مافیای دارویی که جان مردم را به سخره گرفته، داشته باشد و نه تنها طبق منویات این مافیا، تصمیم‌سازی و رفتار نکند بلکه به مدد پاکدستی خود و تیم منتخب کاری خود، اراده‌ای قوی برای "قلع و قمع" جانیان حوزه دارویی و تجارت‌پیشه بیمارستانی کشور هم داشته باشد.

قطعاً موفقیت در اجرای این موارد، از عهده چهره‌هایی که این روزها در قالب اخبار تایید شده و نشده به‌عنوان گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت بهداشت مطرح شده‌اند، بر نخواهد آمد!

فلان وزیر بهداشت زن اسبق با صحنه‌گردانی پشت پرده باقر لاریجانی، آقای "ج" با سابقه خدمت در یکی از سازمان‌های زیر مجموعه پزشکی قانونی، مسئولان فعلی وزارت بهداشت با ادعای صدباره مهار کرونا که البته دستی در کارتل‌های بزرگ دارویی کشور دارند و ... از عهده ایجاد چنین تحول بزرگی در وزارت بهداشت و سرشاخ‌شدن با غول هفت‌سر فساد در حوزه کلان و کلیدی نظام سلامت بر نخواهند آمد و از همه مهم‌تر اینکه این گزینه‌های هیچ سنخیت و قرابتی با شما و روحیه فسادستیزی و تحول‌خواهی شما ندارند!

آقای رئیسی! اکیداً به شما توصیه می‌شود به دنبال گزینه وزیر بهداشت دولت فخیمه خود از میان این رجال و اناث که پیش‌تر، آزمون خود را در مواقف حساس نظام سلامت پس داده‌اند، نباشید ...

آقای رئیس‌جمهورِ منتخب مردمِ درد فساد چشیده! عاجزانه تقاضا داریم وزیری برای وزارت بهداشت انتخاب کنید که همجنس خود شما در فسادستیزی و ایجاد تحول ساختاری شگرف در نظام سلامت کشور باشد نه وزیری که وامدار کارتل‌های دارویی، بیمارستانی و پدرخوانده‌های بی‌وجدان نظام سلامت کشور باشد ....

پایان/

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر: 10996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 4
      برای سرو ساملن گرفتن کشور هر وزیر باید یک رییسی باشد و افراد زیر مجموعه و مدیران استانی و شهرستانی رو نیز باید از افراد متخصص و مومن واقعی و جهادی انتخاب و با اختیارات کامل به کار گرفته شوند که در این قرن جز محالات می باشد
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 4
      در مورد طب اسلامی_ایرانی متاسفانه نویسنده محترم دانشی ندارند
    • صادقی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      سلام خداقوت اجرتون بافاطمه زهرادعاگوی شماهستیم. لطفاوزیربهداشت راازانسانهای فسادستیزانتخاب کنید. ای کاش ازاساتیدی همچون دکترروازده واستادقاسمی استفاده میکردیدوایرانیان عزیزراازدست مافیای دارونجات میدادید.دردوران کروناهمین اساتیدواساتیدطب اسلامی ایرانی وشاگردانشان درکنارمابودن وب ماآرامش دادن واقعاایثارگری کردن وهمیشه درکنارماوپاسخگوی سوالات مابودن واقعانظام پزشکی مانیازب خانه تکانی داردچه بسیارانسانهایی ک ب علت خطاهای پزشکی جان خودراازدست دادنوچه بسیارطفل معصوم هایی ک یتیم شدن ب خاطرهمین خطاهای پزشکی.خواهش میکنم همانطورک انقلاب اسلامی ایجادشدانقلاب اسلامی درحوزه نظام پزشکی ایجادکنیداگرستادکرونادست اساتیدطب اسلامی بودالان این طب جهانی بودوتمام کشورهابرای نجات ازکروناب دامن همین طب برگرفته ازاهل بیت پناه می آوردن واسلام همانطورک درحال جهانی شدن است باسرعت وجهش بیشتری جهانی میشد خواهش میکنم التماس میکنم ب این طب بهابدیدووزارت بهداشت راازاساتیدطب اسلامی انتخاب کنید. استادروازاده هم طب شیمیایی خوندن وهم طب اسلامی .بااستفاده ازاساتیداین طب تحولی ایجادکنیدکه چشمهای جهانیان راخیره کند.
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      آقای محمد حسن طریقت منفرد گزینه مناسبی برای وزارت بهداشت هستند
    • رضوان IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 2
      پیشنهاد خوبیه،باید شخصی انتخاب بشه برا نظام سلامت ما که دلسوز واقعی مردم شیعه باشه و از غرب الگو برداری نکنه با طب سنتی همکاری کنه