قیمت نجومی این تولید ملی قابل دفاع نیست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما از تولید داخلی و کارگرانی که اقدام به تولید محصولات داخلی می‌کنند حمایت می‌کنیم اما از انحصاری که منجر شده روز به روز کیفیت خودرو داخلی کاهش و به رشد قیمت ختم شود گلایه مند هستیم.

به گزارش تحریریه، مجتبی یوسفی در مورد گرانی و بی‌کیفیتی خودرو داخلی گفت: حمایت از تولید ملی از دوره‌های پیش در دستور کار مجلس بوده است و امروزه در شرایط تحریم‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. تولیدات داخلی موجب اشتغالزایی و حمایت از قشر ضعیف کارگر جامعه است.

مدیران سیاسی ضعف‌های خودروسازی را دوچندان کرد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای افزود: شرکت‌های خودروسازی داخلی در ۵ دهه اخیر  به دلایل مختلفی از جمله نبود مدیریت کارآمد، هزینه‌های سنگین تولید، عدم حرکت به سمت بهره وری، عدم سرمایه گذاری برای رسیدن به تولیدات متناسب با تکنولوژی نوین آسیب دیده‌اند و وجود مدیران سیاسی این ضعف‌های خودروسازی را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: کیفیت خودروهای تولیدی خودروسازان ایرانی که امروز در خیابان‌های شهر می‌بینیم با ادعای مدیران آنها همخوانی ندارد و  قیمت نجومی این تولید ملی قابل توجیه نیست. 

مدیریت و سهام تو در تو سوالی بی‌پاسخ است

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: وقتی به این نکته توجه کنیم که شرکت‌های خودرو ساز داخلی خود سهامدار واقعی خود هستند به بیشتر سوالات و مباحثی همچون علت قیمت‌های نجومی تولیدات ، مدیریت و سهام تو در تو  این شرکت‌ها پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: همیشه کوتاه‌ترین راه برای حل مشکلات از طرف مسئولان برداشت از جیب مردم است؛ امروز باید خودرو سازان پاسخ دهند بابت کدام کیفیت و خدمات نوین شاهد رشد بی‌رویه قیمت خودرو ملی هستیم که همین رشد بی‌رویه قیمت خودرو، اعتراض متقاضیان این کالای تولید داخلی را به همراه داشته است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ما از تولید داخلی و کارگرانی که اقدام به تولید محصولات داخلی می‌کنند حمایت می‌کنیم اما از انحصاری که منجر شده است تا روز به روز کیفیت خودرو داخلی کاهش و به رشد قیمت ختم شود گلایه مند هستیم.

مردم به دولت آقای رئیسی امید بسته‌اند 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار مصرف؛ گفت: مردم به دولت آقای رئیسی امید بسته‌اند، امیدواریم شاهد بهبود شرایط باشیم و انتظارمان از وزیر صمت کنترل بازار مصرف به ویژه بازار خودرو بوده است.

یوسفی در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر تاثیر افزایش قیمت دلار بر قیمت  تولیدات شرکت‌های خودروسازی داخلی است گفت: این سوال را باید از مدیران شرکت های خودروسازی پرسید که  اگر تمام قطعات داخلی خودرو ملی در داخل تولید و به ریال هزینه بر هستند چرا به دلار رشد صعودی قیمت دارند؟! این سوال مردم و وکلای مردم در بهارستان از شرکت‌های خودورسازی داخلی است.

منبع: خانه ملت

پایان/

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 14680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مردم بی گناه IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      1 0
      سلام من شهریور ۹۹یک ماشین تیبا ثبت نام کردم آذر ۱۴۰۰باید تکمیل وج کنم با سود مشارکت ۶درصد با این همه گرانی ها کارخانه اگه دوباره افزایش بخوره چکار کنم از کجا بیارم به خدا بیکار هستم تو خرج خونه و کرایه موندم خواهشن افزایش قیمت نداشته باشید به خدا با پول وام و پول رهن خونه میخوام و پول کارگری جون دادن این پول جور کردم الان هم اگه افزایش قیمت دوباره بخوره دیگه نمیتونم تکمیل وج کنم آقای رئیس جمهور به داد ما برس صدا ما را بشنو هنوز هم دعوت نام آذر ماه صادر نکردن خواهشن دعوت نامه آذر ماه صادر کنید