مقایسه بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دستگاه ها غلط است/ بودجه ۱۴۰۱ دستگاه ها تجمیع شده است

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد با توجه به ساماندهی بودجه دستگاه‌های مشابه در یک دستگاه مادر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مقایسه بودجه این دستگاه‌ها با ردیف مشابه در سال‌های قبل نادرست است.

به گزارش تحریریه، با توجه به ساماندهی بودجه دستگاه‌های مشابه در یک دستگاه مادر در لایحه بودجه سال 1401، مقایسه بودجه این دستگاه‌ها با ردیف مشابه در سال‌های قبل نادرست است.
دولت در راستای تمرکززدایی از روند بودجه‌ریزی و تخصیص بودجه و کاهش اثرگذاری چانه‌زنی‌ها در این زمینه، در لایحه بودجه سال 1401 اقدام به تجمیع بودجه دستگاه‌های مشابه در یک دستگاه بزرگ‌تر کرده است.
رقم درج‌شده در لایحه بودجه 1401 به عنوان اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی سازمان تبلیغات اسلامی، صرفاً مختص به این سازمان نبوده و شامل مجموع اعتبارات نهادهای تجمیعی در ردیف بودجه سازمان تبلیغات بوده است.
مقایسه ارقام ردیف بودجه سازمان تبلیغات در لایحه بودجه 1401 با بودجه‌های سال‌های قبل از اساس نادرست است.
بدین وسیله به اطلاع مردم می‌رساند که جداول و آمار و ارقامی که مطمئناً تا روزهای آینده همچنان درباره مقایسه بودجه نهادهای مختلف با اعتبارات سال‌های قبل منتشر می‌شود و حاکی از رشدهای عجیب این نهادها است، به علت این اشتباه برخی رسانه‌ها است که با توجه به توضیحات فوق، از این پس نمی‌توان این اشتباهات را غیرعمدی دانست.
*عوارض پنج میلیون تومانی خروج مسافر صحت ندارد
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان عوارض در بودجه نیامده و در آیین نامه های دولت تعیین می شود و رقم ذکر شده صحت ندارد.
در دولت در مورد چگونگی تعیین عوارض بحث های مختلفی شده که البته با این عدد فاصله زیادی دارد اما هیچ کدام هنوز بررسی نهایی و تأیید نشده است. بودجه نهاد ریاست جمهوری تجمیع اعتبارات چند مجموعه و اجرای مصوبات سفرهای استانی است/ بودجه نهاد کاهش هم داشته است
رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به شبه افزایش چند برابری نهاد ریاست جمهوری گفت: اولا این رقم شامل تجمیع ردیف هایی مثل معاونت حقوقی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، معاونت امور زنان و ردیف های دیگر است.
سید مسعود میرکاظمی افزود: جمع ردیف های فوق 1500 میلیارد تومان در سال جاری است که این رقم در بودجه سال 1401 به کمتر از 1500 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.
معاون رییس جمهور ادامه داد: در دولت قبل وزرا نمی توانستند رییس دولت را ببینند اما در این دولت کدام جمعه بوده که دولت و شخص رییس جمهور سفر استانی یا دیدار نداشته باشند.
وی تاکید کرد: علاوه بر کنترل و کاهش هزینه های جاری بخشی از همین بودجه هم برای حل مشکلات مردم، شهرها و روستاها در سفرهای استانی مصرف خواهد شد.

پایان/

۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۳
کد خبر: 15008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =