نگاه بزرگترین صرافی رمزارز دنیا به بازار روسیه

صرافی بزرگ بایننس علی رغم ممنوعیت احتمالی رمزارزها در روسیه، پیشروی در این کشور را مدنظر دارد.

به گزارش تحریریه، به نقل از راشاتودی، صرافی بایننس گفت این اقدام می تواند زمینه رشد را فراهم کند. بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارزهای جهان، علی رغم ممنوعیت پیشنهادی رمزارزها در روسیه، می‌خواهد ‌در روسیه پیشروی کند. به گفته گلب کوستارف، مدیر اروپای شرقی بایننس، از نظر استراتژیک پیشروی این صرافی در روسیه، برای رشد این صرافی رمزارز مهم است. وی به رویترز گفت: هدف ما دریافت مجوز و تجارت قانونی در جایی است که مقررات اجازه می‌دهد. وی خاطرنشان کرد که بایننس انتظار رویکرد نظارتی پیشرفته ای از روسیه را دارد که می‌تواند برای مقررات مشابه در کشورهای همسایه، تاثیرگذار باشد.

روسیه مشتاق است تا بازار رو به رشد رمزارزهای خود را تنظیم کند. بر اساس گزارش بانک مرکزی، حجم سالانه تراکنش‌های رمزارز نزدیک به ۵ میلیارد دلار است. این رگولاتور که در چند سال گذشته از رمزارزها انتقاد کرده، اخیراً ممنوعیت کامل تجارت و استخراج رمزارز در این کشور را پیشنهاد کرده است. با این حال، این پیشنهاد با مخالفت مردم و سایر وزارت خانه های دولتی مواجه شد که خواستار رویکردی معتدل تر و وضع مقررات به جای ممنوعیت شدند. وزارت دارایی این هفته گفت که در حال حاضر مقرراتی از این دست در حال انجام است و خاطرنشان کرد که فناوری‌های رمزارز باید فرصتی برای توسعه پیدا کنند.

کوستارف پیشنهاد ممنوعیت را ناعادلانه خواند، اما خاطرنشان کرد که در حال حاضر، این را دعوتی برای گفتگو با این تنظیم کننده قلمداد می کنیم. ممکن است مسیری که روسیه در تنظیم مقررات رمزارزها طی می کند بر همسایگان خود تأثیر بگذارد. در اوکراین، قزاقستان و ازبکستان بیشتر به رمزارزها وفادار هستند و به جای محدودیت، در جهت آزادسازی گام برمی دارند. اما تنظیم‌کننده‌های آنها این اقدامات را با توجه به روسیه انجام می‌دهند.

در حال حاضر رمزارزها تا حدی در روسیه مجاز هستند و می توانند برای تراکنش های مالی استفاده شوند، اما استفاده از آنها برای خرید کالا یا خدمات ممنوع هستند.

۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
کد خبر: 16296

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =