پرداخت یارانه به خریداران خودروهای برقی در ایران!

سوبسید یا یارانه در نظر گرفته شده برای خرید خودروی برقی نو در ایتالیا 6000 یورو معادل 6,570 دلار در نظر گرفته شده که بخشی از برنامه حمایت از صنعت خودروی کشور است.

به گزارش تحریریه، تا سال 2030 رُم پایتخت ایتالیا 8.7 میلیارد یورو پول کنار گذاشته است که 700 میلیون آن به سال 2022 اختصاص یافته تا از خودروسازان این کشور حمایت کند.

خودروهای برقی تا 35 هزار یورو مشمول این یارانه می شوند و 2000 یورو هم برای طرح خروج خودروهای فرسوده اختصاص یافته است. برای خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز برق تا قیمت 45000 دلار هم 2500 یورو یارانه اختصاص پیدا کرده است. البته خودروهای بنزین سوز که استاندارد یورو 6 را پاس کنند هم از 1250 یورو یارانه بهره مند می شوند.

اینکه جهان به سمت خودروهای برقی در حال حرکت است نکته بسیار حائز اهمیتی می باشد، و اینکه مسئولان در ایران هنوز در حال تولید خودروهای بنزینی مانند پژو 405 و سمند و پارس و پراید و ... تفاوت ها را به وضوح نشان می دهد.

حتی یکی از مهمترین مخالفان واردات خودرو در ایران یعنی مصطفی میرسلیم نماینده مجلس شورای اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، و شاغل در شرکت های خودروسازی در سال 88 به دنبال ساخت و تولید سمند دیزلی (اینجا بخوانید) بودند، اما خبری از سرنوشت پروژه در دست نیست.

آیا در ایران نیز شاهد سیاست های حمایتی از خودروهایی با پیشرانه های برقی خواهیم بود؟

پایان/

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 17256

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =