افزایش قیمت نفت بعد از حملات یمن به عربستان

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در واکنش به مذاکرات بعضی از اعضای اتحادیه اروپا درباره تحریم نفت روسیه و حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، صعود کرد.

به گزارش تحریریه، بهای معاملات ماه آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۹۶ درصد افزایش یافت و به ۱۱۴ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت سه دلار و ۱۸ سنت معادل ۲.۷۵ درصد افزایش یافت و به ۱۱۸ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه با دورنمای اختلال بیشتر عرضه نفت، بیش از هفت درصد صعود کرده بودند.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره پیوستن به آمریکا در تحریم نفت روسیه اختلاف نظر دارند و بعضی از کشورها نظیر آلمان استدلال می‌کنند این بلوک وابستگی زیادی به سوخت‌های فسیلی روسیه دارد.

در این بین، عربستان سعودی در پی حمله نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی این کشور، هشدار داد مسئولیت مختل شدن عرضه جهانی نفت را به دوش نخواهد گرفت.

تحلیلگران اظهار کردند نگرانی‌ها نسبت به تولید اوپک پلاس، ممکن است نگرانی‌های عرضه را تشدید کند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه اعلام کرد که در واکنش به محاصره و تجاوز به یمن و در راستای عملیات نظامی گسترده "درهم شکستن محاصره"، نیروهای مسلح یمن مرحله سوم این عملیات را انجام داد.

 در دور نخست حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن در بامداد امروز این مراکز و تاسیسات مهم و راهبردی رژیم سعودی در مناطق مختلف هدف حمله ده‌ها فروند پهپاد و موشک بالستیک و کروز قرار گرفت.

پایان/

۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 17594

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =