افزایش کیفیت خودرو با پروانه بازی

افزایش کیفیت خودرو با پروانه بازی آخرین اقدام از سوی مقام های مسئول است.

به گزارش تحریریه، کیفیت نازل خودروهای تولید داخلی به سیاست های پیچیده ای باز می گردد که در طی دهه های گذشته اعمال شده است و بدون تغییر ریل اساسی نمی توان به اصلاح این صنعت امیدوار بود. اما مسئولان کشور به جای اصلاح سیاستگذاری با دال مرکزی رقابت و شفافیت، بر مسائل حاشیه ای متمرکز هستند و در 2 سال اخیر معرکه قطعه سازی به راه انداخته اند که در این منطق؛ مشکل صنعت خودرو ایران قطعه سازی است! 

در آخرین اظهارنظر از این دست، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندارد باتوجه به دستور هشت گانه رئیس جمهور درباره خودروسازی، خود را ملزم به نظارت و کیفیت قطعات و تولید نهایی خودرو می‌داند. از خودروسازان تضمین گرفته شده است که هرگونه قصور کیفری و حقوقی در کیفیت قطعات و تولید کالای نهایی، برعهده خودشان است، بنابراین ما در سال جدید این مهم را پیگیری خواهیم کرد تا رضایت مردم جلب شود و در این باره به هیچ وجه مسامحه نخواهیم کرد. استاندارد قطعات و خدمات پس از فروش باید به طور کامل از سوی خودروسازان رعایت شود، این مهم را به گونه‌ای پیگیری خواهیم کرد که مردم در فصل بهار آثار آن را احساس کنند. همه خودروسازان موظف به تأمین قطعات از شرکت‌هایی هستند که پروانه صادرات دریافت کرده‌اند.

یعنی الزام به داشتن پروانه صادرات که به وسیله سازمان ملی استاندارد وضع شده است، لبیک این نهاد به فرمان 8 ماده ای رئیس جمهوری است. 

میز بازار تحریریه معتقد است که غیر از رقابت و شفافیت راهکار دیگری برای اصلاح بازار خودرو کشور وجود ندارد و راهکارنماهایی که هر از گاهی از طرف نهادهای ذی مدخل مطرح می شود به نتیجه نخواهد رسید و مردم نتیجه آن را نمی بینند. 

پایان/

۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
کد خبر: 17710

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =