۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
واردات خودرو چه شد؟!

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان به استناد ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه واردات خودرو را در بودجه رد کرد.

به گزارش تحریریه، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مجلس مصمم بود که واردات خودرو انجام شود.

البته تاکید ما بر این بود که واردات خودرو با این هدف انجام شود که انحصار در خودروسازی از بین برود و بازار خودرو تنظیم شود.

بخشی از گرانی خودرو به دلیل آن است که عرضه و تقاضای خودرو با یکدیگر سنخیتی ندارند و نگاه مجلس به واردات خودرو این بود که خودروسازان را وادار کنیم که خودروی با کیفیت، ارزان قیمت، قابل رقابت و صادرات محور تولید کنند.

شورای نگهبان به استناد ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه واردات خودرو را در بودجه رد کرد.

همچنین هنوز اصلاح ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاتکلیف مانده است.

مجلس شورای اسلامی کار خودش را برای واردات خودرو انجام داد و کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم با این موضوع موافق است، اما به دلیل ایرادات وارده از سوی هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه مجلس از بودجه حذف شد.

به نظر ما واردات خودرو دیگر منتفی شده است اما هیئت رئیسه مجلس و معاونت قوانین می‌گویند که در بودجه سال جاری فقط عدد واردات خودرو حذف شده و واژه واردات سر جای خودش باقی است که باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی در این زمینه می‌افتد و آیا این ادعا درست است یا خیر.

منبع: نماینده گراف

پایان/

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 17946

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =