آیا کمپین جدید نخریدن خودرو ایرانی آغاز شده است؟

آیا باتوجه به برخی شواهد می توان گفت که کمپین جدید نخریدن خودرو ایرانی آغاز شده است؟

به گزارش تحریریه، آیا باتوجه به برخی شواهد که کاهش قابل توجه در خرید و فروش خودرو را نشان می دهد، می توان گفت که کمپین جدید نخریدن خودرو ایرانی به دلیل آشفته بازار سیاستگذاری آغاز شده است؟

اگرچه این احتمال منتفی نیست، اما به نظر نمی رسد که اینگونه باشد و یا لااقل به نتیجه روشنی برسد، زیرا فروش خودرو با قرعه کشی که تقریبا نصف قیمت بازار از طرف ایران خودرو  و سایپا عرضه می شود و به شرکتهای خودروسازی آسیب وارد می کند، عملا این کمپین فرضی را به شکست می کشاند و بعید است چند هزار نفر خریدار برای خرید این محصولات اقدام نکنند. 

بلبشوی عجیبی که در نهادهای تقنینی و یا خاص کشور مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام ذیل مجمع تشخیص مصلحت نظام برای واردات خودرو برپا شده که وزارت صمت یک پای داستان است و البته این وزارتخانه در حوزه خودروهای داخلی و مونتاژی هم سیاست هایی مخرب در پیش گرفته است، مردم را سردرگم و عصبی کرده و وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده است که نیازمند تدبیر فوری می باشد.

در فضای ناهنجار بازار در بهمن ماه که قیمت خودرو به شدت افزایش یافته بود، رهبر معظم انقلاب به موضوع ورود کرده و انتقادهای بی سابقه ای از خودروسازی کشور کردند که با بازدید میدانی رئیس جمهور و فرمان 8 ماده ای ایشان تکمیل شد، اما ئر نهایت تاثیری بر ورودهای عجیب متغیرهای مداخله گر نداشته است و در بر همان پاشنه قدیم می چرخد. 

این نوع حمایت از صنعت خودروسازی که حمایت نیست و مردم را در برابر این صنعت قرار می دهد نتیجه ای جز سوزاندن سرمایه اجتماعی ندارد و حتی اگر به کمپین نخریدن خودرو داخلی منجر نشود، بازهم تبعات اجتماعی بدی را به دنبال خواهد داشت. 

پایان/

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 17917

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      2 0
      در ایران هیچ کمپینی سرانجام نداره و علت نخریدن خودروبخاطر گرانی خودرو و عدم توان مالی خریداران جهت خرید و هزینه نگهداری گزاف وو زیاد شدن خووروهای بی کیفیت ایرانی در کشور هستش بگونه ای که الان کمتر خانواده ای بدون خودرو هستند.
    • وطن IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      1 0
      بیاید خودرو صفر نخرید یک بار هم شده متحد باشین التماس می کنم
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      نخیرن تور خدا نخرین