پیش به سوی جنگ جهانی سوم

روسای جمهوری روسیه و آمریکا در مورد جنگ اوکراین به صورت آشکار به تقابل با یکدیگر می پردازند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه «سی.ان.بی.سی» آمریکا از دخالت آرام و مستقیم آمریکا در جنگ اوکراین خبر داد و نوشت، درحالیکه «ولادیمیر پوتین» کشورهای مداخله کننده در جنگ را تهدید کرد، «جو بایدن» به سرعت برای جنگ اوکراین ۳۳ میلیارد دلار بودجه اضافی درخواست کرد.

چند روز قبل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به غرب نسبت به واکنش سریع به هر کشوری که در جنگ علیه اوکراین مداخله می‌کند هشدار داد و موضوع اوکراین را یک «تهدید استراتژیک برای روسیه» خواند.

او گفت که روسیه ابزارهایی را برای پاسخگویی در اختیار دارد که برای هیچ کس قابل تصور نیست. وی افزود: اگر مجبور باشیم از آنها استفاده می کنیم.

به اعتقاد این رسانه آمریکایی، نکته ای که پوتین به آن اشاره کرد به صورت تلویحی کنایه از زرادخانه موشک های بالستیک و سلاح های هسته ای بین قاره ای روسیه تلقی می شود.

Putin praises summit result, calls Biden a tough negotiator

طبق این گزارش، هفته گذشته روسیه با توقف عرضه گاز به لهستان و بلغارستان، کل جامعه اروپایی را شوکه کرد. دلیل توقف صدور گاز هم این بود که آن دو کشور از پرداخت هزینه گاز به روبل روسیه خودداری کردند و خواسته مسکو در این زمینه را نپذیرفتند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین متحدان غربی و روسیه پس از آن که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه چند روز قبل اظهار داشت که تهدید جنگ هسته‌ای بسیار جدی است و نباید خطرات آن را دست کم گرفت، همچنان بالاست.

در همین حین جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در پاسخ به سخنان پوتین، از کنگره خواسته است تا ۳۳ میلیارد دلار پول اضافی برای جنگ اوکراین اختصاص دهند.

این پول قرار است صرف کمک مالی برای حمایت نظامی کاخ سفید از کشور درگیر جنگ که ترکیبی از پول نقد و تدارکات مستقیم برای اوکراین است، شود.

پایان/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 18687

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت الله سلیمی FR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 0
      امریکا در اینده نزدیک با مشکل بزرگی رویرو خواهد شد. و ان هجوم گرسنگان کشورهای قاره امریکای جنوبیست.  به همین جهت دولت امریکا در حال ساخت دیوار بسیار بزرگی در مرز با مکزیک می باشد و ارتش امریکا در مرز مستقرشده و همه جا را هم مین گذاری کرده اند. تا جلوی هجوم گرسنگان را بگیرند. ساخت این دیوار به حدی برای امریکا اهمیت دارد که ترامپ شخصا پیگیر ساخت ان می باشد. جنگ اوکراین در حال گسترده تر شدن می باشد و به زودی با تهاجم چین به تایوان دنیا  درگیر یک جنگ جهانی و قحطی بزرگ خواهد شد و کشورهای امریکای جنوبی و افریقایی  بیشترین اسیب را در این قحطی خواهند دید. به نظر می رسد جنگ اوکراین یک جنگ واقعی نیست و یک بحران ایجاد شده توسط گلوبالیستهاست و کنترل این بحران نیز در دست خودشان می باشد. و هدف ایجاد یک ساختار جدید در دنیا و همچنین نابودی بخش زیادی از جمعیت دنیا می باشد. در سال  2000  در کنفرانس سیاتل اقتصاد دانان در انجا اعلام کردند که دنیا کشش فقط دو میلیارد نفر را دارد و بقیه باید نابود شوند. بحران اوکراین شروع و اجرای پروژه نابودی انسانها می باشد.