بنگاه "ماشین فروشی" وزارت صمت، وزیر اجازه نمی دهد خودرو ارزان شود!

ورود وزارت صمت به عرصه ماشین فروشی نشان می دهد که وزیر محترم از حداقل بایسته های حکمرانی و وزارت؛ اطلاع ندارد.

به گزارش تحریریه، ورود وزارت صمت به عرصه ماشین فروشی نشان می دهد که وزیر محترم از حداقل بایسته های حکمرانی و وزارت؛ اطلاع ندارد و تمرکز خود را بر مسائل درون بنگاهی قرار داده است. 

ادامه قیمتگذاری بی منطق و در نتیجه ادامه سیاست شرم آور قرعه کشی در فروش محصولات شرکت های ایران خودرو و سایپا، ادامه حضور دولت در اداره دو خودروساز اصلی کشور، ادعای حیرت آور برای کاهش 15 درصدی هزینه تولید در دوران تورم 40 درصدی، افزایش جهانی قیمت کامودیتی ها و افزایش 57 درصدی دستمزد، سنگ اندازی بر سر راه واردات قطعات برای مونتاژ گسترده در داخل، ایجاد مانع بر سر راه واردات ماشین آلات معدنی و تشدید فرسودگی صنعت معادن ایران و ... کم بود، که به تازگی این وزارتخانه به دنبال در اختیار گرفتن فروش محصولات شرکت های خودروسازی خصوصی است که در کنار قرعه کشی، دومین بدعت تاریخی مدیران صنعتی ایران خواهد بود. 

لغو طرح پیش فروش بهمن موتور با دستور وزارت صمت، درحالیکه یک پیش فروش عادی از طرف شرکتی است که محصولات خود را با اختلاف زیاد؛ پایینتر از قیمت بازار عرضه کرده و عملا در بازار هرج و مرج زده خودرو ایران؛ ارزان فروشی می کند، باعث شد تا میز بازار تحریریه ماوقع را جویا شود. 

برآوردهای اولیه میز بازار تحریریه نشان می دهد که وزارت صمت در کنار در اختیار گرفتن سامانه فروش محصولات ایران خودرو و سایپا، به دنبال در اختیار گرفتن سامانه فروش همه خودروسازان است که نشانی روشن بر فهم غلط سیدرضا فاطمی امین از وزارت صمت خواهد بود. 

وزارت صمت با وزیر کنونی به دلیل فهم ناراستی که از اقتصاد و کسب و کار دارد به جایی نخواهد رسید و به همین دلیل در حوزه خودرو، معادن و سایر کسب و کارها در 8 ماه گذشته زیان های سنگینی به دولت سیزدهم وارد شده است و با منطق کارشناسی، یکی از وزیرانی است که باید از قطار دولت پیاده شود. 

اینکه وزیر صمت مدام بر عرضه فشار آورده و باعث کم شدن عرضه به بازار می شود این شائبه را ایجاد کرده است وزرات صمت و وزیر بی تجربه آن دوست ندارد خودرو ارزان شود!

پایان/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 18844

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 1
      چرا هر کس پستی مثل وزیر یا نماینده مجلس می گیرد نباید دارایی های او را قبل و تا 20 سال بعد از مقامش کنترل شود؟؟؟ رشوه های تریلیاردی این مقامات باعث اینچنین حمایت هایی از صنایع یا خودروسازی یا وارد صادر کنندگان میشود
    • سعید IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      با افزایش 57درصدی حقوق و دستمزد ها افزایش سرسام آور مواد اولیه تولید و به تبع افزایش سایر هزینه های تولید با هیچ معادله و منطق اقتصادی جهت کاهش قیمت تمام شده خودرو همخوانی ندارد