زمان برداشت یارانه جدید اعلام شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کالابرگ الکترونیک در همان حساب مردم که یارانه واریز می‌شود است و محدود به خرید کالاهای اساسی خواهد بود.

به گزارش تحریریه، سید مسعود میرکاظمی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه بخش خبری ۲۱ سیما در پاسخ به این پرسش که مبنای دهک بندی‌ها چیست؟ اظهار داشت: بر اساس قانون بایستی دهک‌های درآمدی کشور مشخص و بر اساس آن میزان حمایت دولت روشن شود.

وی ادامه داد: دهک‌های پایین جامعه باید حمایت بیشتر و دهک‌های بالا باید حمایت‌های کمتر شوند تا عدالت برقرار شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بحث انرژی هم میزان برخورداری دهک‌ها متفاوت است و بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مسئولیت را طبق قانون دارد که بر اساس پایگاه اطلاعات ایرانیان، اطلاعات کامل از وضعیت درآمدی افراد جامعه را در اختیار سازمان هدفمندسازی قرار دهد و این سازمان بر اساس مصوبات ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، این پرداخت‌ها را انجام دهد و مردم در حساب‌های خود می‌توانند مشاهده کنند.

وی افزود: آنچه که اتفاق افتاد بر اساس تحلیل‌ها و محاسباتی است که انجام شد و ممکن است درصدی خطا هم داشته باشد که با مراجعه افراد و اعلام نقطه نظراتشان توسط سازمان هدفمندسازی و وزارت رفاه رسیدگی می‌شود و اگر احیاناً جا مانده‌اند اضافه و مابه‌التفاوت هم پرداخت می‌شود، اگر هم مشمول نیستند برایشان توضیح می‌دهند که مشمول این یارانه نمی‌شوند.

میرکاظمی گفت: یارانه دو ماه علی‌الحساب واریز شد که به جز موضوع دارو و نان است و به محض شروع طرح، این یارانه آزاد می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: الآن امکان برداشت نیست، چون هنوز کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی در جامعه توزیع می‌شود تا زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: یارانه ماه اول آزاد می‌شود و ماه بعد، نوبت دوم آزاد می‌شود که مردم بتوانند مایحتاج خود را خریداری کنند.

میرکاظمی گفت: در پاسخ به این پرسش که مبلغ واریزی جدا از مبلغ یارانه‌ای است که دریافت می‌کردند یا تجمیع شده است؟ گفت: تجمیع شد، در قانون «بند ب تبصره ۱۴» مشخص شد که وزارت رفاه بایستی این پالایش را در درگاه انجام دهد و دهک‌های بالا را شناسایی کند و افراد جدیدی که مستحق هستند ثبت نام کند، چون در مقاطع مختلف پرداخت‌هایی صورت می‌گرفت، این موارد تجمیع شد و به صورت یکسان پرداخت می‌شود، البته این ماه پرداخت ۴۵ هزار تومانی را دهم اردیبهشت داشتیم و این ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار تومان مازاد آن شد و این ماه استثنائاً این اتفاق افتاده است.

وی افزود: در دولت قبل به منظور مقابله با کرونا هر فرد با تقاضای خود وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی دریافت کرد که بانک‌ها ۳۶ قسط این وام را به طور اتوماتیک کم می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از سال ۱۴۰۰ قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و در اواخر سال ۱۴۰۰ با اتفاقاتی که در روسیه و اوکراین افتاد، تشدید شد مثلاً جو در سال ۹۹ هر تن ۲۷۰ دلار بود، در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۵۰ دلار رسید، فروردین ۱۴۰۱ هم ۵۶۰ دلار شد که یک رشد قابل توجهی بود، همچنین ذرت ۲۲۰ دلار بود در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۹۹ دلار رسید، امروز ۵۱۶ دلار است، گندم ۲۱۰ دلار بود نیمه ۱۴۰۰ به ۳۷۰ دلار رسید، امروز ۵۶۰ دلار است، روغن خام ۷۴۱ دلار بود، شهریور ۱۴۰۰ به ۱۲۸۰ دلار رسید، امروز ۲۳۰۶ دلار است.

وی ادامه داد: اتفاق دیگری که افتاد این است که همه کشورها برای خرید هجوم آوردند و حتی صادرکنندگان اجازه صادرات نمی‌دهند و دولت‌ها وارد عمل شدند تا بتوانند مواد اولیه و غذایی بیشتری وارد کشورشان کنند این شرایط حتی در سایر مواد هم در کشورهای دیگر تأثیر می‌گذارد مثلاً فولاد، پتروشیمی و بخش‌های مختلف را وارد کشورشان می‌کنند.

میرکاظمی گفت: از اوکراین و روسیه بخش قابل توجهی ذرت، جو و گندم صادر می‌شود و دانه‌های روغنی مخصوصاً آفتابگردان ۸۰ درصد در آنجا تولید می‌شود و این‌ها تأثیر دارد، احتمالاً اگر این روند در منطقه ادامه پیدا کند ممکن است چند سالی عرضه مواد غذایی که در امنیت غذایی جهان تأثیرگذار است ادامه پیدا کند، بنابراین دولت باید فکری کند البته سال گذشته تلاش کردیم ذخایرمان را افزایش دهیم.

وی افزود: وقتی دولت تحویل شد ذخایر استراتژیک ما بین ۳۰ تا ۷۰ درصد زیر حداقل پیش بینی بود و دولت سیزدهم علیرغم اینکه در زمان تحویل ۸ میلیارد دلار هم مصرف شده بود ذخایر را تأمین کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: کالابرگ الکترونیک در همان حساب مردم که یارانه واریز می‌شود است و فقط با این کارت در صورتی که سامانه راه اندازی شود می‌توانند کالای خاصی را بخرند، یعنی مثلاً برای مرغ میزان سهمیه‌اش مشخص است.

میرکاظمی گفت: بر اساس قانون دولت باید از کالابرگ الکترونیک استفاده کند و اگر این سامانه قابلیت اجرا پیدا کند جایگزین خواهد شد و اتفاق خاصی نمی‌افتد، مردم با همین کارت در فروشگاه می‌توانند مرغ و روغن انتخاب کنند، کارتخوان‌هایی که در فروشگاه‌ها نصب می‌شود این امکان را فراهم می‌کند که فرد بتواند مرغ، روغن یا کالاهای دیگر را انتخاب کنند و سرپرست خانوار پول را جای دیگر نبرد البته قانونگذار بیشتر بر این تأکید دارد همچنین دولت برنامه‌ریزی کند تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند و مدیریت روی این موارد باشد.

وی افزود: در شکل کالابرگ این نیست که کوپن داده شود، همین کارت بانکی است، یارانه شارژ می‌شود و فقط محدود به خرید اقلامی که مشخص می‌شود است.

پاین/

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 18946

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 428
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 44
    • ا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      ۳۰۰ داده همه قیمتها را نجومی کرده اند
      • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        33 2
        ۳۰۰ کجا بود ، ۱۰۰ تومن که از قبل بود ، این ۲۰۰ تومن اضافه کرده
      • مریم بازنشسته از گیلان IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        14 3
        سلام آقایان دلتی شما 300دادید.. درست است اما ماهم همام مقدار بذاریم بازم کمه..اخه قیمت ها برایمان خیلی بالاست کمی به مردم بدبخت نمیخواید فکر بکنید شماها حقوق هایی بالا میگیرید اما بدبخت هستیم کمی بفکر بیچارگان باشید..بما چی که اکرایان ورودیه ویا غیره جنگ است..زمانیکه ما سالیان سال جنگ کردیم وداشتیم انخا مگر اذیت شدند..بما ربطی با کشورهای دیگر نداریم حتی عراق...بخدا امام حسین نمی‌خواهد ملت ایران عذاب باشه والله امام علی نمیخواد با با دهان گرسنه وبچه های کوچک بدبختی وخوردن ونداشتن بزرگ بشند..والله اخه پدرومادرهایشان با همین شرایط که بزرگ شدند دیگه بذارید بچه های مان ونوه هایمان راحت زندگی بکنندخوب اگه دوزدان را بکشید یا دست شان را ببرید همه چیز درست میشه وسلام مگر اینکه آن شخص آشنا باشد شما بخواید صرف نظر بکنید وسلام
    • قوقولی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      یعنی ما باید زور زورکی مرغ بخوریم؟و اگر نخواستیم؛بخریمش و کنار پیاده رو بساط کنیم و الی آخر ترویج شغل کاذب این وسط دیگه کوپن فروشی رو نداریم
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      خاک تو سرتون با این یارانہ بہ نفع خودشون کار میکنن
    • CA ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      سلامبه جای کالا پول واریز کنید ما زنان خانه دار خدایی چکار کنیم همین یارانه معشیتی خیلی کمک بود در زندگی همین جوری همسران با این زندگی سخت با این حقوق پر از بدهی وقرض هستند ونمیتوانند به ما زنان برسند وقتی به همسرم میگم پول بده نداره بده خدایی یه فکری برا ما زنان بکنید میگید وام زنان خانه دار دردسر زیاد داره اگر میشه به جای کالا برگ پول بدید لطفا
      • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        13 7
        شما از یه طرف میگی زن سرپرست خانواری از طرف دیگه میگی به همسرت میگی پول بده نداره بده بلاخره خرج خونه رو خودت میدی یا همسرت اگه منظورت اینه که همسرت درامدی نداره با این حساب اکثر خانومها زن سرپرست خانوار حساب میشن درثانی من زن سرپرست خانوار میشناسم که سه میلیارد خونه داره ماشین داره حقوقم میگیره به اسم اینکه کسی بالاسرش نیست از همه طرفم ساپورت میشه ولی ما تا میایم حرف بزنیم میگن پس شوهرت چکارست خرجتو بده دیگه
      • پروفسور IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
        1 0
        گفت ما زنان خانه دار، نگفت زنان سرپرست. لطفا اول خوب به نوشته ها دقت کنید بعد واسه طرف حکم اعدام صادر کنید...
    • مردم ایران IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      دهک یک عمو نصرالله دهک دوم عمو اسد دهک سوم عمو حماس دهک .....دهک نهم ملت بدبخت ایران حذف دهک دهم اردغان حذف دهک یازدهم قالیباف بعلت سیسمونی خارجی دهک یازدهم احمدی نژاد بعلت حرف حق دهک دوازدهم روحانی بعلت ارز ترجیعی دهک دوازدهم جهانگیری بعلت خیانت در حق ملت ایران و دهک.....ای داد
      • ففففف IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
        2 0
        واقعا نفهمی که فکر میکنی زن خانه دار به جز خورد و خوراک هیچ پولی نمیخواد به هر حال هر زنی احتیاجاتی داره که باید همسرش برآورده کنه
      • سمزا IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
        2 0
        سلام ودرود با شرافت کلمه کلمه حرفات طلای ۲۴عیار
    • علی افشار IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      اولا یک سوالی از وزیر ناکارآمد آیا دولت سیزدهم با علم آکاهی از وضعت داشت برای ریاست جمهوری شرکت کرد و دولت را تحویل گرفت یانه کجای دنیا این تعداد دولتها مشکلات را که میدانند کشور در چه وضعیتیه به گردن دولت قبلی می اندازند جز ایران.دوم افغانستان و عراق در حالی که اشغال شدن چند سالیه درگیر جنگ داخلی هستند چرا پول کشورشان به اندازه ما سقوط نکرده ارزشش .ما کسانی در راس امور داریم این کاره نیستند وای بحال ما مردم
    • مردم IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      91 15
      شما می خورید تا تکلیف بقیه مردم را روشن نکنید برداشت را اجازه دهید
    • ملت IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      چرا بین مردم تبعیض ایجاد کرده اید .....أین کارتان به سقوط می انجامد
      • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
        76 22
        حلالت انشالله
    • کمال IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      نه قشنگ پولهای کشور را به اسم یارانه و دهک بالا و پایین چپاول و می فرستید خارج ....ننگتان باد
    • علی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      134 9
      سلام متأسفانه باید عرض کنم که دولت با این سیاست از این جیب به مردم پرداخت و از جیب دیگر دریافت و وارد جیب خود می‌کند. آخه کجای دنیا گفتند که برای خرج این یارانه باید مردم کالایی که دولت تعیین می‌کند را خریداری کنند؟
      • سیاوش IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
        21 2
        خاک توسرتون با ابن کشورداری
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      81 12
      از بس ازین یارانه گفین خسته شدیم بسه بابا هنوز که پول ندادن
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      مردم تاوان انتخاب خودشان را می دهند
      • فرزین IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
        13 1
        مگه مردم انتخاب کردن . انتخاب شد ه بود ملت رو بدبخت کردن این چه دولتیه
      • S IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
        6 0
        این چه وضعه پول میریزین بعدم قابل برداشت نیست
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      81 11
      اقلا ابتدا پول كم درامده و بازنشسته ها را بدهيد تا كسري بودجه نباشد
      • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
        8 2
        هر کی دیگه هم بود باز همین اش بود و همین کاسه هر کدوم بدتر از قبلی
      • ندا IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
        0 0
        اره اگه انتخاب نکرده بودن اینجوری نمیشد
    • دایانا IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      71 15
      اینطوری گفته میشه بازم دست دزدان بازتر میشه بیشتر و بهتر میتونن از این طریق جیب خودشونو پر کنن شاهنامه آخرش خوش است...
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      85 12
      فقط شمارو به خدا واگزار میکنیم برای ما تهش مردن هست دیگه
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      72 14
      من اصلا روغن اشغال بيست تؤمنّي افزاينده فشار خون استفاده نمي كنم و برنج خارجي نمي خرم
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      64 5
      پس اون پول بنزین که می‌داند چی یارانه پولی چی میشه
      • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        2 1
        هیچی !میخوان حذفش کنن . اجبار کنن هممون رو ب خریدن هرچی خودشون میگن!!!
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      77 11
      کجا قیمت ها افزایش پیدا نکرده الان ک مرغ اعلام کردند ۶۴ تومن از این گرون تر چی میخای سر مردم بیارین بس کنین بابا اه دارن مردم
      • یعقوب IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        4 1
        درضمن الان مرغی که در کشور داره استفاده میشه مرغ نژاد آرین هست مال زمان محمدرضا شاه لزومی ندارد وقتی مرغ تولید خود کشوره با این قیمت خریداری کنیم بترسید از روز قیامت
    • عباس IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      73 10
      با ۳۰۰ تومان یه حلب روغن هم نمبشو د خجالت بکش که نصفه آزاد میشود مردم مایحناج زندگیشان را بخرند خداوکیلی خودت هم اینجوری زندگی میکنی پول لژ لب چقدره
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      49 10
      یعنی چی این چه وضعی حداقل همون یارانه خودمون رو بزارید برداریم این دیگه چه مسخره بازی من هر ماه باهمین چندغاز قسط میدادم حالا از قسطم عقب افتادیم ااااااااااه
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      84 11
      ای بابا این مسخره بازیا چیه بابا کالا برگ نمیخوایم فقط شلوغ میشه یکم فکر کنید پول رو بریزید مردم خودشون میدونن باهاش چکار کنن.
      • الهه IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        2 0
        سلام درحق من بی انصافی شده چون پدرم بیمه تامین اجتماعی هستن اماحقوق دریافت نمکنندبلکه خودشون هزینه بیمه شون روپرداخت میکنندواینکه 53سالشون بااین حال که ازکارافتاده هست بهش عیدی وکمک معیشت داده نمیشه پدرم ازکارافتاده هستن ودوتافرزنددارن مدرسه ای دارن بااین همه خرج وبیکاری یارانه300تومنی دریافت میکنه این انصافه آیا؟؟
    • فقیر IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      80 9
      سلام اقای ریسی مارو خر کردی بابا جان ما برای نان شب موندین اگر میخواهی بدی مثل مرد بده
      • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
        24 3
        دقیقا
      • زهرا IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
        0 0
        والا به خدا من بادوبچه دو وچهار سال سه روزه ازکیسه نون خشکه حیوانی نون درمیارم میخوریم شوهر دارم مرده بود بهتربود چون یه بارم نشده نون بیاره خونه من باهمون یارانه خریدمیکردم براخونه خداخیرنبینه کسی که این بلارو سرمون اورد
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      44 2
      این فقط یک رقمه یک عدد که به حساب آمده بابا من همون یارانه ۴۵رامخوام تا قسطم رابدم
    • مجتبی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      93 7
      گیریم که خلق الله رادرهمه زمینه هافریفتیدباخداچه میکنید؟؟؟؟؟!!!!! لعنت خدابرشما
    • ابوالفضل IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      31 6
      سلام یارانه‌ها کی قابل برداشت می‌شود مردم لازم دارن ممنون
      • یاران نه IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        3 1
        همین امشب برش دار که همینم برمیدارند.نگو نگفتی اینا گشنه اند خداوکیلی.عرب جومه دراز تس میکنه مثل گراز
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      33 7
      یارانه نقدی چرا قطع شد
    • سراب IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      68 5
      برید جمع کنید مسخره بازیتون اصلا این روشی که در دست گرفتید به درد مردم نمیخوره حتمن که مخارج یه خانواده چهار نفر مرغ و روغن و غیره که نیست پوشاک بچه میخواد تا هزار تا چیز دیگه شما اگه قراره کاری کنید همین و هرچند خیلی ناچیز هست بذارید به اختیار خود مردم شاید بخواد اقلام دیگه ای برای بچه هاش خریداری کنه عمدا اینکارو کردید که باز برگرده بره تو جیب خودتون شما ها فکر این مردم بیچاره نیستید فقط فکر جیب و شکم خودتون هستید.والسلام
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      53 5
      راست میگید تقریبا دهک های پایین تقریبا80درصد خونه دارن 400میریزن اما جوانهای که تازه زندگی روتشکیل میدن ودرعوض کارندارن هیچی کرایه هم بدن 300میریزن کلا دولت طرفدار قشر ضعیف نیست صاحب خونه ی من مغازه و خونه اضافی دارد 400میریزن اما من ازاون کمتر🤭🤭🤭🤭🤭
    • محمد IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      54 9
      حالا نصفش برا کالا هست بابا مردم هزارتا بدبختی دارن جلوشون باز کنید ما خودمون یک غلطی میکنیم باهاش یکی شاید بدهکاره یکی از مرغ برنج لازم ندارم چرا تصمیم های الکی میگیرید
    • فضل اله قاضی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      50 7
      بااجراشدن کالابرگ الکترونیک مردم قبض آب برق وگازراازکجابیاریم ایا میشودباهمومن کارت پرداخت کرد
    • بهنام IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      31 3
      آخرش ننوشتید کی یارانه آزاد میشود فقط با این سر تیتر ما سر کار ماندیم حالا اگر فکر میکنید جای تشکر دارد خود میدانید
    • چرا RO ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      34 5
      تیتر خبر ربطی به محتوا داشت؟ دروغ، خلاقیت نیس ک...
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      59 10
      توراقرآن بزارین برداشت کنیم بخداخیلی توفشارم دارم دیوانه میشم هیچی خوراکی توخونم ندارم بچه هام دارن گرسنگی میکشن....
      • بی نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        11 2
        فقط نمیدونم این بیصاحب مونده ها ک‌منفی میدن ب کامنت شما دلشون از چیه شرف دارن
    • مهرورز IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      21 5
      سلام باتوجه به بیکاری ونداشتن منبع درامدچرامن درصعف سیصد تومانی هم قرارنگرفتم امکان داره بگیدجزکدام دهک هستم؟
    • ایرانی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      25 3
      سلام خدمت این آقای میرکاظمی بفرمایند این دهک بندی که البته کارورفاه انجام داداست کجاش به عدالت نزدیک هست نزدیک که نیست هیچ حتاحق افرادی مثل بنده وخانوادام راتا(نود درصد)پای مال کردایند آقایان مسعول این پایشی که شماانجام دادایند بدرد عمه خودتان می خورد به این دلیل که بند حدود دوسال هست که دربدترین شرایط کاری وزندگی هستم به جوریکه درسال دو تا سه ماه نتوانسته ام کارکنم وبرای پرداخت حق بیمه رانندگی و اجاره خانه ودیگرمخارج و خرج زندگی خانوادام درشرایط خیلی بدی هستیم حالاشمامسعولین چطورمن که درماه دو ملیون هم درآمدندارم دردهکهای بالای پنجم قراردادایند این کجاش به دهک بندی درست نزدیک هست که بنده بااین درآمداندک که پول اجاره خانه ماهم نمی شود بنده وخانوادام رادردهک چهارم یاپنجم به بعدی قراردادایند وحق بنده وخانوادام راپای مال کردایند(بزرگواران بخداقسم این بنده خدا نه مال پست وزارت کارورفاه نیست بلکه بدرد نظافتچی هم نمی خورد)
      • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
        16 3
        مگه اینجا میاد میخونه که براش پیام نوشتی
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      35 5
      میخوان یواش یواش با این شگرد اشون یارانه رو بلکل بردارن اینا همه بازیه ،،،فکر میکنین مردم نمیفهمن دارین چکار میکنید (باهوش کی بودین شما)😁😁
    • محمد IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      56 7
      سلام . با این رفتار مجبور به خرید اقلام بی کیفیف و تاریخ گذشته خواهیم شد . اینا فقط میخوام مردم رو بیشتر کنترل کنن و بیشتر مریض و ازبین ببرن . اگه به فکر مردم هستید . یکبار در سال کارت اعتباری مردم یارانه بگیر رو شارژ کنید .تا هر ماه گرون شدن اقلام رو نبینیم . اکثر کشور ها به فکر تامین زندگی در فضا و سیاره های دیگه هستند . اما دولت مردهای ما نمیتونن مایحتاج ثروتمند ترین کشور کره زمین رو تامین کنن . به وضوح معلومه که فقط دنبال راهی هستن که پول بیشتری برای خودشون بمونه شده حکایت اون شخصی که پولی رو بهش دادن بره خرید کنه وقتی از خرید بز میگرده میبینه پول زیادی مونده که خرید نکرده .اما غافل از اینکه اصلا اون پول واسه خودش نیست بعدش میاد دست میبره توی قیمت ها تا پول بیشتری براش بمونه . متاسفانه ایران ما هم اینجوری شده مسیولین فکر میکنن پول واسه خودشونه و هر روز یه قیمتی یا راهکاری میدن که هر جور شده پول مردم رو ازشون بگیرن خدا نابودکنه هر چی دزد و مفت خوره
      • خودم IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        11 0
        حرف بسیار بجا وحقی بود
    • حسن IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      23 2
      یارانه انرژی کجا رفت
    • سوگند IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      26 4
      ای باباعدالت کجابود هرکی روهرجورخواستن واریزکردن به بعضی ازخانواده ی ۴نفره سه میلیون دادن
      • بخدا به منم سه تومان دادن چندماه هست شوهرم بیکاره IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        7 2
        بهار
    • مریم IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      33 3
      یعنی حتی نمزارن ملت با این پول خرید ارزان کنن باید همه چی گزون بشه بعد کوفتم نتونیم بخریم این کارشون گدا پروریه باید نفری پنج میلیون به مردم میدادن نه 300
      • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        9 4
        این یارانه نخواستیم قیمتهاروافزایش ندین خواهشا
    • الناز IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      44 4
      سلام اقای رییس جهمورشماکه بایارانه ای که به مردم پرداخت میشدیکی داروشوتهیه میکردیکی کرایه خونشومیداد وبعضیهاهم قسط داشتن پرداخت میکردن مردم به پول بیشترنیازدارن تاکالابرگ
      • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        10 1
        بله به نظر من هم یارانه رو به شکل پول بدن به مردم بهتره .آخه کالابرگ که قسط وام و اجاره خونه و.....که نمیشه داد.
      • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        5 0
        خدا ازشون نگذره خودشون راحت توی خونشون نشستند وبرای مردم تصمیم می‌گیرند که این را بخر اینو نخر لعنت بر شما
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      28 2
      آقای میر کاظمی حرف نظریه شما کامل دورست ومورد قبول است که هر کالای چه خوراگی وچه غیره در خارج از کشور خرید می‌شود انرا بادلار به ایران فروخت میشود ولی متوسط شما یارانه انرا با ریال پرداختش می‌کند که هیچگونه اثری برای ندارد بجزه گرانی وتورم اگر یارانه ها را هم با دلار به مردم بدهید زندگی شاید حدود چهل الا شصت میلیون در عرض مدت کوتاه زمان از زیرا خط فقرعبور می‌کند بصورت صددرصد ولی اگر همانطور ادامه اش دهید هیچگونه اثری بر روی زندگی مردم نخواهد داشت بجزه تورم وگرانی
    • ف. بابایی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      35 3
      اینکه از این مبلغ یارانه فقط برای اقلام مورد نظر دولت استفاده شود، که معلوم نیست چه کیفیتی دارند کاملا مستبدانه و غیر منطقی ست، چه بسا گاها از این پولِ اندک برای پرداخت قبوض استفاده می‌شود، لطفا این مورد را بررسی کنید و مردم را به یوغ بردگی نکشانید، بعد از این حتما برای میزان اکسیژن مصرفی ملت هم باید دولت تصمیم بگیرد🤔
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      30 4
      آقا ما نخواستیم یارانه قبلی را گروگان نگیرین اونو آزادکنین ماخسته شدیم ازاین مملکت مسخره
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      21 1
      خريد انلاين باشد نه اينكه مردم را به صف بكشاند
    • غافله شب IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      33 1
      اخه کالا برگ به چه درد ما میخوره تو پولمون رو بده کالا برگت پیش کشت ما اون پولو بیشتر نیاز داریم چون میتونیم به دردهای دیگمون بزنیم که شماها خبر ندارین 😔
    • رضا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      34 2
      یاران نقد بدید به مردم کالا برگ کار موفقی از آب در نمیاد
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      37 2
      شما همون پولو پرداخت کنیدچکارداریدچی میخوایم بخریم.....
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      9 2
      راننده اسن)پ دهک چندمه که بهش ندادید
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      28 1
      این چه مسخره بازیه شماکه وجودندارین چراپزشو میدین؟؟شایدیکی میخادبااین پول میوه بخره،کیک بخره،بیسکوییت بخره .اگه حقشه،به شماچه؟چرادارین خون ماروبجوش میارین؟؟؟متنفرم ازهمتون.مسولین نفهم
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      17 2
      تو.مرغ و روغنی که شما بدین
    • سیروس IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      33 5
      اینها که همه بازیه.من فقط موندم ارد برای عراق خیرات میکنند از جیب مردم.بعد مردم نون ندارند.هیچی 45 تومن میدادند همونم ندارند بدند.عراق و سوریه و لبنان واجب ترند از مردم ایران.یعنی واقعا شرم باد بر کل نظام بی نظم و درو پیکر.45 تومنم ندارید بدین.
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      27 2
      بله دیگه مردمو مجبور میکنید برنج اشغال تایلندی یا هندی بخرند با کارت الکترونیکی خاک تو سرتون با این مدیریتتون دیگه نفسای آخرتونو کم دست وپا بزنید
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      12 3
      ملاک دهک رو نگفت به کسانی که ۱۰ تا خونه ملک دارند واجاره شو میگیرند مثل همیسایه ما که کارمند بانک یارنه ویا داداشم تعلق گرفته ولی به من که یه وانت ویه سواری دارم تعلق نگرفته این کجاش عدالت چرا به مردم نگفت ملاک ماشین است من دوتا ماشین دارم مجبورم یه ماشین کار نمیتونم زن وبچه ام رو با دو تا فرزند تو وانت سوار کنم چرا به ما اجازه اعتراض ندادند اونی که دوتا ملک داره اجاره میده درامد زای براش ولی من سر ناچاری به خاطر شغلم مجبورم هزینه دوتا ماشین روبدم اون براش درامد زا ی وسال به سال به ملکش ارزشش افزوده میشه اونی که پولش وبرده بانک گذاشته به مردم خدمت کرده بانک برده به تولید کننده ودیگران وام داده چرخ اقتصاد رو چرخونده ولی کسی که برده چندتا خونه یا یکی بیشتر از مایحتاجش خریده باعث گرانی مسکن شده ونیازمند واقعی که‌ منزل از واجبات زندگیش رواز داشتن خونه محروم کرده وبه همون بدبخت اجاره میده وپولشو میگیره اونم دیگه نمیتونه صاحب خونه بشه دراصل این شخص با خرید خونه اضافه داره موجب بدبختی قشر ضعیف واستسمار اونها میشه بعد یارا نه هم میگیره اگه غیر ازااین بیایید چندین نمونه از ای اشخاص رو به شما ن
    • حمودی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      23 3
      دست شما درد نکنه دنبال حذف یارانه دویدی تا اینکه به مرامتون رسیدید خدا قوت شما چه کار دارید به سر پرست خانواده پول به جای دیگر ببره شاید تو این ماه مرغ وبرنج داره ومیخاد چیزی دیگه برای خانواداش بگیره یا میخاهید که جنس تو انبارها دارید به ما بدید میگیم از این دولت راحت شدیم دیدیدم نه والا اون دولت باز هم از شما بهتر ه که چشمش به این یارانه نیافتاد
    • امیر IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      24 1
      مابااین یارانه ومعیشت لباس واسه بچه هامم میخریدم حالابایدچیکارکنم فقط کالابایدباشه کاش نصفش نقدی میبودمنک اصلاموافق نیستم بااین نظر
      • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        2 1
        اره منم لباس واسه بچه هام میخریدم و دردای دیگه الآن از وقتی قطعش کردن سیستم اعصابم بهم ریخته 😢😢😢
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      13 3
      یعنی چی تواین 2ماه چی بخوریم علف مسخره کردین ماروحق اونه مردم بریزم خیابون شماروبیرون کنن
    • علی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      13 0
      تورا خدا به دادمون برسید بقران دوتا بچه دارم میخوام براشون مای بی‌بی بخرم این چه وضعشه یکم بفکرماباشید
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      15 4
      کی برداشت کنیم؟؟این ارث پدرتون نیست که،حق ماست .پس چراهرچی وهرجا شماتایین کنی خرید کنیم؟؟؟من الان ماشینم باطری میخاد لنگم.اون برامن مهمتره.پس به شماچه؟؟؟دارین کاری میکنین که مرگ وبه زندگی ترجیح بدیم%هم برای خودمون،هم شما
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      15 2
      خیلی زرنگ شدید اول سامانه رو راه اندازی میکردید بعد ۴۵ هزارتومان هارو برمیداشتید شرم اورید
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      21 1
      لطفا پولش بدین قسط داریم اجاره داریم گرفتاریم
      • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
        0 0
        سلام من مادر چهار فرزند دختر هستم این چهار فرزندهمیشه خورد و خوراک ندارند نیاز های دیگر هم دارند که باید برای آنها فراهم شود پس پول بیشتر به درد ما میخورد
    • US ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      12 1
      برنامه بوجه به نفع پولداران کارکرد چون طرف خانه مغازه چندین باب دارندهمان یارانه ۳۰۰هزار می گیرندچون یک نفری خانه نداردیایک باب خانه ۴۰متری دارد حق ناحق شد
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      18 3
      اصلا به شما چه مربوط که طرف میخواد پول روکجا خرج کنه منی که میخوام قبض آب برق گاز تلفن یا دارو تهیه کنم باید روغن ومرغ بدم به قبض یا کرایه خانه؟؟
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      20 3
      اخه مختون از چی تشکیل شده شاید کسی نخواد مرغو گوشتو روغن بگیره شاید یکی میخواد خرجه دوادرمون کنه یکی اجاره بده یکی لباس بگیره وخیلی چیزای دیگه بجز این اقلام چرا اول نظر سنجی نمیکنی دولت مردمی بعد تصمیم بگیری این چجور کارشناسیه چرا کاری میکنید که مورد تمصخره خاصو عام تودنیا باشیم بابا یبار کاری کنید ملت بگن خدا پدرتونو بیامرزه نه اینکه همه نفرین کنن اصلا نمیدونه ادم چی بگه بشماها ادم دلش بابته این مردم ونظراتی که میدنو من خوندم میسوزه درد خودمو یادم رفت گناه دارن بخدا اشتباه کردین بااین عمل دله همه به اصطلاح شما دهک پایینیارو خون کردین با این عملتون ودیگر هیچ
    • ناشناس IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      22 2
      باسلام مگر با خوردن غذای من شکم کس دیگری سیر میشود؟؟مگه تمام ماحیتاج ما غذاهستش مگه ما بچه هستیم که پولی بریزن وبعد بگن ما انتخاب میکنیم شما چی بخرین هر چی جنس که اونور آب نتونستین آبش کنین می‌خواهین پخش کنین ملت بدبخت بخورن خدا آه اون یتیم واون بچه ای که شب گرسنه می‌خوابه رو از حلقوم باعث وبانیش می‌کشه بیرون به عدالت خداوند شما نکنید وعده خدا دروغ نیست
    • فاطمه IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      17 4
      بسود خودتون هست مواد غدای از جای که دولت میگه باید خرید که باز پول بر تو جیب خودتون مردمو چی فرض کردن چس قرونی میخاید بدید مردم مث گدا ها اگر مرگ وجود نداشت شما چیکار می‌کردید دیگه
    • حسنی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      13 4
      این واریزی تورم یارانه ۴۵ باید بدن شما اگر راست میگید اول از همه که یارانه نخاستیم دوم لطف کنید عدم کنترل بازار و قاچاق و،،،روی سر مردم خراب نکنید سوم هر سال با نرخ تورم یارانه افزایش بدید سال بعد با ۳۰۰تومن پای مرغ باید بخری
    • ازهمه فقیرتر IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      10 34
      منکه میگم رعیسی مردترازهمشونه.شمامردم هم ناشکرنباشین
      • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
        0 0
        سلام توروخداپول یارانه روقطع نکنیدهمه بدبخت میشیم
      • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        4 0
        اره خیلی مرده حقتون هرچی بلا سرتون بیاد
      • محمد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
        0 0
        حالاهم هرچی بدبختی میکشیم ازامثال مثل شماهایی هست.ناشکرنباشین،خجالت نمیکشی بااین حرف زدنت.آره حتمآحقوق مفتی میگیری که اینطورمیگی.حرف نمیزدی میگفتن لالی
    • Masih IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      18 2
      یعنی خاک بر سرما مردم ایران که دولت باید به مابگه چی باید بخوریم چی نخوریم اخه به شما چه که پول رو کجا قراره خرج کنیم شما یارانه رو بدید شاید کسانی باشن که بچه کوچیک ومدرسه ای دارن ودرامد ناچیزی دارن شاید نیاز باشه برای بچه هاشون خرید کنن
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      16 2
      سلام و عرض ادب شما روبه خدا یکی به این دولت محترم این حرف من رو برسونه شما میگین پول یارانه میشه کالا برگ که باهاش خرید کنیم اگر اینطور بشه ما چطوری کرایه خونه بدیم من پول یارانه وپول معیشتی رو میدم جای کرایه خونه اکراین پول نباشه کرایه خونه من میمونه چرا این دولت این کار هارو لاما می‌کنه من چند نفر دیگه سراغ دارم که این پول یارانه روبه جای قسط میدن اصلا کارت یارانه من دست صاحب خونه همراه پول یارانه و معیشتی رو خودش از حسابم کم می‌کنه حالا تکلیف من وامسال من چیه چرا به اندازه پول نقد ندن خودمون خرید میکنیم کرایه میدیم یا بعضی ها قسط میدن شما روبه خدا این حرف من روبه گوش مسولین برسونین بگین ما چکار کنیم
    • وحید افشار IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      22 2
      هشت میلیارد دلار هزینه ی ذخایر کجا رفت هفتاد درصد ذخایر مواد غذایی دولت کجا رفت چرا دولت روحانی مسئولانشان دادگاهی نشدند بس کنین تورو خدا چوب دولت قبلی رو ما باید بخوریم با ۳۰۰ ۴۰۰ تومنی که میریزید فقط میتونیم روغن خونمونو بزور بخریم هشت سال دولت قبلی به من ظلم کرد الان هم هشت سال میکوشید تا اونو درست کنید این هشت سال تموم بشه اونیکی دولت این روند تا کی ادامه پیدا کنه دیگه از خجالت نمیتونیم به چشم زن و بچمون نگاه کنیم نه درامدی داریم نه کار درست حسابی اما توروم هر ماه داریم تورو خدا رسیدگی کنید بخدا دیگه به فکر کلیه فروشی افتادم اونقدر شرمنده اهل و اعیال شدم
    • ایرانی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      12 3
      سلام.تو رو خدا این پول رو ندین و مثل بقیه دیگه خودتون بخوریم مانخاستیم همچین پولی که مثل یارانه بعد هزار برابرشرو از جون مردم بکشید.45تومان یارانه الان چی میشه.اول چی میشد.بس کنید مردم رو بیشتر از این عذاب ندید شما رو قه اون خدایی که قبول دارید
      • امیر IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
        0 0
        سلام وعرض ادب ماهم موندیم اجاره هاالان ۴ماهه مونده بچه مای بی‌بی میخواد شیرین نداشت ازساعت ۴گریه میکنه تاالانتوروخدا با کنید.این سری دوم روبرو شیر بخرم بچه ام به چشمام نگاه میکنه میسوزم توروخدا باز کنید جلویارانه سری دوم رو خواهش میکنم لطفاااااا
    • کیمیا IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      5 1
      توروخدا به داد مزدم برسید کرایه خونه ها افتضاح رفته بالا از ی طرف هم گرونی میکنید خداروخوش میاد اخه بچه هامون چ گناهی کردن
    • ارمین IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      5 0
      بنده خد چرااینقدرمردم اذیت میکنین .این جه وضعشه .اونایی که مستاجرن چه خاکی توسرشون کنن .جنسا بالابردین به درک دیگه چکاردارین این چهارصدیاسیصدتومان پولی میدین مردم چطورخرج کنن .شایدکسی دلش خواست بااین پول کرایه خونه بده یا فیش اب گاز برق بده .تورابه قران این کالا برگ الکترونیک بی خیال بشین
    • مهدیه IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      8 1
      یعنی خوب بلدید چطوری سر مردمو گرم کنید ب اسم یارانه ی چندرغاز ریختید تو حساب مردم جلوشم بستید ب هوای اینکه کی باز میشه ملت سرگرم شدن هر غلطی ک میخواید میکنید همه چیزم ک نجومی گرون کردید خدا لعنتتون کنه ک زندگیا رو زهره مار کردید واسه هممون
    • زینب IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      6 2
      سلام آقای رئیسی بزاریدمردم خودش ازپول بردارن شایدیکی قسط داشته باشه یامشکل دیگه واقعارسمش نیست که حمتابره مرغ بخره تخمه مرغ بخره کی والا😑مردم هزارتابدبختی دارن 😔
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      6 2
      تازه بعد از گرون شدن اینا نوبت برنج خارجی، گوشت قرمز، شکر، حبوبات و چای هست که گرون بشه!
    • بدبخت IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      10 3
      بابا با کوپن که جیب چندنفرپرمیشه.ولی پول بریزین همه ملت ازش استفاده میکن.چون پول همه جایه کشور پخش میشه وهمه استفاده میکنن کوپن چیه بابا مسخرشودرآوردین
      • ناشناس IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        0 0
        والله ما ملت ایران بدبختیم بچه داریم همه چی میخواد هرساعت میخواد بره مغازه از کجا بیاریم حداقل با یارانه کم کم ساکتشون کنیم مریض بشن از کجا بیاریم بریم؟ دکتر زندگی فقط خوردن نیست بفهمید
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      14 1
      خاک بر سر ملت
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      6 2
      ما فروشگاه انلاين خريد مي كنيم روغن بي كيفيت هم نمي حريم بايد انلاين هم باشد
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      7 4
      چرا برای ما یارانه ۳۰۰ ریختن ما که هیچی نداریم نه خانه نه پول همسرم وپسرم تحت پوشش بهزیستی هستن چرا برای ما ۴۰۰ تومن نریختن از مسئولین محترم درخواست کنم پیگیری کند
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      4 2
      ما خريد انلاين انجام مي دهيم و اقلا انلاين بشه روغن بي كيفيت هم نمي خريم
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      5 1
      دو ساعت حرف زده معلوم نشد اخرش
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      4 3
      آقای ریسی عزیز جوووون اون بچه هات پولش کنین قیمتارو بیارین پایین جون هرکسی رو که دوس دارین آقای ریسی بخدا گرفتاریم به ماهام فکری کن تو میتونی عزیز
    • کوروش IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      6 2
      یه چیزی تواین مملکت ثابت شدست وبارها اتفاق افتاده اونم اینه که این حکومت یک میلیون بهت بده سه میلیون بطورکاملا حرفه ای ازجیبت میزنه،پس خوشحال ازاین چندرقازنباشید
    • سارا IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      23 3
      تو رو خدا کالابرگ چیه همین پول رو بدید که بیشتر نیاز داریم هزار تا قسط و بدبختی داریم ما اصلا مرغ نمیخوریم
      • طاهری IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
        0 0
        من بازنشسته ۱۰ سال هستم یارانه ۳۰۰ تومان.می کرم حقوق م ۱۳۴۰۰ تومان است
      • H IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
        0 0
        همون ۴۵ بدیدپول قبض هامون که میشدحداقل نقدبود
    • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      6 1
      اقای رئیسی ماکارت نمیخوایم همون پول روبده یه خاکی بسرمون میکنیم
    • خاکستر انسانیت IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      3 1
      تابحال که هرروزقیمتهاساعتی بالامیرفت فقط وعده بود.خدابفریادمان برسه حالاکه چندقازاونم غیرقابل برداشت ریختن.درخت گردو اینقدره درخت هندوانه الله اکبر🙆🤔🤫
    • ممل IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      11 3
      خدای چرا اینقدر شما حرام خور هستین چرا
    • فقیر IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      همان یارانه قبلی بهتر ازاین یارانه گرانی است ما مستاجر هستی و اول هم سه یا چهار ماه یک مرغ می خریدیم جمع کنید این کار ها رو با بچه معلول چکار کنم پوشاک
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 0
      ما مرغ منجمد نمیخاهیم ما پول نقد میخاهیم کالابرگ بدرد ما دهک اولی ها نمیخورد
    • علی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 2
      سقوط نزدیک است
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      بچه خر میکنن ۳۰۰ به چه درد میخوره پیش خودتون چی فکر کردی خودتون خرید
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 2
      سید جان #ابراهیم_ریًسی #ریس_جمهور_محبوب_دل_مردم❤ اینم پیگیری کنید گره خورده ی سهام باز کنید واریز بشه. یک سال بیشتره فروختیم واریزی نیست واریز کنید وضع مردم خراب است #حق_با_مردم_است_مقام_معظم_رهبری🇮🇷 #وزیران_دولت_جدید اول با سلام...ریس جمهور محبوب دل مردم ایتم پیگیری کنید🇮🇷❤ واریز کنید پول فروش سال ۹۹ گرانی اعمانمان بریده ما معلولان سرپرست خانواده پنج نفره والله همش پیش خانواده شرمنده ایم🙏 تعیین تکلیف پرداخت سودهای رسوب شده وزیر محترم سهام عدالت وضعیت مردم ایران تو این گرانی خوب نیست کسانی و خودتان همه چیز خبردارید کسانی که معلولان هستند مثل من خودم سرپرست پنج عضو خانواده هستم معلول سه گانه قدرت کار کردنم ندارم برم کار ...و که آزاد سازی زدند سهام عدالتمان به گفته مقام معظم رهبری انقلاب فرمودند کسی فروخت پولش واریز کنید حسابش.. چرا از سال ۹۹ فروختیم واریز نمیشود والله و بخدا مسئولان و بنده های اگه نیازش ندا شتیم چرا میفروختیم فروختیم برای خرید جهزیه دخترمون و مشگلات مهم خاهش میکنم اگه راهی هست واریزش کنید اجرتان با سیدالشهدا پول فروشمان نیازش داشتیم فروختیم خب لطفا و
      • امیر IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
        0 0
        من موندم این رئیس و روئسا فکری دیگه ندارن جز بهم زدن فکر مردم .بس کنید دیگه به شما هم میگن مرد اخه تف به غیرتتون
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      پس این یارانه رو ما کی می تونیم برداشت کنیم به خدا خیلی گرفتارم قسط هام مونده قبضام مونده هر ماه از این یارانه اینارو پرداخت می کردم ولی این ماه رو هنوز نتونستم برداشت کنم امروز 24اردیبهشت ماه هست ولی هنوز یارانها مسدود و نمی تونیم برداشت کنیم به خدا گرفتاریم جیبامون خالیه بی کاری نداری گرونی بیداد می کنه تو مملکت آخه این چه وضعیه که برای مردم درست کردید از خدا بترسید از خدا بی خبرها البته اگر خدا رو قبول داشته باشید که بعید می دونم شماها مسلمون باشید به خدا به حال خودم گریه می کنم ای کاش خدا مرگمو زودتر می رسوند از این زندگی راحت می شدم
    • مهدی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 2
      درسته که در شرایط بدی قرارگرفتیم وبسختی داریم زندگی می‌کنیم خود من بخاطر اینکه نتونستم وام بگیرم وصامن هم داشتم الان بلا تکلیف وآواره ام، ولی باتموم این حرفها چرا بحثاینکه آقای قالیباف ویا دیگری از خارج کشور خرید کردن رو گیش می‌کشید یعنی کسی که در مقام رئیس مجلس هست حق نداره برای پول ومال خودش اختیار داشته باشه که کجا خرج کنه کارخلاف شرع که نکرده این درسته که یکی اصفهان زندگی کنه وتهران خرید کنه جرم کرده، والاافراد مثل ایشان زندانی هستن، مثل ماها آزاد نیستن حتی بخوان با خانواده برای قدم زدن بیاند خیابون حالا خرید و غیره پیشکش، همش استرس، شاید اگر چندین برابر به شما حقوق بدن حاصر نمیشی یک روز جای ایشان باشید یکم منطقی باشیم بخدا منم هزارتا گرفتاری دارم ولی چه ربطی به رئیس مجلس داره که پولشو کجا خرج کنه، اگر ازمن اجازه بگیره مشکلات مالی من حل میشه
    • samad IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      فقط خفه
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      ما پول نقد لازم داریم ب زور مرغ یخ زده و برنج تایلندی شمارو بخوریم زن وبچه مردم پول نیاز دارن کار ک نیس مملکت و فساد گرفته ب اندازه کافی بااین کارتون زنها میرن دنبال فساد ب خاطر پول ازخدا بترسید
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 1
      خدا پدر احمدی نزاد و بیامرزه فقط اون ب درد مردم میخورد درد همه رو می‌فهمید اینا فقط ادعا دارن
      • محمود IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
        0 0
        الان دولت داره خون این مردم رو توی شیشه می‌کنه.چقدر دزدی چقدر تبعیض . دیکتاتوری آخه تا کی؟ با همین زورگویی نماینده ی مردم رو از صحنه ی رقابت ریاست جمهوری کنار زدن. مگه اینکه احمدی‌نژاد قفل بدبختی هامون رو باز کنه ولا غیر.
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      4 0
      الان رفتم روغنی که میخریدم ۹۵تومن شده ۴۰۰ تومن چطوری حساب کردین.؟؟؟؟بااین همه گرونی کرایه های بالا مردم چیکار کنن از بچه هاشون شرمنده خدا باعث بانی رو شرمنده کنه به حق پنج تن. خدا صاحب دنیا رو برسونه
    • محراب IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      چرا تیتر خبراتون الکیه و فقط واسه جذب مخاطبه . اگه کمی هم صادق باشین بد نیست
    • بازنشسته تامین ا IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 0
      حالا شاید بعضی از خانواده ها مصرف کمی مرغ و روغن داشته باشند و بخواهند با این پول گوشت یا حبوبات ویا بجای مرغ ماهی بخرند اونوقت تکلیف چیه
    • ارام شفیعی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 0
      این کالا دادن درست نیست مردم به پول نیاز بیشتری دارند به جای کالا پول بدهید خیلی بهتر است ممنون
    • Farzad IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      6 0
      متاسفم واس عده ای از شهروندان وقتی میببنم واکنش اونا نسبت به این شرایط موجود نابخردانه است باباجان دیوار بامشت خراب نمیشود باید بولدوزر بزنی خرابش کنی این طرز حرف زدن و گلایه و فحش و .....کاری پیش نمیره ...شکرچایی را شیرین نمی‌کند. حرکت قاشق درون استکان شیرینش میکنه ..پس ؟؟؟؟حرکت بده خودتو
    • مسعود IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      آقایون.خانمها.خاک برسرمن که به ایرانی بودن خودم میبالیدم.بابابس کنیدخجالت بکشید.اینهمه عجزوزاری.التماس ودست وپازدن بخاطراین چندرغاز.مردن شرف داره به این زندگی.بخداشماکه تااین حدبه این زندگی چندش چسبیدید وبرای این چندرغازاشگ میریزیدوالتماس میکنید.اگربریدگدایی کنیدهم پول بیشتری بدست می اوریدوهم انقدرخودتون راجلوی اقایان له وخوردوبیشعورواشغال نشان نمی دهیدمرگ شرف داره به این زندگی متعفن و کثیف
    • امید حسین پور IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      باسلام مگه یارانه ای که دولتهای قبل پرداخت میکردند به خاطر افزایش حامل های انرژی نبوده پس چرا به سبد کالا ربط دادن واقعا انصافه من با پول یارانه حداقل اب وبرق پرداخت میکردم با تشکر
    • ناشناس IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      سلام چرا باید اونایی ک حقوق بالا میگیرن یارانه داشته باش نباید یکسان باشد کسی ک ن خونه داره ن حقوق ماهیانه داره باید با اونا یکسان باشه اونا رو حذف کنید ب اونایی ک هیچ بیمه ندارن مستاجرن سرپرستان تحت پوشش هم نیستن کمک بیشتر کنید. حقوق ها بالا می‌ره یارانه هم میگیرن نباید یکسان باشه یه تا خونه دارن ماشین دارن خقوقدارنحق دیگران ضایعنشه
    • مریم IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 0
      خوب نیست کرایه هاروچکارکنیم و پول آب برق گازوچکارکنیم
    • حسن منصوری ملی 6609811970تولد2فروردین46 IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      فقط خواستم به دولت اقای رییسی وهمکارانش یه خسته نباشی گفته باشم
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      مگه زور هستش من نمیخوام مرغ و تخم مرغ اجباری بخرم این قانون کاملا اشتباه می‌باشد باید پول کالاهای اساسی را بدهند من کسانی را میشناسم که اصلا سال به سال روغن مایع و تخم مرغ مصرف ندارن خودشون تخم مرغ محلی تولید میکنن چه اجباری هستش
    • حسین IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 0
      سلام ، لطفا یارانه را نقدی پرداخت کنین ، مشکل این ملت فقط گوشت ومرغ و روغن و قند و شکر نیست ، یارانه باکالابرگ بدرد نمیخوره ک دولت بجای مردم تصمیم بگیره و بزور کالابرگ بده و محدود کنه فقط به خرید چند کالای از پیش تایین شده، فقط بایارانه نقدی میشه هزینه رامدیریت کرد
    • مهدی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      یارانه فقط نقد بدین ، همه زندگی ک گوشت و مرغ و لبنیات نیست ، کالابرگ بدرد ما نمیخوره ندین بهتره ، یا نقد بدین یا اصلا ندین
    • حسین IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      اینقدر بدبختی و قسط و بدهی داریم که مرغ و گوشت میخوایم چیکار، شما ماه به ماه یارانه را نقد بدین بهتره ، اخه این مبلغ چیه که تازه میخواین کالابرگش کنین؟ یارانه فقط وفقط نقد بدردمون میخوره
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 0
      300داده دوماه دیگه قطع می‌کنه وقیمت ها همان گرون میمونه خدایی انصاف نیست
    • محمد قاسمی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 1
      لطفا جلوی این حساب رو باز کنید
    • تنها US ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 1
      سلام الان این پولی که ریختن قابل برداشته؟؟؟؟؟؟؟ لعنت بهشون صدقه سر میدن لعنت
    • گرفتار IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 1
      فقط من یک سئوال از مسئولین رده بالا و بویژه تندروهای طرفدار نظام دارم دو مورد از پیشرف های رژیم و یا اون رکوردی که ازش مینالید نام ببرید تا ما خوشحال بشیم البته نگید موشک ساختیم و روغن تخم مرغ برنج .... کوپنی کردیم . ممنون منتظرم . خدایی این سئوال ۹۰درصد مردم هست
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 2
      مملکت و به گوه کشیدنی همین
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      باسلام من دختری تنها هستم ک ن خونه دارم ن ماشین دارم ن ملکی ک بنامم باشه من مستاجر مردمم بخداماهی۱۸۰۰ دارم اجاره میدم چرا منو دهک ۴ تا ۹ قرار دادین لطفا پیگیری کنیدممنون میشم
    • حسین IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 2
      درودب دولتمردرییسی.ودولتمردانش که نشان میدهدعملکرد.تابازخورد.وبعضی افراد احتمالی تهی مغزاجتماع.انشالله که جزلیدرهای مترسک دولت ماقبل نباشد.که بااینهمه زحمات سیدرییسی.ازکانون فسادقوه قضا.تادریاخواری تاتعارض منافعیه ب هرعنوان گرفته.این جماعت اغتشاشی چراخودرواشغال پرایدسیصدبرابر.تراکتورهزاربرابر.وغیره.اعتراض نداشتند.وقتی صدهزارتومن قشردهک سوم رودیدند.خودشان رافشارقبرکه هیچ.سکته زدند.دولت رییسی یعنی انفجارنافع قشرمنتظران شاخص انقلاب.بعدازپساجنگ.زنده بادانقلاب سیدابراهیم رییسی.
    • حسن IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      سلام خسته نباشی درصدی خطا نه کاملا خطا تحت پوشش کمیته چجوری زدین دهک 10 با چه عدالتی. هیچی واریز نکردید روز به روز بدترمیکنین ادم فقیر ریشه کن میکنین خلاص میشید
    • ناشناس IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      سلام یعنی منی که مستمر بگیر پدرم هستم تازه نصف میشه یعنی ۲۷۰۰ و سن بالا هم دارم و نه خانه نه ماشین دارم نه منبع درآمد دیگر باید به من ۳۰۰ تومان تعلق بگیر آخه این انصافه با این تورم بیش از حد
    • مجید IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      سلام یارانه جامعه هدف با این شرایط بسیار کم است کالاها گران شده مردم توان خرید ندارند دولت باید کالاها را زنجیزای با ارز 4200 به فروشگاه اینترنتی بدهد تا دست دلال کوتاه شود با این شرایط که دولت یارانه پرداخت کرده مردم توان خرید ندارند دولت مجلس قیمت کالاها را کنترل کند
    • مجید IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      سلام دولت باید کالاها را اینترنتی به دست مردم برسانند تا جلوی فساد گرفته شود با این شرایط گرانی بیداد می‌کند مردم نیازمند توان خرید ندارند مشکل اقتصاد ومعیشت باید از ریشه حل شود
    • ناشناس IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      خلایق هر چه لایق ، لایق ملّت ایران همین نظلم و همین حکومت و همین دولت است.
    • ایرانی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      آقا تو رو خدا یارانه رو نقدی بدید،شاید یه خونواده مرغ خوششون نیاد یا هرچی،مگه میشه زوری فقط به این چندتا کالای مسخره،ختم بشه.حداقل پول باشه میشه چیزی را که به دردمون میخوره بگیریم. مردم لطفاً کسانیکه با پرداخت یارانه نقدی موافق هستید لطفاً نظرات خود تون را اعلام کنید تا به گوش مسئولین برسه
    • ایرانی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      تواخبار گفتن که کالابرگ به همین کالای اساسی تعلق میگیره و مردم بایدبه جاهای مشخص شده،باید رجوع کنند برای خرید.یعنی ازدحام وصف وشلوغی دوباره اوجگیری کرونا....اون هم فقط میشه هموناییکه آقایون میگن گرفت نه چیزهای دیگه.خیلی مسخره میشه ، نمیخاییم بابا همون یارانه قبلی خودمون بدید
    • DK ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      دولت دستش دردنکنه بابت یارانه ها مغازه دارهاسواستفاده میکنن روغن قایم میکنن که ازادبفروشن لطفارسیدگی شه
    • عظیم سلامت پناه IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      اصلا واصلا انصاف رعایت نگردیده الان من نفری میشناسم مغازه ای دارد حداقل ۵ میلیارد ارزش داره وخانه اش هم همینطور ولی ماشین نداره ‌...انوقت من مستمری بگیر رایارانه ام راقطع کردین اصلا کاردرستی نکردین .الان باموج روان وروح خانواده ام بازی شده .اقای رییسی شما واقعا بی انصافی وبی عدالتی انجام دادین .الان تمام نفرات تهران که صاحب منزل هستتد حداقل خانه شان بالای چهار میلیارد میشه ولی بهشون یارانه دادین .من تمام زندگیم رابیایین چوب بزنید ببینید چقدره وچقدر میشه .من شدیدا از کسانی که باعث نگرانی خودم وخانوادهام شدند گله دارم وبه درگاه خدا شگایت میکنم وهمانطور که سفره ام نانش رابریدین ..بای ان شخص همینجور بشه
    • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      ما در این طرح اصلا عدالتی نمی بینیم $$$$$$
    • حسن IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      هین یارانه رو نمیشه دولت پاسه خودش هزینه کنه پول گرونی واردات رو پرداخت کنه ....۴۵ میدین و مردم باید دومیلیون هم بزارن روش باز بذگردونن دولت ....ایران مدیزیت بشه کل کشورها رو گندم میده با این چهار فصلی که داره .... احتیاج به واردات نیست که بخوایم یک تحریم رو بهونه کنیم دلار بچسبونیم بهش ...
    • امیر IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      سلام یعنی با این یارانه حالا باید روغن٩٠٠ گرمی رو٦٣٠٠٠ تومان و مرغذرا بالی٦٠٠٠٠ تومان بخریم???اگه وضع اینجوریه که یارانه رو کلا قطع کنن و قیمتها همون قیمت قبل باشه...بداد ملت برسید....شما باید بپرسید رسالت شما باید پیگیر این جریان باشه..روغن٤ ایتری٤٠٠هزار تومان کمر مردم رو که خمیده شد می شکنه..هر چند می دونم کسی پاسخگو نیست
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      این مبلع یارانه برای افراد تحت پوشش کمیته وبهزیستی بسیار کمه چون خط فقر حدودا ۱۰ملیون تومان گزارش شده است بهتره که حداقل نصف حقوق تامین اجتماعی به این.گروه پرداخت شود وگرنه این مبلع کفاف زندگی فقیرانه زیر صفر این افراد را نمیدهد لطف از پولدارها مالیات بگیرید وبه این اقشار کمک.نماید تا آبرومند زندگی کنند
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      واقعا نمیدونم رو چه حسابی مارو دهک دهم قرار دادن ادم میشناسم ازما پولدارتره خدایی بهشون یارانه تعلق کرفت ولی ما نه باز باید بری اعتراض کنی که بررسی گنن بریزن برات .واقعا که متاسفم این چه عدالتیه معلوم نیس خدا نگذره ازتون
    • بی نان IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 1
      شما اول دهک بندیو درست انجام بدید بعد بگو عدالت بر قرار می کنیم 😀😀😀😀
    • شهپر اردبیلی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      اول درست و با خدا دهک بندی کن بعدبک گ‌
    • حسن IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      الان یارانه خیلی از کارمندان دولت هم به اسم دهک دهم حذف کرده اند و تعداد زیادی از مردم دیگر که اصلا نمیشه گفت در دهک دهم هستند اگر یک کارمند دولت در دهک دهم است پس میلیاردرها کدام دهک هستند . متاسفانه علارغم گفته مسولان که میگویند فقط یارانه 7میلیون نفر قطع شده قطعا تعداد بیشتری حذف شده‌اند . قرار بود یارانه هدفمند شود که جلوی قاچاق گرفته شود نه اینکه یارانه کسی حذف گردد و باید یارانه کالاهای بین تمام شهروندان ایرانی باز توزیع شود نه اینکه گزینشی توزیع گردد این با اصل عدالت سازگار نیست .
    • کاظمی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      سلام ما همون یارانه ۴۵ تومنی رو میخوایم از استرس مردیم چرا شکم مردم رو وجب میزنید باز همون شدچرا فک میکنید کالا برگ بدرد میخوره ظاهرا همه چی بالا رفت گوشت مرع با آب وزن میشه وبی کیفیت وپنیر مگه میشه ۸۰۰ گرم یه خانواده ۴ نفره برای یه ماه واشته باشن با بوی تعفن که خوبش صادر پسمانده برابی مردم من از یارانه دارو میخریدم باید چیکار کنم شغل که پارتی بازی واینم مشخصه شما پول به مردم نمیدیید ازشون میگیرید یه شبه روعن بشه ۴۰۶ از کجا بیارن میشه روغن ومرع پنیر و تخم مرع خورد برای شما چه فرقی میکنه درد ندارین وبیاین ببینید چه خبره کدوم مغز متفکر فکر خودشو کار نمیزنه میبینه کشورهای دیگه چیکار میکنن که دیکته کنه ما کالا برگ نمیخوایم همون ۴۵رتومان باشه ۳۰۰ نخواستیم با اون دهک بندی شما
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      سلام تورابه خداقسمتون میدم یارانه روحذف نکنین هرماه پرداخت کنین ماباهاش قسط پرداخت میکنیم یارانه نقدی بامعیشتی روهم میدیم جای قسط خیلی لازمش داریم خواهش میکنم
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      بابا جان چرا این آشغالها رو بخورد خودتون نمیدین
    • محمود IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      کالا برگ نمیخوایم پول بدرد ما میخوره مرغ به درد ما نمیخوره زوری که نیست مرغ نمیخوایم اقا ریسی بدبخت کردین به ولله ولن کنید ملتاز دست شما دیوانه شدن به خدا
    • غفوریان IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      سلام.ما رو با درآمد متوسط تو دهک دهم گذاشتین.پس اونی که پورشه سوار میشه و کفش دویست میلیونی میپوشه دهک چندمه؟؟خودتون درآمد ماهیانه ما رو کم برآورد کردین ولی بخاطر تراکنش بانکی یارانه ما رو سه ساله قطع کردین.شغل همسرم طوریه که تراکنش مالی داره ولی درآمدمون متوسط.حالا با این شرایط و گرونی انصاف نیست که چیزی به ما تعلق نگیره
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام این دهک بندی رابرچه مبنا‌ع ومعیاری انجام داده اند بنده نه ملکی دارم نه درآمدی ثابتی دارم نه بیمه هستم. دستفروشی امرار معاش می کنم ونه پولی توحسابی دارم مستاجر هستم تو کرایه خونه کم میارم چرا باید برای من 300بریزند ولی اطراف خودم آدمهایی هستند خونه دارند ملک دارند یکسال هم کارنکنند براشون مهم نیست براشون 400واریز شده این عدالت نیست بخدا
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      قحطی اومده توی مملکت خبر ندارین؟
    • محمد IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اگر گندم شده 700دلار یک کارگر خارجی با چند روز کار می تواند یک تن گندم بخرد ویک کار گر ایرانی اگر کار گیر بیاورد چکار کند چند روز باید کار کند تا یک تن گندم بخرد لطفاً این را محاسبه کنید بعد
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام من کارگر فصلی هستم و یک خانواده 4 نفری هستیم. متاسفانه به سه نفره ما یارانه واریز کردن و برای هرکدام از اعضای خانواده من 300 هزار واریز کردن .من در آمد خوبی ندارم لطفا رسیدگی کنید
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      بااین کارهاتون پولداران را پولدار میکنیدفقیرهارافقیرتر میکنید الهی شهدا دست دراز بکنندشمااز روی زمین بردارند
    • ناشناس م IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      ما یارانه کالا برگ الکترونیک نمیخواهیم اگر شما دل سوز مردم هستید واقعا همین پول را که دادید بدین ماه به ماه مردم بزند به زخمی از زندگیشون
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      من خواب اینده ایران را دیدم زودتر خودتان را جمع کنید وفرار کنید بخدا قسم خداوند به من نشان داد گچیزی به نابودی شما نمانده بخدا قسم راست میگم حالا خود دانید
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      س خدمت رئیس جمهور آقای رئیسی این چ وضعی با این یارانه ک دادید مملکت و ب گند کشیدی بخدا زورمون نمیرسه ی روغن بخرییم روغن شده ۴۸۰ هزار حالا من ی زن متعلقه بدون حمایت وپشتبانه چ خاکی توسرم بریزم شکم بچهامو چجور سیر کنم از خدا بترسین اگه نمیتونم اداره کنی برکنار شو شاید یکی دگه اومد حداقل ب ملت رسیدگی کرد
    • ناشنا IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      والا پول و مملکت دسته خودتونه ملتم الاغ شما .خاک بر سرمون با این انتخاب .نفرین خدا بر شما که شدیم خجالت بچه هامون
    • امیر BG ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اصلا مگه از ابتدای طرح پرداخت یارانه‌ی نقدی بنا بر این نبود که اون مبلغ نفری چهل و پنج هزار و پانصد تومن در ازای آزادسازی بهای قبوض حاملهای انرژی مثل آب و برق و گاز نقدا به مردم پرداخت و همزمان با افزایش سالانه‌‌ی مبلغ حاملهای انرژی و متناسب با این افزایش قیمت،مبلغ یارانه‌ی نقدی پرداختی به مردم هم افزایش پیدا کنه!؟درحالیکه طی یازده سال و با افزایش چندباره‌ی بهای قبوض آب و برق و گاز مبلغ یارانه ها هیچ افزایشی پیدا نکرد و مدام روسای جمهور و بانک‌ مرکزی و دستگاههای اقتصادی در جواب اعتراض مردم و کارشناسان اقتصادی به ثابت ماندن مبلغ یارانه ها و ناچیز بودن این مبلغ دم از کمبود منابع و نقدینگی جهت پرداخت یارانه میزدن و امروز دیگه کار رو به جایی رسوندن که اصلا از بیخ و بن منکر پرداخت نقدی به ملت شدن و مدعی هستن که با پرداخت پول به حساب مردم موجبات تورم و گرانی افسارگسیخته و آسیب به معاش ملت پدیدار میشه پس باید پرداخت یارانه به پرداخت کوپن الکترونیکی تغییر پیدا کنه!پس تکلیف قبوض کمرشکن که دست ملت میرسه چی میشه!؟
    • علی پهره جانباز IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      باسلام درود به اطلاع عزیزان برسانم عدالت رعایت نمیشه چرا چون افرادی که یارانه گرفتن بهترین خونه ماشین چندتا مغازه یارانه بهش می دن من که خودم کارمند دولت جانباز با ۶نفر تحت تکفل یارانه بهم پرداخت نشده به خداوندی خدا تو اهل فامیل درجه یک خودم داریم چند طبقه خونه ۲تا ماشین دارن ۲تا مغازه یارانه بهش می دن من که خودم کارمند دولت جانباز با ۶نفر تحت تکفل یارانه بهم پرداخت نشده به خداوندی عدالت رعایت نشد فقط عزیزان امار کارمندان دولت دولت و دارن باید امار کلی ازمردم صورت بگیر بااحترم
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      وزیری که باید مدرس قران باشد ، اقتصاد مملکت در وضع نا به سامان ناشی از تحریم در دست گرفته مسلم است اقتصاد زخمر‌خورده ایران دوچا نا بسامانی میشود و ارامش مردم به هم می زیزند الببه این دسته گلی که مجلس محترم به اب داده
    • بی نام IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      دولت میخا که مردم روز به روز فقیرتر بشن تا نتوتن کاری کنن
    • نادر IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      این آقای میرکاظمی در مورد اینکه معلمان اعزام به خارج رو از حق حلال تر از شیر مادر محروم کرد و حتی رای دیوان عدالت اداری رو هم به هیچ می انگارد ، حرفی نزد ؟ واقعا که
    • ناصر IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سرپرست خانواده وقتی درآمد ندارد خانواده فقیر میشوند وفقیر فقط برای غذا نیست پوشاک هست خرج های دیگر هم هست دولت محترم بند کرده روی مرغ تخم مرغ روغن آقای وزیر شما بجز شکم خرج دیگه ای ندارید که میگوید اینکار کردیم که سرپرست خانواده پول را حا ی دیگری نبرد کجا ببرد مثلا هرجای شما میخواهید باید ببرد این از اون حرفها بود بعدش دولت روسیه بخاطر برداشت خوب محصول گندم خوشحال بوده واز طرفی چون شما جز کشورهای دوست بحساب میاید حتما در خرید کندم به شما تخفیف خواهد داد مگه اینکه فقط در زمان که حمایت شما رو میخواهد جز کشور دوست بحساب بیاید
    • محمد معمولی نسب IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      با سلام و دعا اگر خداوند متعال ترحمی بکند ریشه فساد و فحشا و ظلموگرانی را از بین ببرد می‌شود ما بدرگاه خداوند متعال دعا می کنیم
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      تورو خدا اگرم پول میر یزید بزارید خود مردم انتخاب بکنه وسایل بخره یا پول برداره من یه خونواده چهارنفره ماهی یدونه مرغ میخرم چون نمیتونم برسونم باید وسایل دیگه هم بخرم خدا به دادمون برسه، ای خداااااااااااکمکمون کن
    • مبین IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      سلام چرا مایی که ماهی 3 تومن درآمد داریم ی یارانه 870 تومنی برای سه نفر واریز شده ولی کسی که ماهی 7 تومن درآمد داشته بهم گفت دوتا 1700 چرا دهک بندی درست نبوده
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      همه بی سواد بی مسولیت که فقط به فکر خودشونن اخه یه شب این همه افزایش قیمت خون همه رو بجوش آورده هر چند بی فایدست چون مسولین سوادندارن نظرات روبخونن ویه کم تامل کنن
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      کی گفته ۳۰۰ یا ۴۰۰ واریز کردن،اگه یارانه ومعیشتی که قبلا میگرفتیم ازش کم کنیم نفری ۲۰۰و۳۰۰ واریز کردن کردن ،بعد ۱۲ سال مثلا یارانه زیاد کردن خدایا خودت یه فکری به حال این ملت بدبخت کن
    • هماس‌علی‌عراقپوریان IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      بدابه‌حال‌مردم‌نجیب‌ایران‌که‌اینقدرباناکارامدی‌دولتهاتحقیرمیشن‌ چرافقط‌درایران‌تقصیرراگردن‌دولت‌قبلی‌میذارن‌اقادولت‌قبلی‌بدبوده حضرتعالی‌که‌پیش‌قدم‌شدی‌درستش‌کن‌اومدی‌درستش‌کنی‌نیومدی که‌بدترش‌کنی‌تراقران‌اینقدرفلسفه‌بافی‌نکنیدتقصیردولت‌قبلی بوده‌یعنی‌چه‌یالاجناب‌عالی‌درستش‌کن‌تاهم‌خداراضی‌باشه‌وهم این‌مردم‌نجیب‌ولی‌خواروذلیل‌شده‌اقاکسی‌یارانه‌نخاست‌فقط این همه‌گرانی‌وتورم‌رادرست‌کنیدتامردم‌اززن‌بچه‌هاشان‌شرمنده‌نشن
    • صدای خاموش IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      دولت چرا اسرار دارد که مردم باید مرغ بخورد کسی هست که بفرماید مرغ خوردن چرا زوره کی شده؟؟؟
    • Sokuot IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      چراتبعیض میزارین من دوتا پسرمجرد دارم چونکه ازدواج نکردن وکارمیکنن ما رو جزء سرمایه داران حساب کردین لعنتی چرا تو سامانه ندیدی مستاجرم ماهی ۶ میلیون اجاره میدم خداازتون نگذره طرف خونه میلیاردی داره یارانه براش ریختین واسه ما همون ۴۵ تومنم قطع کردین لعنت به همه مسئولین بیکفایت،مگه یه بازنشسته چقدر حقوق میگیره ،به نظرتون من خیلی سرمایه دارم،الان تواین اوضاع والا ده نفرم کارکنن نمیتونن خرج ومخارج تامین کنن روی چه حساب تفکیک کردین نه خونه دارم نه حسابهای بانکی دارم یه ماشین دارم که اونم نیاز هر خونه ای هست،خدا ازتون نگذره همین وبس ،
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      حالا یارانه بنزین یا همون معیشتی چی میشه؟؟؟ من اصلا موافق نیستم.که دولت برام تصمیم بگیره من چی بخرم چی بخورم.دکتر به من گفته نباید مرغ بخوری من باید چه کار کنم.!
    • صدای خاموش IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      خاک تو سر این مردم،اگه مرغ نخرند اون هم یک هفته الا دو هفته،مرغهای گندیده دیگه بدرد نمیخورد
    • حسین از تبریز IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      با عرض سلام احترام وقت به خیر انشاالله خدا اموات شما ها را بیامرزد بنده فوزولی می کنم بتده یک نفر بی سواد تشریف دارم ببخشید اول شروع یارانه ۴۵۵۰۰۰ ریال بود سال ۱۳۸۴ یا ۸۵ نمی دانم به خدا با اون یارانه مشد ۵۰ دلار خرید کرد خدا وکیلی الان باید حساب کنید ۵۰ دلار می شود ۱۵۰۰۰۰۰۰۰ریال به هر نفر ایرانی مرد و زن و بچه و مجرد می فرمایید که ذرت و کندم و جو کران شده چرا این یارانه به جای مبلغ ۵۰ دلار شده مثلا یک میلیون پانصدهزار تومان شده هر نفری ۳۰۰ هزار تومان و یا ۴۰۰ هزار تومان تورا به قرآن تورا به روح شهدا و به روح امام یک عده شرمنده خانواده هستند نمی دام چه جوابی درقیامت به خدا چه جوابی می دهید بنده از شرمندکی خانواده ام این پیشنهاد را می دهم چون مملکت ما به برکت امام رضا و خانم معصومه و جمکران پر از نعمت هست و هیت های ماشااللله و خیریه های رسیدکی به مشکلات مریض ها و اجاره نشین ها و جهیزیه و اجاره نشین ها هستند باید این کشورمان این خیریه ها نبود چون ما خودمان پر از نعمت هستیم باید خارج از کشور ایران تمنا می کردند بان ایران پناهنده شودند چون به به فقیر ها ازدواج می کنند مسکن بدهید و پول بدون
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      خواهشاً پول بدید به جای کوپن تقصیر ما چیه که همسرمون به جای دادن پول، کارت یارانه رو در اختیار ما گذاشته الان با قطع شدنش چه خاکی به سرمون بریزیم با این همه قسط وام محله که گذاشتیم دیگه واقعا موندم چیکار کنم بازم چندرغاز بود دردمونو دوا میکرد ، همون ۴۵ تومن پول نقد و بدین مارو هم ازاین بلا تکلیفی نجات بدین خواهشاً
    • مسعود IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      آخرش به کجا میرسه
    • نرگس IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      من سرپرست هستم.یارانه جدیدکه دادن بمن نفری ۳۰۰است ولی دادم اجاره خونم که عقب افتاده بود الان یقرون ندارم کاشکی کارت عابرمون ومسدودنکنن تابتونیم ازبقیه پولمون زندگی وبچرخونیم..احه چرا فکربدبخت وبیچاره ای مثل مارونمیکنین..واقعادستم خالیه واسه یدونه نون
    • عصبی IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اون‌وقت این عالیجناب چرا قیمت گندم رو11ونیم گذاشته،، همه چیرو به روز کرده خوب اینم بکنن،،، 560دلار بالای15میلیون باید باشه نه11
    • عصبی IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      شما چرا بین مردم تبعيض قائل میشید،،، 300_400بالای دهک دهم هم هیچی،،، چرا مگه اونا مردم این مملکت نیستن پول دارن نوش جونشون زحمت کشیدن،،، چرا موقع مالیات انتخابات همه رو یجور میبینید اینمواقع نه،،، برااینکه سهمشون به شمابرسه
    • مسعود IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام نمیخواد یارانه بدین من بیکارم زن و بچه دار هستم قیمت ها را به قبل برگردونید
    • Ahora IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      من کالابرگ بدردم نمیخوره ، بایارانه نقدی هم میشه گوشت ومرغ خرید ، تکلیف کسایی ک مرغ و گوشت مصرف ندارن چیه؟ شمالطفا همون یارانه نقدی بدین کالابرگ نمیخوایم فقط یارانه نقدی لطفا بدین
    • مستمر بگیر نصفه IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      آخه با این ۳۰۰ یا ۴۰۰ چی تو بازار الان میدن خوبه خجالت نمی‌کشید پول کسی نمیخواد اجناس را ارزون کنید بی انصافا
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اگرواقعابفکرمردم هستندبیاینندکالابرگ روجداازاین یارانه بدهندوبه بانکهادستورپرداخت وام قرض الحسنه باضمانت یارانه تاسقف ۲۰۰میلیون پرداخت کنندحداقل به۴دهک پایین جامعه والان هم مرحله دوم روازادکنندتامردم اگرقیمت قبل درفروشگاه است خریداری کنند
    • علی GB ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اصلا چرا باید برای یارانه ثبت نام کرد اینها اطلاعات همه را دارند بر خوردارها را حذف وله بقیه بدهند فرایند ثبت نام سر کاری وسادیسم مسولین است
    • علی GB ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      اصلا چرا باید برای یارانه ثبت نام کرد اینها اطلاعات همه را دارند بر خوردارها را حذف وله بقیه بدهند فرایند ثبت نام سر کاری وسادیسم مسولین است
    • ق IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      په نامردا چرا برا ما نریختین همه پولدارا رو که دادین این چه عدالتیه همه کارا تون همینجوره یارانه بنزین هم بهمو ندادین ولی به زن وشوهر شاغل که سه تا هم خونه داره دادین این رو هم که گرفتن . آقا قاضیه سه تا پژو خرید فروش کرده با دو تا ماشین اونو هم دادین ما با شندر غاز حقوق ۶ تومن ندادین اینه عدالت یارانه بنزین هم نگرفتیم
    • روح الله ارچندانی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام آیاکسانی که چک برگشتی دارندیارانه آنهامسدود میشود؟
    • روح الله ارچندانی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام آیاکسانی که چک برگشتی دارندیارانه آنهامسدود میشود؟
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      عزیزم کالا کجا بود اول حرف شان گفتند از این به بعد هم خواهند گفت فعلا"نداریم ...بعد ازمدتی دیگرخواهند گفت کالای فلان باطل شده....هزاران حرف و حدیث می بافند در آخرش هم نه از پول خبری می شود و نه از کالا...وسلام
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      جناب میرکاظمی ده اردیبهشت یارانه معیشتی واریز شد که مبلغش از ۴۵ بیشتره. محض اطلاع فرمودیم
    • بیاتی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      والا صاحب خونه من ۴ واحدداره اجاره ازهرواحد۴تومن و۵ تومن میگیره بهس ۴۰۰ واریزکردین رهمن ماه همه ی کوفت وبهش واریزکردین ولی ما که خونمون ۲۸ پله ازکوچه میخورمیره به خونمون پدرمون درآومده تواین زیرزمین مردم به ما ۳۰۰ واریزشده کجای این قانون ودولت رسیدگی میکنه پسرم سه سال نامزده نمیتونم عروسیش بگیرم شوهرم کارگرآزادساختمان که از عیددوتا کادنداشته .ی کم منصف باشید اینم ش ملی شوهرم ی رسیدگی کنیدبدنیست ۶۱۷۸۸۸۴۲۵۷خواهشا رسیدگی کنیدبه جوونامون به خودمون بدبخت شدیم
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      خوب اینا میخوان با فروشگاهی که طرف قراردادشان هست جنس دوبرابر قیمت بدن مردم مثل رفاه
    • فروتن IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام من یارانه می‌گرفتم الان هم یارانه ام قطع کردن چهار تا هم بچه دارم این کجاش عدالت که سهم من قطع کنی بدی به کسی دیگه این عدالت ظلم گهه تو این عدالت که اینا ازش دم میزنم
    • احمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      چقد راحت میگه پول رو جای دیگه خرج نکنین فقط مرغ یخزده یکسال پیش برزیلی بخورین برنج از سنگ سفت تر تایلندی بخورین روغن جامد پالم دار بخوریم اگه اینجوریه پس یارانه اجاره خونه یارانه دوا و. درمان ویارانه پسر دانشجو یارانه تاکسی وووووووکجاست
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 0
      سلام ما کشوری داریم که تولید می‌کنه نه برای ملت برای عراق لبنان سوریه فلسطین نه برای ایرانی جنگ اوکراین و روسیه به دزدی کردن پول ایران توسط آقازاده ها تاثیر نمی زاره ولی به قیمت روغن ومرغ تاثیر داره تورو خدا رحم کنید به ملت یه روزی آهه مردم میگیره شمارو اونجا هم بگو به چه جنگی ربط داره
      • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        0 0
        اخه ایناچه میدونن ماچی میکشیم چه بدبختیهایی داریم.مگه نون ندارن بخورن مگه پول ندارن مگه حساب بانکی ندارن مگه....پول توجیبیه بچههاشون خرج یکساله خونه زندگی مامیشه تازه میشه پس اندازهم کرد.جان من عزیزمن فقط خودخدا کاری بکنه برامون
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام همون پول بدین مردم خودشون میدونن چه بخرن شاید یکی خودش مرغ وتخم مرغ محلی داشته باشه چرا این کارا رابا مردم میکنین شما باید تصمیم بگیرین برا مردم که چه بخرن
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 1
      خرج یارانه جدیدروبه عهده خودمردم بذارید، مردم روکم اذیت وبراشون تعیین وتکلیف نکنید
    • رهگذر IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      این ملت هرچی سرش میات حقه چون همیشه لال بوده ‌وهست پس خواهشا هیچ حرف اضافی نزنید (این ماست که برماست شده)
    • توت فرنگی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      به ما یارانه ندادن اعتراض کردیم گفتیم ما نه خونه داریم نه ماشین ....اونوقت تو نتیجه نوشتن شما سه تا ماشین دارید ...مایه چرخ ماشین هم نداریم چطور سه تا ماشین برامون ثبت شده .ما پلاک ماشین هم حتی ب ناممون نیست
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      رییس سازمان برنامه وبودجه از پرداخت یارانه ها بی خبر است کجا 45500واریز شده .!!!
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      کسی که مرغ داره نمیخواد بخره شاید بخواد یک چیز دیگر بگیره یارانه باید هرجور که خواست استفاده کنه یارانه مرغ چه کارکنه این چه روشی هست ما نمی فهمیم بیشتر توضیح دهید
    • ایمان IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      مملکت رو چپاول کردین فقط بلکه خدا ب داد ما برسه
    • یه بنده خدا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      واقعا از اینکه یارانه میریزن خوشحالین؟ من ترجیح میدم هیچی یارانه نریزن در عوض وضع اقتصادی رو بهتر کنن.این یارانه به کجا میرسه به چند روز نکشیده تموم میشه.چه کاریه یه پولی بدن که سه برابرشو قرار باشه خرج کنی خب از اول هیچی ندن و کم خرج کنی که بهتره چجوری از این یارانه ها خوشحالین و نمیفهمم:\البته وقتی نه مردم نه اون بالا دستیا همکاری نمیکنن و همه به فکر خودشون باشن وضع بهتر از اینم نمیشه. بابا پول ندین اشتغال ایجاد کنین پول ندین اقتصاد و درست کنین. مردم ایران حق دارن خوب زندگی کنن چرا این کارو میکنید امیدوارم یه آدم قدرتمند پیدا بشه که بتونه این وضع و درست کنه .به خدا ماها لیاقتمون خیلی بیشتر از ایناس.ما میتونیم یه کشور قدرتمند بشیم به شرطی که با هم خوب باشیم و اتحاد داشته باشیم خوب فکر کنیم اخه مگه چقدر قراره زندگی کنیم.همین که تا اینجا هنوز دووم اوردیم نشون میده که چقدر قدرت داریم پس...دیگه خودتون فکر کنین من ۱۹ ساله اینجوری فکر میکنم. حالا شما یه دو دو تا کنی میفهمی حرفم چیه...
    • خدالهنت کند گرانی رو IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      دومش کی برداش میشه ؟؟کسی میدونه
    • بنده خدا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام با تشکر ریس جمهور گرامی همسر بنده کارگر ساده است وچرا دهک ۴ اعلام کردین ال بته نفری چهارصدواریز کردین یارانه اما کمن بندی که کردین برامون کم نریزید خدا یش مسنجر یم و ماشین هم نداریم در بانک هم هیچ وقت پولمان ار صد تومان بیشتر نیست چون شوهرم حب میخورد و من هیچ وقت نمیتونم پس اندازی داشته باشم میگم بااین گرانی حداقل یارانه که جیره ما است دستمان برسد بچه ۸ ساله دارم رن خانه هم نداریم خونه چوبی زندگی میکنم در چناران یم شوهرم نمی ره برای دهک بندی اعتراظ کند منم که نمیشوداون سرپرست است ما که خونه ماشین و پول نداریم چطور دهک چهارم لطفا خودتون رسیدگی کنید ممنون از همه شما
    • Esi IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      اگر قرار باشه مثل زمان جنگ کوپن(کالابرگ الکترونیک)به مردم بدهید، آقای رئیسی پس شما در طول این ۹ ماه ریاست ما را به ۴۳ سال عقب برده اید
    • GB ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام‌مرده‌شور‌خودتون‌وعدالتون‌بیره‌شماها‌دشمن‌ملت‌ایرانید‌خدا‌لعنتون‌کنه
    • ناشناس IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اخه واسه دوماه پول ریختید بعدش چکار کنیم با این درامد کم وروغن ۶۰هزارتومنی و۱۰۰هزارتومنی چه خاکی برسر مردم کردید بعدش چکارکنیم
    • خانم IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      شما خو گل گرفتین سر مردم ....همون پول واریز کن شاید ما دلمون نخواهد مرغ بخوریم زوده مطمین باش بشه کالا برگ مردم بیشتر از الان می ریزن تو خیابونا چون خیلی از ما زنا همون یارانه اندک خرج قسط وام خونگی یا خرید خودمون بود
    • کیارش US ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      آقای میرکاظمی یک سوال اساسی از شما دارم چرا جنگ روسیه و اکراین دیگر کشورها را وارد بحران نان و مرغ و روغن و... نکرد ؟ و سوال دوم فردا جنگ روسیه تموم بشه و قیمت آرد و ذرت نصف بشه آیا شما قیمت ها رو پایین میارین ؟ قطعا نه ! پس با اعصاب مردم بازی نکنید کار را به کاردان بسپار ، این روند مردم رو نسبت انقلاب و رهبری دارد بیش از پیش دور می کند تو که خیالت نیست !
    • علی اصغر IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      مواصلاتی ازدهک بندی راضی نیستیم من معلم وخانواده پرستارساده بیمارستان باکللیرفشارکاری هستش مارودهک ۱۰گذاشتن جزئ ۵میلیون نفرین درسته؟پس اینهمه دکترمهندس وطللافروش ومعامله گگررئیس ومدیران جمع شدن که مادوتاکارمندساده شدیم دهک ۱۰وثروتمند ؟خوددولتیا کجان؟من توشهرستان کوچیک زندگی میکنم اونجاخونه دارم تهران که خونه ندارم وقتی زن ادم کارمنده درکش خیلی راحته که چه سختی توزندگی هست پول مفت نیست که زحمت میکشه پشت میز نشینای بیکار که نشستن تووزارت رفاه جواب بدن ازماشین خوردوخوراک شما ماداریم؟لطفا رسیدگی کنید ویرانه ی ماروبرگردونید این حق خوریه محضه خیلیا شغل ازادبادرامدبالان که شمانتونستیدمیزات درامدشونودربیارید به اونایی آنها میدید خطای شما درصدی نبوده خیلی زیاددرتوزیع یارانه خطا کردید
    • ناشناس IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      یعنی باید مرغ بخریم تا دلتون راحت شه البته که ما تو این پولها کار دیگه ایی داریم به شما چه واریز کنید حته اگه مردم میخوان تو زباله بریزنشون حقی ندارید دهنتون رو ببندید کارتون عدل و عدالت به مردم برسونید نه راحتشون رو سلب کنید
    • ژبلا IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام لطفا همون پول نقد و پرداخت کنید چون مرغ و نخوریم نمیمیریم ولی پول قبض رو پرداخت نکنیم میان قطع میکنن لطفا به همه ی اینا فکر کنید مردم به پول نقد بیشتر نیاز دارن
    • ناشناس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      بااین کارتون تمامی مغازه دارها وقتی میریم جنس بگیریم که چرا اینقدر گرونه میگن مگه نمیبینی روغن یک لیتری ۱۰۰هزارشده منم میخوام نون بخورم .بهش میگی فقط مرع وتخم مرغ وروغن میگه برو بابا اینا حرفه همه چیز گرون شده اصلا افسردگی واعصاب خوردی با درامد کم شش نفر باید نون بخورندشوهر بیچارم چکارکنه دختر عقد کرده جهزیه گرون چکار کنه شرمنده خانوادش نشه
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      بعضی‌ها قندخون وچربی خون دارندوارثی بیمارند. 🌹 ونمی توانند شکر وبرنج هندی مصرف کنند برنج نیم دانه ایرانی مصرف می کنند اگر می شودلطفا برنج نیم دانه ایرانی را به اقلام اضافه کنید. 🌹 من الله توفیق 🙏 💚 🙏💐🌺🌸💚
    • ناشناس IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اقای میرکاظمی شاید مرغی جنابعالی مورد پسند مشتری نباشد به اجبار باید بخرد اصلا مشتری این حق دارد کالا مورد نظر خودش البته از همان کالای جنابعالی مجبورش می بخرد این کار درست نیست که ذایقه مردم هم توسط شما تعیین شود جناب خزانه دار
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      بقیه پول حذف ارز ۴۲۰۰تومنی چی بسرش میاد یک هزارمش ب ما هم نمیرسه یارانه نفری ده ملیون باید میشد ااونههمه پول صرف چی میشه
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      معنی عدالت رو فهمیدیم
    • زهراغفاری مفرد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      آخر شما چه جوری دهک بندی کردید گردش مالی حساب چیه ما وام گرفتیم باهزار بدبختی ۳ قسط از مسکن ملی دادیم حالا اون شد ملاک دهک بندی وگرنه شوهر کارگر مستاجر فرزند معلول وهزار تا بدبختی را ندید برید ببینید چقدر وام بدهکاریم بعد گردش مالی بگیرید
    • ایران گرسنه IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      خدا لعنتتون کنه
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      وقتی میرسه که شما مسئولین کشور حسرت ملتو داشته باشید که چرا اینجوری ملت تحت فشار قرار دادید
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      خدا براتون نسازه ما به درک که تو ی فقر وبدبختی دستو با میزنیم جواب خدارو چی میخواین بدین خاک تو سرتون بااین تدبیراتون
    • علی اصغر زارع فرخی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      لطفا زحمت نکشید قیمتها برگرده به زمان جناب روحانی واقعا عالی بود یارانه هم ندید و دردسر درست نکنید مدیریت دولت قبل عالی بود
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      فکر میکنن مردم یارانه هاشونو مایحتاج زندگیشونو میخرن ،زهی خیال باطل ،بخدا همش میره برا اقسط وام و قبض،،،
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 1
      چایدید نمیتونید جمعش کنید ،،چهل ساله مال بیت المال رو میبرید کشورای عربی خرج میکنید واسه مردم خودتون باید برن سر صف اونم با کوپن ،انشالله ریشتون بخشکه👍👍👍
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      آقای که این طرح اجرا. کردی خودت هم بااین یارانه زندگیتو میچرخونه
    • Ali IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      قاچاق نکنید به ترکیه وافغانستان ولبنان وسوریه چطوری 5کشتی بنزین از ایران از چنددریا واقیانوس از چندین کشتی متخاصم به ونزوئلا بردید ولی نمی توانید محصول کارنخانه جات خود را دست ملت برسانید میگویید دست قاچاقچی است هر که بنزین میبرد ان سر دنیا پس مواد غذائی هم را میبرد خود دولت قاچاقچی است
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 2
      خدا ازتون نگذره مردم بدبخت کردین، بس
    • خاک تو سرت IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اینهمه زر زدی نگفتی کی میشه برداشت کرد عوضی
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      افرادی که بااین یارانه اقساط بانکی میپرداختندتکلیفشان چی میشه
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام مگر با این یارانه ها می شود روغن حلب ۴۰۶ هزار تومان و مرغ کیلویی ۷۰؛ هزار تومان و برنج ( البته هندی) کیلویی ۴۰ هزار تومان خرید در آمد مردم که بالا نرفته که جنس گران شده . ای کاش مرحله دوم این پول هم قابل پرداخت بود تا مردم بدانند چه خاکی بر سر کنند
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      لطف‌کنید‌همان‌۴۵‌هزار‌تومان‌رو‌بدید‌تا‌واسه‌مدرسه‌دخترم‌تغذیه‌بخرم‌بزارم‌‌پول‌هر‌روز‌کارگری‌واسه‌خرج‌رفت‌وآمدونان‌خونه‌میشه‌پس‌چرا‌این‌پول‌کارگری‌افزایش‌داده‌نمیشه‌‌بعد‌هم‌میگین‌وام‌بچه‌میدیم‌من‌تو‌خرج‌یکیش‌موندم‌هر‌رکز‌میگه‌پاهام‌تو‌کتانی‌میسوزه‌کفش‌تابستانی‌میخوام‌دوستم‌هر‌روز‌ساندویج‌میخوره‌منم‌میخوام‌..آه‌وگلایه‌های‌این‌بچه‌ام‌دامن‌شما‌رو‌میگیره‌هر‌کی‌که‌این‌گرونی‌رو‌کرده‌
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      چرا نظر مردم را در نظر نمیگیرید که یارانه نقد میخوان یا اعتباری؟؟؟ درود بر احمدی‌نژاد،
    • فقیری با سه بچه یتیم IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      چه بدبختی گیر کردیم!!!!! این دیگه چجوریه که دولت باید تعیین کنه که مردم بدبخت چی بخرن چی نخرن یا چی باید حتما چی بخورن و چه چیزی نباید بخورن!!!!! بخدا قسم که هیییییچ کجای دنیا اینطوری نیست که دولت چُس قرون پول به حساب مردم بیچاره بدبخت بریزه و هروقت که خودش دوست داشت به مردم اجازه بده که فقط با اون پول چیزهایی را بخرند که دولت به مردم اجبار کند. بقران محمد من یک خانم خانه دار هستم با سه تا بچه یتیم مستاجر هستم الان من بدبخت فلک زده که پنج ماهه کرایه خونه ندادم تکلیف من چیه؟؟؟ روزی که این پول به حساب ما مردم واریز شد بخدا قسم انقدر خوشحال شدم گفتم خدایا شکرت حداقل میتونم یک چهارم از کرایه خونه ام را بدم که صاحبخانه حداقل ده بیست روزی به سراغمان نیاد اما یک ساعت بعد که دیدم فعلا تا آقایان صدرنشین اجازه ندهند حتی یک ریال هم نمیشه از این پول برداشت کنی مثل اینکه دنیا رو سرم خراب شد بخداوندی خدا قسم برای چهارمین بار همون لحظه تصمیم به خودکشی گرفتم اما وقتی تو صورت تک تک بچه هام نگاه میکنم میگم با خودکشی شاید فقط خودم از این بدبختی نجات بدم بعد از مرگ من این سه تا طفل معصوم چه بلایی سرشون می
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      دغدغه اصلی مردم داشتن پول وهرشخصی بهتر از مشکلات زندگی خودش خبرداره مسئولا میتونن واسه خانواده خودشون تصمیم بگیرن؟ پسرم پول بهت نمیدم بجاش فلان کارت میدم میری فلان جا فلان کالا رو میخری قبلا هماهنگ‌ شده بنظر اون مسئول عکس العمل فرزندش چیه؟
    • مسیح IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سرپرست که پول. ارو کجا میخواد ببره؟ قسط میده. کرایه خونه میده. در این شرایط شرفت مهمتر از. خوردنه. همون پول. باشه بهتره. برا ارامش هم شده پول بدین. هیچ زمانی این دیوانگی رو اجرا نکنید. مردم پول میخوان نه. اعتبار. بهتون. قول شرف میدم اعتباریش کنید. از نظام. فقط تو تاریخ دیگه نام میبرم قطعا سرنگونش میکنند مردم. جدی بگیرید حرفو
    • مجید IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام ، ما اصلا یارانه نمی خوایم کل یارانه رو حذف کن نان رو برگردم به قیمت همون ۵۰ تومن بنزین رو درست کن لیتری ۱۰۰ تومن مرغ رو بیار به قیمت ۳۷۰۰ تومان ماشین پژو بیار همون ۱۲میلیون ده سال پیش ،ما نخوابم واسه ما لطف بکنید ،کی رو باید ببینم ،ما از خیر شما گذشتیم وشما هم دست از سر کچل این ملت و دارین ، بخدا قسم دیگه خسته شدم
    • Morteza US ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      خدایی شما با ما تو این مملکت زندگی میکنید یانه پولو نمیدیم بجاش کالابرگ میدیم که جای دیگه خرج نشه شما فکر میکنید همه مثل شما دزد هستن اخه مگه چقدر دارید میدید که اینجوری حرف میزنید لعنت به شما
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      خاک برسردولت منم که یک کارگرنانوایی هستم باحقوق 700تومن برمنم 300ریختن درصورتی که پولدارا رو400میدن چه قانونیه
    • ایرانی نابود شده IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      بخدا من مرغ نمی‌خورم بجان بچه هام به نون وپنیرم راضی هستم آخه جان مادرتون پول بدین من بچم لباس نداره تازه جراحی کرده رودشو باید خرج بیمارستان و دوا دکتر بدم پارسال وام مستاجری ۱۵ میلیون گرفتم گذاشتم حساب برا روز مبادا الان روز مباداست دخترم مشکل داشته مجبور شدم تاحالا ۱۰میلیون خرج کنم خرج بیمارستان کرایه خونه قسطام حالا مونده از کارم بیکار شدم بخاطر سر کار نرفتن هیچی ندارم تو زندگیم نه ماشین نه زمین نه خونه منمو ۳۰ میلیون تومان پول‌ پیش خونه‌ ۲تا بچه که یکیش ۲۰ روزه به دنیا اومده همش بستری وجراحی آزمایش واین حرفا الان خدا میدونه کی از بیمارستان مرخص بشه شماره ملی ۵۹۳۹۹۵۶۱۹۱ تحقیق کنید ببینید به من یارانه ۴۰۰ هزاری تعلق می‌گیرد یانه؟؟
    • سارا IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      فقط خاک برسرتون خدا به گدایی بندازتون مث مردم که فقیرن بشین ایشالله
    • مجید IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام ، تو رو خدا کوتاه بیاین با این ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان گره هیچ ایرانی باز نمیشه شما باید تو حساب هر کس حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بریزن بعد ببین این ملت واستون چیکار میکنن ،بخدا مردم خوبی دارین ما ، تک وتوک توش نوخال وته خال هست ولی ۹۰ درصد مردم آدمهای خوبی هستن ، یه پیاده روی بیست دقیقه ای کنید ببینید مردم همه درگیر همه افسرده اصلا یه چهره بشاش وخنده رو نمیتونی پیدا کنی ، چیکار میکنید شما ،🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔 نمی‌دانیم
    • هموطن IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      مثل چه دروغغغغغغغغ میگید کو یارانه همون ۴۵۵۰۰رو هم قطع کردی شما روی روحانی رو سفید کردید درود بر روحانی او خیلی شریف بود
    • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      نقدی بدین کالا برگ نمیخایم مگه زوره؟
    • Babi IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      اگر اعتقاد به مردن داشتن این بلاها رو سر مردم نمیاوردن.بزرگشون رفسنجانی بود که رفت و یه پاپاسی هم با خودش نتونست ببره.حالا هی سر مردم کلاه بزارید تا خبرتون بیاد ایشالله
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام.آقای ریسی تون خدا مابا۴۰۰ چ بخریم بااین گرونی .حداقل هنون پول بدین اجبارنکنیدشاید مانمیخوام مرغ بخوریم .بزارین خودمون انتخاب کنیم.ممنون.
    • فریدون IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 2
      خیلی کار خوبی کردید با این یارانه جدید قدرت خرید ما فقرا بیشتر شد خیلی ممنون از دولت محترم خدا خیرتان بدهد😍💯
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 3
      من که فکر می کنم این کار باید چند سال پیش انجام می شد و دست مریزاد می گم به حناب رییسی خدا انشالله کمک تون کنه که قاچاق حمع بشه و پول برگرده به خزانه ی مملکت
    • قشر کارگر گذر IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      بااین کار کلا قشرضعیف کارگر رو دفن کردید من خودم کارگرم یک روز کار هست درهفته شش روز تعطیل خودتون مردانه بگید آیا با این وضعیت می‌شود زندگی کرد کرایه خانه خرج زن وبچه یک نان و ماست و تخم مرغ غذای شیک ومجلسی مابود اونم از ما گرفتین این کار رو با مردم نکنید آه مردم مظلوم بد میگرد شماها رو اگه خدایی باشد که حق به حقدار می‌رسد انشالله
    • انقلابی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 0
      مردم چتونه؟ هر خانواده نفری ۳۰۰ -۴۰۰ گرفتین بازم دادتون هواست ما همون ۴۵تومنو میخایم؟؟!! یکم بصیرت داشته باشید اقتصاد دان ها همه بشت این انقلاب اقتصادی هستن همه میگن درسته رییسی انجامش بده حالا یه عده عوام و غرب زده اومدن دارن حرف میزنن. یه مدت صبور باشید همه چی حل میشه بعد میبینیم چقدر به سودمون بوده تحمل این روزای سخت. موفق باشید یاعلی
    • ورشکسته بورس IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اولا بقول آن پیرمرد که به وزیر مغرور گفت خودتان و مملکتتون) دوما مامردم عادی کاملا به اداره کشور و تمام تصمیم گیرندگان کشور صد در صد معترضیم اما حقوق بگیران تا دو ماه دیگر معترض خواهند بود چون تا یکی دوماه از اینور حقوق گرفتند پنج روزه با این گرانی تمام میشود و مثل ما دهان به آسمان باز میکنند آنوقت فاجعه در راه است و احدی نمیتواند جلودار باشد سوما در تمام حکومتها گران کردن نان و ارزاق عمومی گزینه آخر ناتوانی و ناکارآمدی و بیسوادی مسئولین است و آن حکومت باید بفهمد که خط قرمز پایان حکومت را رد شده است و باید کناره گیری کنند در غیر اینصورت در کف خیابان تصمیم گیری خواهد شد به هیچ رقمی نمیشود گرسنگی مردم را توجیه کرد و در مقابل آن ایستاد پدران ما با اشتباه بسیار زیاد در شکم سیری به شاه فقید و خدابیامرز به اشتباه معترض بودند و گول خوردند و اما ما از گرسنگی و فقر و بیکاری و گرانی و تورم کمرشکن و بیکاری و دزدی و اختلاس و چپاول و رانتخواری و رباخواری و بی عدالتی و تبعیض به نام اسلام معترض هستیم و خواهیم بود لعن و نفرین ابدی بر ظالمان و ستمگران و دروغگویان و دزدان غارتگر!!!!!!!
    • حمید IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      چه فایده که محدود به خرید چند قلم شود .بقیه نیاز مندیها را از کجا تهیه کنیم.عاقلانه تصمیم بگیرید .نقد بهتره آزادی انتخاب داریم نقد بهتره
    • رضا US ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      واقعا مگه پوشاک و لوازم التحریر و قبوض و با این گرونی چیزی هم مونده که ضروری نباشع جز بعضی اقلام که برای اقشار متوسط و ضعیف اصلا نمیخریدند و دولت مگه از کمد و قبض و یخچال اینها خبر داره چی داره هر خانواده که با کالابرگ میخوان بدن چرا همون پول رو نمیدن تا اون چیزی که لارم تره رو بخرن مردم شاید از ماه پیش روغن و مرغ و کوشت دارند رب و حبوباب احتیاج دارند یا قبض هاشون مونده دیگه واسه جیب مردم تصمیم نگیرید که چی باید بخرند
    • ابراهیم حسینی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      آقااین چه کاریه؟نه همچین مبلغی واریزکنندنه قیمتهاراببرندبالا..همه که میدانندافرادسودجویادلالهامنتظریک همچین روزی بودند..که البته دلالها ازآدمهای خودشان هستند...خداازشون نگذره..وزرای کابینه آقای رییسی بایدیک ریکاوری ازخودشون انجام بدهند..خیلی فشارآوردندبه خودشون
    • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      معلومه که شما حرف دل ملت و نمیزنید ونون به نرخ روز مخورید
    • شاهرخ IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      خداوکیلی اگرمسلمان هستید این مملکت رها کنید دیگر مردم شما نمی‌خواهند مگه زور هست 42سال حکومت کردید بسه هرچه بود گذشت چرا شما پافشاری میکنید بمانید؟؟؟؟؟؟
    • امیر نوابی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      من و دخترم زیر پوشش کمیته امداد هستیم چرا یک ملیون و صد برای ما واریز کردن در زندگی هم هیچ چیز ندارم تقاضای رسیدگی دارم
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 1
      سلام میخاهندملت راازگشنگی وفقرازبین ببرن
    • فاطمه IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 0
      ما کالا برگ نمیخوایمشاید ما نخوایم مرغ و برنج بخریم لا اقل پولشو بدید بزنیم ب زخم بدبختیامون
    • ایرانی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      پس معلوم شد همتون دلال و رانت خور هستین که اینقدر واستون بد شد
    • سید مهدی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 2
      شأن و جایگاه انسان تو صف روغن و مرغ نیست با اینکه من از قشر پایین جامعه هستم ولی هیچوقت شخصیت خودمو بخاطر مرغ و روغن زیر پا نمیزارم من ده روز مرغ نمیخرم اگه مرغ نخورم آیا میمیرم ؟؟؟؟؟؟ ! اگه به خودتون ارزش قائل هستین شماهم نخرید بزارید قیمتها رو بیارن پایین
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      فاتحه مردم وبالطبع فاتحه مملکت سرشار از سرمایه را خواندند انشاءالله در پیشگاه خدا حواب بدهن
    • مریم IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      کدوم پول ما چون سال نود و هشت 206داشتیم بعد از اون هم فروختیم ساینا خریدیم و الان هم چند ماه هستش که ساینا رو به خاطر خونه فروختیم هنوز 206به ناممون هست به ما یارانه ندادند
    • یامهدی ادرکنی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      باسلام به دولت اعتماد کنید انشاءالله همه چی درست میشه
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      خدا قوت نقدینگی باعث احتکار روغن وگوشت وحبوبات وبرنج در بازار میشه خصوصا واریز این نوبت یارانه که کمر قشر ضعیف در خرید از بازار شکست محتکرین را تا میتونید جریمه نقدی کنید بریزید بحساب مردم اگه مردم بیست روز مرغ وگوشت وروغن نباشند انشالله بازار تعادلش را به دست میگیره
    • بازنشسته IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      4 0
      ۳۰۰ دادید هزینه همه کالا ها رو ۸۰۰ برابر کردید خدا لعنتتون بکنه با برنامه ریزیتون.
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      مشکل اینجاست که دولت رگ خواب مردم را به دست گرفته ومیگن مردم چند روز اعتصاب می‌کنند بعد با این وضعیت کنار میان از طرفی وقتی مردم ما حرص می‌زنند باید وضعیتمان این باشد دولت هنوز وضعیت حقوقها را مشخص نکرده اما اینجاست برای بالا بردن قیمت‌ها بدون وارد عمل شدند
    • ناشناس IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      4 0
      ایران شده آفریقا وقتی برنج خودمون تو بازارنیست مردم را مسخره کردید با این راهکارها چهل وسه ساله ایران به خود کفایی نرسیده . این اعداد رمز چیه.
    • SG ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      مردم شریف ایران اگه منو شما گشنه نباشیم و هر ساعت و دقیقه و هر لحظه درگیر چه کنم چه کنم و قسط قرض و خرج خونه و .... نباشیم میشینیم به مسائل اساسی تر مثل رفاه اجتماعی و ازادی و میزان افسردگی جامعه و نداشتن تفریح و سلامت ذهن و خیلی کمبود های دیگه که همهی ما درگیرش هستیم میپردازیم اونوقت میگیم این دولت سیزدهم بدتر از دوازدهم اون بدتر از یازدهم و الی اخر پس ماکه اگه یروز کار نکنیم زنو بچه هامون شب گرسنه نمیمونن پس بریم ی اعتراضی به نداشته هامون بکنیم و برای گرفتن حقمون متهد بشیم اونوقت جایگاه اقایون میرکاظمی و امساله اون به خطر می افته پس باید سرمون گرم بدبختی و گرسنگی زنو بچه‌ باشه تا اقایون به صندلیشون تکیه محکمتری بزنن و جاشون امن و امان باشه من که هرشب تا یازده شب باید مثل سگ بدوام شب هم انقدر یواش برم خونه مبادا بچه ام بیدار بشه بگه بابایی گشنه امه نون نخریدی منم خونم بجوش بیادو از خجالتش بمیرم وقتی ندارم برم به دهکم اعتراض کنم یا برم به هر شکلی که تو دنیا مرسومه حقمو بخوام احیا کنم در نتیجه اینا میترسن شکمامون سیر بشه جایگاهشونو بلرزونیمو بزیر بکشیمشون
    • خودم IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام اگه واقعا میخوان به مردم کمک کنن در ماه همین ماهی یه تومن که میدن ماهانه به هزار نفر بدن هرماه هزار نفر راه بندازن خانواری دومیلیارد میشه بعد یک سال اصلا قطش کنن به همین روال بره یک ساله تموم مردم صاحب ماشین خونه میشن شما نمیخوان مردم چیزی داشته باشن وگرنه
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      بریدبمیرید.همین...
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      هنوزمبلغ رانمیشه برداشت کردولی اجناس به طورعجیبی گران شده واقعادیگه مردن ازدست این زندگی بهتراززنده بودنه درضمن بدرفت رییسی بدترآمد
    • افزایش قیمت حتی یک کالا موجب گررانی سراسریت IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      افزایش گرانی این سه کالا مولد گرانی سراسریست مثل کرایه تعمیر تمام خوراکیها و....... طرح کمک را خدشه دار میکند باید بیدار بود و ناظر بر قیمتها .
    • فرزاد زارع IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      ای بی وجودای نامرد همین دوزار پولم تبدیل کردین به مرغ آمپولی
    • فرزاد زارع IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      از وقتی این دولت سیزدهم اومد نکبت و قحطی و جنگم اومد افراد نالایق بیسواد
    • حسین شفیعی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      من نانواهستم ازساعت4صبح تا10شب کارمیکنم بایک فرزندمعلول شدید ولی متاسفانه یارانه ام را قطع کردن انگارهرکس بیشتر جون می‌کنه نباید ازپول این مملکت که مال خودمون است بهره ای ببره
    • ب غ IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      توراخدا مردم بیکار نیستند ازکاربمانندوچندروز سرکارنروندبرند بیاند تاببینندصفها خلوت شده درصفهای طولانی بااین کرونا زن و مرد قاطی هم شوند به گدایی بیستند ومرغ وگوشت منجمدشمارابخرند مامنجمدی نمیخوریم خانواده شما و خودتان دراین صفها میستید؟عوض کالا برگ پول نقد به حساب مان بزنید برخی اعصاب ضعیف دارند درصف ها ایستادن آدم بیکارمیخاد که دراین زمانه آدم بیکارنیست؟ الان نه روغن نه برنج نه گوشت هیچی نداریم روغن 4/5کیلویی الان پرسیدم 406هزارتومن از دلم نیامدبخرم
    • یک مستاجر IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      چرا نمیگن آنجا کارگر و کارمندش چند دلار حقوق میگیره چرا نمیگن ارزش پول ما نسبت به دلار و ارزهای دیگه چقدر بی ارزش شده، خوب راست میگی دلار را بکن هفت تومن بعد بیا، این اراجیف به خورد مردم بده آره آنجا هم گران شده ولی بگید با حقوق و درآمدشون چی میتونن بخرن بعد مال مردم ایرلن هم بگن چی میشه باهاش خرید
    • اسحاق IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اگر مدیریت یک صحرا را ب افراد ناکار امد واگذار کنید پنج سال بعد با کمبود شن مواجه میشوید حیف اسم مید فقط روی شما گذاشت بیسوادهای نابودگر
    • ایرانی ناامید IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      کشوری ک سومین رتبه زخایر ومنابع رو داره چرا دراین مرحله سقوط کنه.حیات وممات دیگر همسایه ها چ ارتباطی بما داره.چراغی ک بخانه رواست بمسجدحرامست.حالاملتی را گروگان سیاست خارجی خود قراردادین.وقتی ک مردم نتونن شکمشان سیرکنن مرگ باشرافت بهتراززندگی است
    • بازنشسته IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      وقتی یارانه نقدی باشه هرکسی از هر فروشگاهی که خواست به اندازه نیازش خرید میکنه..ولی وقتی کالابرگ باشه باید کفش اهنی پوشید و به دنبال کالای کوپنی گشت.چونکه در فروشگاهای خاصی توضیع میشه...تازه وقتی که پیدا کردی باید پول در کارت باشه که بتونی خرید کنی..درسن مثل کوپن زمان جنگ..بازهم صف و تمام کردیم.جنس کوپنی نداریم و بقیه قضایا.وقتی دولت اعلام کرد که مثلا خوانوار یکنفره میتونه ۷۰۰ گرم مرغ بخره .باید بخری وگرنه سهمیه ت باطل میشه..در صورتی که با یارانه نقدی به اندازه نیاز میشه خرید کرد یا جنسی که بیشتر لازم داشته باشی.. بعید میدونم این طرح نتیجه خوبی داشته باشه.و مردم مجبور بشن از خیر کوپن بگذرند و جنسشون را ازاد تهیه کنند.. چونکه سالهای قبل مردم ایران یکبار کالای کوپنی را تجربه کرده اند.و جز دوندگی و صفهای طولانی.دست خالی برگشتن نتیجه ای نداشته... خدا بخیر بگذرونه..زمان صلح و جنس کوپنی..با این همه فراوانی معلوم نیست چی پیش بیاد.. وقتی که من پول نداشته باشم حالا مرغ میخواد.۶۰ هزار تومن باشه یا ۴۰ هزار تومن فرقی نمیکنه...ولی اگه یارانه نقدی باشه این مشکلات دیگه پیش نمیاد
    • ارس بورس IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      لعنت بر ذات دروغگو
    • خمک IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      مسخره بازی بسه کثافتا.واقعا ۳۰۰ تمن رو دارن جیره بندی میکنن
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      حالا که این کار اشتباه رو کردید همون پول نقدو بدین که بهتره که بزورکالایی که نمیخوایم بخریم
    • مریم هستم IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      فکر بدبخت هایی رو بکنید که نه شناسنامه دارن نه میدونن یارانه چی هست چند بود چند سد باخدا گناه دارن الان هم تو این گرونی نمیدونن چه بکنن
    • .. IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سه تابچه،دارم،مستاجرم‌.یارانه ای هم ندارم تواین گرانی‌ها بایک دست کارگری چندتامشکلوحل کنم.ن درآمدی دارم ون چیزی دولت ی فکری بحال ماهم بکنه یارانه ام دس صابخونه،هست.وچیزی ب من وبچهام نمیرسه،حآلابایدکجاعرض خودرابرسآنم،محضرضآی خدا این واقعیت زندگی منو ب گوش مسوولین برسونید ک محتاجترینم.خبرم کنید باهمین شماره
    • پیم IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      آقایان رئیس من با ۳۰سال سن به قرآن خدا قسم نزدیک ۱سال بیکارم خرج زندگیم این یارانه و معیشتی است ولی الان من رو تو دهک ۴تا۹ گذاشتن واقعا این عدالت
    • سعید IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      چ کاری هست جنس ها بنجول ب مردم میندازن بعدم فروشگاه رفاه و کوروش نسبت ب بیرون گران تر میدن اجناس رو مردم باید برن جاهایی ک قیمت ها ارزون تر خرید کنن
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      آخه این چه بلایی سر ملت میارید. کارت هم میدید لاقل کارت خرید باشه یعنی پول نقد نشه برداشت کرد دیگه فقط برا خرید یکی دو قلم باشه چه صیغه ای است. مثلا خاستی ۱ نوشابه یا کیک بخری ۱ کارت جدا بکشی. ب فروشنده و خریدار توهین ۲ تا کارت بکشی
    • Hhv IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      این چه بلایی سر ملت میارید مثلا خواستیم ۱ کیک بخریم ۱ کارت دیگه بکشی. این توهین به فروشنده و خریدار برا خرید جزئی بگی این کارت بکش بعد اون یکی رو.. لاقل کارت خرید باشه یعنی پول نقد نشه برداشت بشه. کم مردم اذیت کنید
    • مهرزاد IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      واقعا یارانه ۳۰۰تومنی حق مردمه کشورهای دیگه چقدر به حساب مردم ماهیانه واریز میکنن برسی کنین واقعا این عدالته واقعا کدام احمق محاسبه کرده این مبلغ حق مردمه .........البته حق داره اون کسی که این مبلغ رو محاسبه کرده چون اینقدر دزدی دارن که نمیتونی مردم رو درک کنه.......
    • رسول IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      چقدردروغ به مردم تحویل میدین.جنگ اکراین فقط واسه ایران بدبختی داره.چراعراق فروشگاه هاش پرروغنه.روغن وکالاهای اساسی واردبازارنمیکنن که باهرقیمتی خواستندبه ملت بدن .مردم قبول کنن گرون بخرندولی نایاب نباشه.بودجه تامین میکنندواسه دزدی وفساد وسیسمونی
    • ایرانی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      سلام. چشم امید مردم به این چند تومان بود که با کالایی شدن دیگر مردم آهی دربساط نخواهند داشت.
    • مجتبی سالار آبادی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      سلام آنقدر شانس نداریم یارانه بنزین ۷ ماه واریز نشد بعد عیدی ۲۲بهمن نگرفتیم بعد ۳ ماه معیشتی نگرفتیم خدارو خوش نمیاد ۴ فرزند ویکیشون بی سواد و مشکل اعصاب داره چرا باید ۳۰۰ بیاد باید ۴۰۰ می‌آمد بخدا گرفتاریم ما گردش حساب مردم تو حسابمان بوده فکر کردن تاجریم من مستجر بد بخت چطور برداشت کردین
    • ذضا IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      با این وضعیت اقتصاد نابسامان ملت را کم کم روانپریش به مرگ تدریجی مبطلا ونابود می کنند
    • ناطق IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      1 0
      واقعا اینا مردم رو چی فرض کردن یعنی چی باید بااین پول ها مرغ یا وسایل بخرن شاید یکی به یکی بدهکار یامیخواداجاره خونشو بده یا میخواد باهاش واسه بچه هاش لباس بخره یا هزاران چیز دیگر..خداوند بهتون لعنت کنه چیکار دارید میکنیدبا این مردم .یعنی چی مردم حق برداشت پول رو ندارن وحتما باید برن ازفروشگاه وسایلی که شما تعیین کردین بخرن مگه مردم برده ای شما هستن که میخوان به‌زور بهشون یه کاری رو تحمیل کنید به خدا قسم هیچ کدوم ازمردم کشورم این ظلم شما فراموش نخواهد کرد وکسانی که این بلاها رو سرمردم میارن نفرین همین مردم پشت سرخودشون
    • یاعلی مدد IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      باسلام یارانه حق همه مردم ایران است حالا یک نفر با تلاش بیشتر یک مقدار دارایی بیشتر دارد باید حذف شود و فردی که هیچ تلاش وفعالیت نداشته باید بیشترین یارانه را بگیرد اگر کسی داوطلب خواست می‌تواند از یارانه خود صرف نظر کند
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      تورو خدا پول بدید مستجرم کرایه خونه ندارم شوهرم بیکار کارم باشه برای افغانی هاست ولی مردم ایرا ن بدبخت بیکار دولتم بهمون رحمی نمی کنه
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      خدایی همین شرایط رو برای مردم در زمان افزایش مسکن و ... در نظر بگیرید،مردم دیگر ملتی فهیم ندارند که خواهش کنند و خواهش از خریداران مسکن خنده دار است. شاید درکش الان راحت تر باشد، نه!
    • طه IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      من موندم اگر روحانی این همه غلط کرده چرا محاکمه نمیشه.سهامها را فروخته.دولت بعد را زیر بدهی برده و.و...وخیلی چیزهایی که نمیشه بازگو کرد
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      ممنون
    • ناشناس IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      شماکه یارانه رافقط برای خرید مرغ روغن میدی مگرموادغذایی که مواداولیه آنها ازمرغ وتخممرغ رغن تهیه میشه گرون نمیشم پس تکلیف اوناچیه
    • بابا ما کالا برگ نمی خواهیم حالا هر چقدر میدید نقد IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      بابا ما کالا برگ نمی خواهیم پول لازم هستیم هر چقدر میدید نقد بدین بتونیم برداریم .......
    • مهسا IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      چرا مگه ما گدایم همه چیو گرون کردین اخرش میگین ۳۰۰بدیم مسخره کردین مارو یارانه بخوره تو فرق سر کچلتون یارانه میخوایم چیکار گردن کلفتا ولمون کنین بزارین تو درد خودمون بمیریم
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 1
      بزاریدنوبت دومم برداشت کنیم خدایی توخونه مابیای گریه میکنی دست من خالی اجاره نشینم بچه دارم پول پیش خونه ندارم ازادکنید مردیم ازاین همه بدبختی نون نداریم توخونه
    • یک ایرانی US ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      یعنی این سران مملکت واقعا بی وجدان و بیشرفن یعنی اون دو یارانه که صدتومن بود برای بعضیا 200 و بعضیا 300 گذاشته روش که اونی که 300 میگیره باید صدهزار تومن دیگه بزاره روش که یه حلب روغن بگیر یا میتونه یه شانه تخم مرغ و دوکیلو روغن بخره بقیه چیزا هم که گرونشون کردن هیچ مردم از قبر پدر اونا بیارن بخرن
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      خیلی خنده داره.شما قیمت گندم وجو ذرت وبا نرخ دلار محاسبه میکنید ولی درآمد مردمو باریال ؟؟؟چرا نمیگیرد اون موقع که دلار ارزون بود ؟الان هر دلار میشه سه هزار برابر رئال.
    • r IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      سلام الان این چنین شده نقدا پرداخت بشه بهتره خیلی ها با این مبلغ راحتر میتونن تصمیم بگیرن
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      بسمه‌رب‌الشهدا.بترسید‌.بترسیدازکارهاوبلاهایی‌که‌سراین‌مردم‌بدبخت‌میارین‌.شماواقعابه‌این‌شهدا‌و‌مردم‌مدیون‌هستین‌وااقعا‌.‌خدایا‌خداوندا‌به‌داداین‌‌مردم‌‌برس‌🤲🤲🤲
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      حرفی برای گفتن ندارم واقعا کاری کردین که فقط ماها که نداریم از گرسنگی گریه کنیم وبخابیم اخه لامصبا یه دونه تخم مرغ میپختیم میخوردیم اونم ازمون گرفتین
    • ب‌خ IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      دراکراین جنگ شده نان کوپنی نشده درایران بخاطرجنگ اکراین نان کوپنی شده روغن پیدانمیشه
    • 0590715453 IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      توراخدا بجای پول کوپن دهید شوهرم یارانه را که واریز می‌کنند برمی‌داره یک قرون بهمون نمیده اگه کالا برگ بدین حداقل چند تیکه وسیله می‌خریم اینجوری جواب بچمونا چی بدیم
    • سربازامام زمان IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      سلام خواهش میکنم بااین برنامه ریزی غلطتون ماروازرای دادن به دولتتون پشیمون نکنیدمارومون نیست دیگه جلوی مخالفین ازتون دفاع کنیم شمایارانه ی معیشتی ک دهم هرماه میدادین روبه عنوان یارانه ی بنزین به مامیدادین میشه لطف کنین بگین چرامیخوایداون قاطی بقیه مسائل کنین وقطع کنین؟ ماک بنزین خورنیستیم🤔دوم اینکه چراسفره ی ماروکوچیک میکنین؟ چرابرای خوردوخوراک ماتعیین تکلیف میکنین؟ شماکالابرگ بدین مامجبورمیشیم برای مایحتاجمون به فروشگاه هایی امثال رفاه واتکاوافق کوروش مراجعه کنیم ک سابقه اشون مشخص تازه شمادومیلیون میدین ک به خریدمرغ وتخم وروغن... به ماکمکی کرده باشین ولی میشه بگین مازیرمجموعه های این محصولات چطوربخریم؟ مثلاکیک قنادی ک هم روغن درش بکارمیره هم تخم مرغ هم آردوحتماقیمتش سربه فلک خواهدکشیدروچطوربخریم؟ شماهمینم میخواین برای ماقشرفقیربه افسانه تبدیل کنین آیا؟ یامثلاهمین چیپس وپفک وآت وآشغالای دیگه ک به اندازه ی کافی گرون هستن وگرونترمیشن روچ کنیم شمافقط دارین لقمه رودورسرماتاب میدین وماقشرفقیرلگدمال میکنین خواهش میکنم به فکرماقشرفقیرهم باشین ، ممنون
    • پروین اذرشب IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      به جای این یارانه هر ماه یه دونه روغن جامد یه روغن مایع ۲کیلو مرغ به مردم می‌دادید سنگین تر بودید خاک بر سر کسی که این طرح رو مطرح کرد
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      یارانه ومعیشتی برای گران شدن انرژی وبنزین در زمان خودشون بود نباید حذف میشد،یارانه الانم برای۴قلم هست بقیه اجناس روکی کنترل میکنه!!
    • نازنین IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      اصلا با کالا برگ موافق نیستم شاید کسی نخواد از این مرغهای هورمونی و روغنهای نفتی بخره چکار کنه؟
    • رضا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      شما فقط پول بدهید آقای رییسی مردم خود میدانند چطوری خرج کنند به شعور آدمها توهین میکنید
    • مهدوی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      سلام بعضی مديران علت گرانی را قاچاق به خارج اظهار نظر کردند خوب این همه نیروهای مرزبانی بااين همه تجهیزات پیشرفته چرا جلوشون نمی‌گیرند که دودش تو چشم مردم بره ۰
    • سمیرم فلاح سلیمانی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      من از روزی که طلاق گرفتم با خانوادم یارانم نوشتم ولی خانوادم دریغ از یک قرون کمک وحتی یارانم هم بهم نمیدن الانم به خاطر دارایشون فکر کنم یارانشون قط کردن پس تکلیف من یک زن تنها وبدون حامی چیه شما دارین کاری می کنین که با این کارتون زنای جامعتون به فساد کشیده بشن که الان دارم با چشم خودم می بینم این تورم شده خاک برسرتون پول دارترین کشور جهانین و لی همه مردمتون بدبختن خیر نبینن الهی مگه اینا چه دردی رودوا می کنن که میدین یک کارگر ساده که کرایه خونه میده خرج خوردو خراک. ومدرسه و دکتر داره چه کنه به غیر پول آب برق گاز تلفن دارین یک کاری می کنین همه زنا به فساد کشیده بشن مملکت ما الان یک آدم محتاج نباید داشته باشه
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      سلام شاید کسی نخواد چیزی که شما میگید رو بخره مریض داشته باشه بخواد خرج دکتر اون بکنه، این یعنی چه که کالا برگ مردم پول نیازشونه خجالت داره، شما نباید تصمیم بگیرید مردم چی بخرن، چی نخرن،
    • R... IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 0
      سلام به همه‌عزیزان ، آقای رییس جمهور درزمان تبلیغات برای انتخابات فرمودند که گرانی‌ها نامعقول و غیرمنطقی‌ست و قیمت دلارهم بیش از نرخ واقعیش هست و تلویحاگفتند که خودِ دولت داره اینکارها رو برای درآمدزایی و تامین هزینه‌هاش و کسری بودجه‌ش انجام میده، ایشون گفتن که درگام اول قیمتها رو به حالت قبلیش برمیگردونند و بعد بابرنامه‌هایی که دارند تورم رو کاهش میدن(البته هیچ توضیح یابرنامه‌ای ارایه ندادند) و در نهایت تورم رو به زیر یک درصد کاهش میدهند ، البته همون موقع هرکسی که بدون تعصب و عاقلانه به حرفاش توجه میکرد ، در همون لحظه میفهمید که؛باشخصی بسیار بیسواد ،نادان ،ابله و ساده لوح طرف هست،(البته اگر دیدمثبت داشته باشیم و نخواهیم سیدمظلومان را دروغگو وکلاش وفریبکار و هفت‌خط بدانیم) ، حالا داره میگه دولت قبل فلان بود و تحریمها و اوکراین و ...، شما که گفتید تحریمها هیچ اثری نداره و بااقتصادمقاومتی و جوانگرایی و توصیه‌های رهبری همه‌جا رو آبادمیکنی ، شماکه مجلس رو برات یکدست کردن ،شماکه تمام شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و روزنامه و ادارات و مدارس ومساجد و بازار و تمام اصناف رو برات به‌خط کردن ،
    • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      اگه دولت همین یارانه رو ادامه بده بدون اینکه قیمتا بره بالا عالیه
    • یدالله گل محمدی IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 4
      سلام بر تمامی مسئولین عزیز جمهوری اسلامی سلام به رهبر عزیز و سلام به ریاست جمهوری محترم خسته نباشید
    • محمد مهدی فتح الهی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      سلام ما یک خانواده سه نفره وبهعلت بیماری بنده بیکار هستم وتنها درآمد ۸۴۰۰۰۰ مستمری کمیته و یارانه است الان که غیر نقدی بشه پول داوا وهزینه های دیگر ازکجا بیارم زندگی که فقط این چهار قلم کالا نیست الان تقریبا همه م چیز سه چهار برابر شده من دارو که زمان آقای روحانی ۲۸۰هزارتومان بود الان شده ۱۶۰۰ باین وضعیت اقتصادی تکلیف ما چیست با تشکر فراوان
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 0
      بس کنید جونه مادرتون. زن من داره از غصه میترکه. خوشم میاد یجوری ساسات این ملت و کشیدید که کسی وجود نمیکنه صداش در بیاد خطاب به ملت:اگه تا سال دیگه همگی بجای گوشت و مرغ یونجه نخوردیم هرچی دلتون خواست بگید
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      بخدا ما گناه داریم ما هیچ در امدی نداریم بجز یارانه حالا قیمتارو بردی بالا بعد میگین کالا برگ میدیم واسه کالاهای اساسی اونوقت ما از کجا واسه بچه هامون پوشاک یعنی لباس وکفش تهیه کنیم با کدوم پول بخدا گناه داریم
    • Asal IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      ماکه خسته شدیم ازاین مملکت خرتوخر هیچیش سرجای خودش نیس حتی تصمیماشونوتوتوالدمیگیرن همه ی کشورهای دیگه ایران اومده بیرون ازش وگرنه هیجای دنیا این وضعیت روندارن خاک عالم توسرباعث وبانیش بشه ایشالله بگین الهی آمین.
    • احمد IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      سلام هنوز روزای خوبمان خودمان کردیم لعنت به خودمون
    • رضا IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      من فقط این رامیدانم ما مردم این هرچه سرمان بیارن این دولتیها حق مان است ۲
    • خودم IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      من که کلان هم خودم وهم پسرم بیکاریم .ما چه خاکی تو سر بگیریم .اقایونی که با نشستید حرف میزنید بخدا ما هم دزدی بلدیم خلاف بلدیم .
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      کی بازهم دورغ
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      نمدونم
    • ناشناس IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      با سلام بنده یک جانباز از کارافتاده هستم با 3 فرزند که جمعا 5 نفر هستیم منو در دهک دهم قرار دادن یعنی جزو مرفعین بی در اخه اگر این چنین پسما یک کشور بسیار فقیر هستیم که من و خانواده جزء دهک دهم هستم ولی خدایش را بخوار حتی در دهک 4و 5 هم نیسیم اگر من وامثال من دهک دهم هستیم پس اون اقایون سرمایه دار و کاخ نشین تو چه دهک قرار دارن واقعا کمی به این مسئله توجه کنید این چه عدالتی است
    • ایرانیم IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      نظری ندارم فقط میخام بگم ریدین با این کشور داری و این شکل قیمت گاری باز صد رحمت ب احمدی نژاد وقتی یارانه داد زمانیکه آزاد کرو قیمها رو کنترل کرد ولی شما فقط تو روغن تقازشو از این ملت بدبخت گرفتید ب خدا ب ولاه ب تلاه ب الله روز باز خواستی هم هست قیامتی هم هست اینقدر ب این ملت ظلم نکنید مخصوصا ضعیف ها و کم درآمدها
    • مراد برقی ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      با سلام ما برای چی این همه فشار رو تحمل میکنم ما زندگی نمی‌کنیم فقط نفس میکشیم چرا دولت مردای ما میگن ما مسلمانیم ولی دقیقا هر چی اسلام میگه نکن گناهه خودشون میکنن به ما سختی میدن خون ما رو مثل زالو مثل انگل میخورن ذخایر مملکت رو بنام خود زدن حالا به چه دلیل که مثلاً به آمریکا بگه من هم عددی هستم تو عددی نیستی نمیتونی شکم مردم رو سیر کنی مثلاً ملت برای ما مهمه یارانه می‌دیم هیچ کشوری مثل ما به ملتش خدمت نمیکنه بقیه کشورها بد هستن ما خوب میگه تحریم اثری نکرده امنیت ارزانی و فراوانی همه چی اوکی اون یکی میاد ملت رو مسخره می‌کنه میگه من از گران شدن بنزین خبر ندارم صبح بیدار شدم دیدم بنزین 3000هزار تومان شده تورو خدا ما هیچ اون شهدای جنگ تحمیلی که پرپر شدن حداقل بخاطر اونها برید دیگه بسه
    • رحمت صداقت IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      به نظر من. از طلا شدن پشیمان گشته‌ایم مرحمت بفرمایید ما را به مس برگردانید سیصدوشستوپنج هزار تومان ریختند تو حساب سیصدوشستوپنج تا اقلام شده ده برابر اگه امکان داره یارانه قرص سیانور هم بریزند تا ما راحت‌تر بریم اون دنیا دیگه دارند گندشو درمیان.
    • وفا بیچاره IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      بخدا در این دوره از یارانه نمیدونم چطور من یکی و امثال من شاید خیلی زیاد هم باشن دهک 10 زدن نمیدونم بر چه اساسی من بیچاره شاگرد بنگاه ماشین هستم و همیشه هر وقت که اربابم ماشین که میخرید و میخواست سند ماشین رو که انتقال دهد بنام من و خانواده م انتقال میداد که ممنون م هستم که اعتماد میکرد و من هم که از این چیزها بی خبر و حالا که یارانه من رو هم که قطع کردن و رفتم پیش ارباب گفتم که من رو برای انتقال سندها دهک ۱۰ زدند و برای همین اعتراض هم از مغازه اخراج کرد و من ماندم و بیکاری و برای یارانه که اعتراض کردم امروز مبلغ رو واریز کردن ولی نمیشه مبلغ رو برداشت الان هم چک کنن حساب های خودم در بانک ها که چقدر دارم و چند مورد سند بنام من هست حالا اونا رو هم انتقال نمیدن که من راحت بشم خواهشآ بفرمائید که من چکار باید انجام بدم ممنون
    • ایرانی بدبخت IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      کالا برگ بخوره تو ملاجتون مگه زوره من نقدی میخوام اجاره خونه بدم قسط بدم پول دارو بدم هزار گرفتاری داریم چرا در امور خصوصی مردم دخالت میکنین اخه .هرکی هرجور دوس داره استفاده کنه شاید کسی نخواد از کالاهای شما. بخره نقدی نقدی والسلام
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      دارین زنده زنده مردم میکشید اگه شما میخاید ب ما بدبخت بیچاره ها پولی بدین چراایقد عذابشون میدین پولی واریز کردین نمیشه برداشت من مستاجرم خو دوتا بچه و کارگرم برجی۳ملیون کرایه خونه میدم ی دوتا اتاقه فقط اخه ما چ گناهی کردیم ک هر روز باید ارزو مرگ کنیم هااااااات از ی جا گشنگی از یجا دیگه کرایه خونه و هزار تا بدبختی بفکرماهم باشین تورو قران دیونه شدیم هی باید زجر بکشیم اخه ب دادمون برسین
    • صابر IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      اول اینکه شما بااینکار خاسته ودانسته باعث این گرانی شدیدچراکه اگرقرارباشد عوض این اضافه قیمت مابه اتفاوت بمردم داده شود خب همان میشود که همان مبلغ خرج میشود منتها بشکل دیگری،فقط شکلی عوض شده وبارمالی بازهم گردن دولت است اگرهم قصدکم کردن هزینه های دولت باشد وقراراست ازین مابه تفاوت دولت پولی بدست اورد که میشود کلاه گذاشتن سرمردم وسودکردن بقیمت گرانی وتورم که گردن مردم است همیشه،همه فهمیدندکه حاصل مدیریت شما چیزی جز بدبختی وگرانی وتورم ونکبت برای مردم حاصل نداشته وندارد وهمیشه سعی بربهره کشی بیشتر ازمردم بوده وتازه طلبکارم هستید که مردم باید تمکین کنندوباطرحهای فاسق وظالمانه شماهابسازند وبسوزند،حالا یکبارهم شما باخداباشید ومنصف وباکناررفتن خودتون به خودتون ومردم خدمتی بی بدیل بکنید وکار مردم رو بخودشون بسپارید وبرای زندگی باید وقواعد وتصمیم نگیریداین رضایتمندانه ترین راه است،خودتون هم میدونید ادامه این مسیر میل همیشه هزینه های سنگین مالی وجانی برای مردم خاهد داشت اگرحرمتی برای خودتون وخداومردم قایلید بس کنید وبرویدکنار،
    • صابر IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      اینکه برای مردم تعیین تکلیف میکنید که چه خریدهایی اولویته یانه مگر شمابرای مردم حق انتخاب وحق زندگی شرافتمندانه گذاشتید،همان کفاررو برید یه پرسشی بکنید ببینید کمکهای دولتهای بی خدا بمردمشون چیه بعد بخودتون جرات حرفزدن بدید ،یارانه سرانه امریکا بهرنفردرزمان کرونا هزار تاهزارودویست دلار درماه بوده،غیراز موارد رایگان فراوان دیگر،استرالیاماهانه 1200دلار یارانه که تاامروز هم پرداخت میشه وغیره شما جمعا دویست تمن دادید مردم که بااین وضعی که درست کردید کفاف خرید روغن مصرفیشون نیست،بماند که یارانه بنزین ویارانه نقدی ثابت رو بهش چسبوندین تابتونید یجا حذف کنید واخرش دست همه خالی بمونه،لعنت بشماها،اولا هرایرانی ازمنافع ملی کشور حقی دارد که اگر منصفانه توزیع بشه از کشور کویتم ثروتمندتر میشن مردم،روزش نزدیک انشاا...
    • نادر IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      ایران خودش همه چیودارخودکفاس
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      1 0
      آقای رئیسی یه خانواده۲نفره ۶۰۰تومن گرفتن اگ با۴۰۰تومن یه حلب روغن ۵کیلویی بخرن برا مصرف ۱ماه،۲۰۰تومن می مونه با۲۰۰تومن ۱مرغ بخرن که برا۱هفته کافی نیس،واقعا ۱مرغ برا یه ماه کافیه؟پس برنج، لبنیات،تخم مرغ و بقیه مایحتاج رو چجوری بخرن،این۶۰۰تومن حتی پول ۲قلم هم نیس چ برسه ۴قلم که گرون کردید،بجای کالا برگ همون پول رو بدید بهتره شاید کسی بدهکار باشه اصلا نخوادگوشت،برنج بخره یارانه رو بده بجا بدهکاری خودش با نون خشک بگذرونه
    • مرکبی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      1 0
      سلام من یک بازنشته کارگری هستم با۳۵سال سابقه یه مبلغی برای روز مبادا یا جهیزیه دخترم پسنداز کردم حالا چرا باید دهک۱۰ باشم یعنی با آن سرمايه دار ی که سرمایش بالای ۱۰۰۰۰میلیارده یکی باشم توروخدا ادبانه حساب کنید این پول حاصل ۵۳سالمه
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      همون یارانه به حسابها واریز می‌شود چه مشکلی داشت مردم هرچه نیازشون بود خریداری میکردند خوب خودتونو با بازی کردن با زندگی مردم سرگرم میکنید
    • مهدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      سلام من مستاجرم کارگر ساده هستم به من ۳۰۰ تومن دادین لطفا رسیدی کنین
    • مصطفی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      1 0
      یارانه وقتی فابل برداشت نیست نباید واریز میشد . کارهاتون برخلاف قاعده و منطق است . واریزی مفهومی ندارد وقتی قابل برداشت نباشد جز اینکه با روح و روان مردم بازی می‌شود چه نتیجه ای دارد .
    • فایزه IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      خدایا،ظالمان روهدایت ومظلومان رونجات بفرما
    • مم US ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      بااین یارانه یارانه گفتن سر مردم را گرم کنید تا معلوم نشود پولها به جیب عمو نصرالله و اون ده لشگری که درست کردین بره. بابا ایول به سیاست شما ،دست هرچی جادوگر رو از پشت بستید .
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      نظرم اینه خااااااک عالم توسرشون
      • mahdi IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
        0 0
        با کالا برگشون جیب دلالای بازارو پر میکنن .یارو با کارتخوان مغازه مینشیه اونجا میگه اقا کارتتو بکش برا خرید مرغ وغیره بنده برای سیصد تومانت صد تومانشو کم میکنم بهت دویست تومان پول نقد میدم .مردم بدبخت هم چاره ای دیگه نداره شاید مریض داره شاید هزار بدبختی داره به ناچار قبول میکنه .اقای تاجر هم نشسته اونجا صد تومان از اونجا رفت توحسابش از اون طرفم یارانه اون سیصد تومان فروشش را از دولت میگیره .این وسط کی گرفتار تر از قبل میشه ملت یارانه بگیره .واما جیب کی پر میشه تاجر ودلال خدا نشناس .وخاک عالم برسر مدیران بی تدبیر وبیسواد که مملکتو با این ثروت وملت ایران را با اون عظمت تاریخی از چشم عالم وادم انداختن .واما جایی اصالتتو بگی که من ایرانیم باید شرمسار باشی ..از ماست که برماست هر چی سرمان بیارن باز کمه واین حقمونه
    • مردم ایران IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      خدا جای حق نشسته...ظلم پایدار نیست
    • مردم ایران IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      خدا جای حق نشسته...ظلم پایدار نیست
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      مرحله دوم روازادکنیدتامردم خریدکنندندارندمن خودم جز۳دهک پایین جامعه هم ولی اینهابفکرمردم نیستندوکالابرگ جدا ازاین یاراته بدهند اگرراستش رومیگن به یک خاتواده ۴تفره ۶ععدروغن
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      افتضاح
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      چرا ما اعتراض زدیم یارانه واریز نشد چرا کسی جوابگو نیست
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      آقاماکالبرگ نخوایم کی روبایدببینیم،به پیربه پیغمبربه هرکی که شمامیپرستین که نمیپرستین مانقدی گره کشایمان میشودنه کالابرگ،من اصلانمیخوام بدنم کالری موردنیازداشته باشه شماروسه نه نه،بس دیگه کم باروح وروان مردم بازی کنیدبرای یک بارهم شده نظرمردم براتون اهمیت داشته باشه،نه اینکه بخواین به زورتحمیل کنید،بسه دیگه بسه خجالت بکشید.
    • احمدعلی مینو IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      وقتی که به بازنشسته که حقوق ندارد بخاطر ضمانت‌های ناخواسته ماهی لااقل ده ملیون هم کمه و از بهزیستی و بیمار ازکار افتاده اعلام کرده یارانه نمی دهند و به بانک ۲۶۰ ملیون بايد جور وام گیرنده را بکشم و خيران کمکی نمی کنند اصلا حق زندگی در کشور نخواهد داشت چون یارانه ها به کی می دهند
    • ناآشنا IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      سلام من یک کارگر ساده بادوتا بچه بیکار بیمارم دیسک کمر درد دارم.از قشر ضعیف هستم وازدهک اول و دوم هستم لطفا پیگیری کنید باتشکر......
    • کیوان تقی پور خمامی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      ازبابت سروسامان دادن نرخ ها وزحمات شما ممنونم....من مادرم فوت کرد پدرم فوت کرد یه دختر ۱۵ ساله دارم...پراکنده هستم ...در ضمن به شهرداری بگین کرایه رو کمی بالا ببره ...از رشت کیوان تقی‌پور...انشالله این یارانه ها ومعشیت ها جواب گوی من وتمام دایر ایران عزیز بشن......ما نوکر شم ومملکن ومعیم شما هستیم ..وار طرفداران حکومتی هستیم....چون می‌دونم پول نفت ما حداقل هدر نخواهد رفت.....یا علی موفق باشید
    • میترا US ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      مگه کلاس ششم ابتدایی بلده کشور رو سرپا نگه داره؟؟برو عموجون لااقل سیکل یگیر بعد بیا خونه بده به مردم تو یکسال
    • باران IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      سلام. اگه شما واقعا بفکر مردم هستی. همون پول نقد را بدید به مردم. نه اینکه ملت را مجبور به خریدن اجناسی کنی که شاید بهش لازم نداره. وقتی بجای پول به فقرا کالابرگ میدی پس اینا پول( قبض های برق و... یا پول ماسه، سیمان. میخواد خونه بسازد) پول کرایه اگه مجبور به سفر شد، ازکجا بیاره.. از 80 میلیون جمیعت هیچکس با کالا برگ موافق نیست. شما این تصمیم اشتباه را بزور به مردم تحمیل میکنی. کاری از دستمون برنمیاد شما نابخردان را بخدا واگذار می کنیم.بدونید که چوب خدا صدا نداره. گربخوره دوا نداره...
    • میترا US ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      خاک بر سر ملت ایران که عادت کردن به بدبختی والتماس هرچی سرمون بیا د حق مونه
    • عبداله IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      اقای میر کتظمی من دبیر بازنشسته هستم برنامه ریزی بد موجب این همه مشکلات گردیده هست شما به یک کشاورزی که سالانه 600 میلیون تومان درامد دارد منظور من برنجکار میباشد و من انها را شخصا میشناسم یارانه دادید چون درامد کشاورز برنجکار به خاطر نداشتن سند زمین مشخص نیست و شما هم وارد کار نیستید شناسایی کنید اما من یک بازنشسته که جمعا سالانه 100 میلیون درامد دارم و یارانه ی نقدی میگرفتم یارانه را نمیدهیدالبته ناگفته نماند که در هر روستا حدود 100 نفر هستند که درامدی بین 200 میلیون تلی 700 میلیون به طور متوسط دارند که بهضا ببشتر هم دارن یارانه میدهید اگر قبول ندارید یک مسولیت چند روزه به بنده محول کنید تا برایتان شناسایی و ثابت بکنم و تشان بدهم که نتیجه ی کار شما بسیار اشتباه و غیر کارشناسی بوده است مجدد میگویم که منظور من استانهای شمالی کشور میباشد
    • IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      لطفا یارانه نقدی بدید کالابرگ به درد مردم نمیخوره
    • امیر US ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      من دوساله که هر دو روز یک وعده غذا میخورم به سختی زندگیم میگذره هیچ کسی رو هم ندارم تو دوره و زمونه ای که حتی دوستای آدم وقتی متوجه میشن دستت خالیه تنهات میزارن و دولتی هم که همش برای کارهای نکردش بهانه و دلیل میاره، پس تکلیف آدمهایی مثل من چیه همش دلهره آینده رو دارم که فردا چجوری شکممو سیر کنم؟؟ چرا تا حالا ندیدیم یه مدیر یا یه ریس یه سازمان یا مجموعه ای راست و حسینی بیاد بگه آقا به دلیل اینکه من سواد این جایگاه رو ندارم از مقام خودم کناره گیری میکنم ؟؟؟!! برعکس هر شخصی به مقامی رسیده تا لحظه آخر سعی میکنه مقامش رو از دست نده مگه این مسئولیتها جز بار سنگین چیز دیگه ای براشون داره ؟؟ خدایا مملکتی که همه مدعی شیعه بودن میکنن پس چرا بوی شیعه علی نمیاد؟؟مگه خود حضرت علی که جانم به فدایش نفرمود شیعه کسیست که دیگران از رفتارش به شیعه بودنش پی ببرنند؟؟ علی نون به یتیم میداد و دست به سرش می‌کشید آیا ما هم چنین میکنیم؟
    • دالوند کارگر IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      من یک کارگرم یه موقع کار هست یه موقع کار نیست وحقوق هم طبق قانون کار بوده با کد ملی ۴۰۷۱۷۸۴۱۹۹ ولی اکنون خانواده ۵نفره مارا جز دهک ۱۰ قرار دادن آیا این عدالت انجام گرفته
    • الناز IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      با عرض سلام و ادب و احترام. قبلا پول هم داده می‌شد و کسی که پول نداشت می توانست چند قلم کالا مورد نیاز خود را بخرد. مثل خودم. وضعیت اقتصادی خوبی ندارم الان باید کالاهای نام برده شده را بخرم. شاید کسی از یک قلم کالا مصرف نداشته باشد و بخواهد کالای مورد نیاز خودش راتهیه کند. پس به همین شکل باشد اما کالاهای جایگزین در فروشگاه را هم بتواند با کالابرگ به نرخ دولتی بتواند تهیه کند و پولی پرداخت نکند و همان مبلغ یارانه کسر شود. باتشکر
    • رضا IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      همه مردم ازیارانه بهره مند بابایدباشندتبعیض به بهانه دهک ظلم به مردمه،بهتره خرج دولت راپایین بیاورید بجای دهک بندی مردم بی نوا وتبعیض بین مردم
    • Hanieh IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      هر قبرستونی تو کره ی زمین جنگ میشه قحطی میشه ...مردم ایران فقط باید زجر بکشن نمیدونم چطوریه واقعاااااااا
    • نیلوفر IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      منم زن سرپرست خانوار هستم با ۳ تا بچه الان ۱۰۰۰ تومنم ندارم والله حتی پول یه نون ندارم موندم چکار کنم کاش اجازه برداشت یارانه رو الان میدادن
    • محمود IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      خاک توسرتون بااین یارانتون
    • ناشناس IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      این یارانه قرار بود پول آب و برق و گاز باشه چی شد حالا کردنش مال پنیر و مرغ و روغن... اصلان به شما چه که ما چطوری می خوایم خرجش کنیم دلتون خوش 300، 400 دادید بعد میگید به نفع مردم کار کردین اگه اون اقتصاددان و سیاست مداراتو ن تو اصطبل درس می خو ندن اینطوری با این سیاست گذاریشون هم نمی ریدن تو زندگی ما همه چی 100 برابر شده دیگه کدوم نفع شما همه رو کردین زیر غلطک بدبختی جمع کنید خودتون همه رو بیچاره کردین
    • US ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      از زمان آقای احمدی نژاد یارانه ۴۵ تومن بود.یهو ب قول خودتون کردید ۳۰۰ ولی همه چی رو بردید رو ب خدا تومن.انصافتون کجا رفته نامسلمونا
    • فضل اله مهدی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      اطلاعاتتان در مورد دهک بندیها نا درست است به همین دلیل در حق یه عده لطف شده و به یه عده نیز ظلم شده است . این است عدالت دولت مردمی.
    • محمد خوشبخت IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      سلام آیا شما هم باشید با صد میلیون تومان به جای تا سر برج می‌رسید یا ماشین را با اموال دولتی در میکنید و تا یک سال راحت زندگی میکنید شما باشید چکار میکنید حالا شما بگویید
    • ناشناس IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      200تومن داده همه قیمت هاسربه فلک کشیده همه اجناس قیمت نجومی پیداکرده قشرضعیف ورانندگان اسنپ وتاکسی که تحت هیچ پوششی نیستن دارن زیرفشاراین گرانی هاله میشوندوکمرشان خم شده است
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      تقسیم ملت به فقیر وغنی اصلا نظام کوپنیسم همینه مثل مدرسه غیر انتفاعی دولتی بی پول پولدار تقسم مشوربه بالا شهر وپایین شهر اسمش روهم میگذارند عدالت ،😏
    • نصرت‌اله IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      تورو‌خدا‌نقدی‌کنین‌.فقط‌به‌اونایی‌که‌واقعا‌مثل‌من‌لازم‌دارم بدن‌چون‌منو‌دهک‌۴‌گذاشتن.نقدی‌خوبیش‌اینه‌که‌هرفردی میتونه‌واسه‌پول‌خودش‌هرتصمیمی‌بگیره‌که‌خرجش‌کنه نصرت‌اله
    • حمید صارمی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      با احترام کلیه دهک بندی سالهای قبل به نظرم اشتباه بوده اون شرایطی که اعلام کرده آید یک خونه یک ماشین تا 300 م و....... من که در حال حاضر نه مسکن دارم و نه ماشین و نه هیچ حقوقی دریافت نمیکنم و با کمک بسیار کم فرزندانم زندگی میکنم باید در دهک یک قرار بگیرم چون هیچ ندارم از هر جا که خودتان میدانید تحقیق کنید هر چه پیدا کردید بنام من متعلق به شما
    • علی بیکارازاردبیل IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      فقط بایدیارانه نقدی پرداخت شود تا دست سودجویان دزدان و دانتخواران ودلالها کلا از سفره مردم پاک شود واگرنه بازم بوی فساد برخی دارد میاید اق قیمتها دریت یواش بواش ازادسازی شود و یارانه نقدی پرداخت فقط شود تا سودجویی برخی با نظارت کلا ازبین برود واگرنه با کوپن و بن بازم بوی فساد دارد با دلالی میاید فقط نقدی پرداخت شود
    • جلال IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      اقا ما این پولارو نمیخاییم به اسم یارانه دادن هزار خرج دیگه رم زدن تو پاچمون ..شما این پولارو نده قیمتارو ب قبل احمدی نژاد بزنید ...اون یارانه رو اورد بیچاره کرد بخدا مردمو...تاقدسو پس نگیریم اروم نمیگگیریم
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      ایران آدمای باسواد می خواد که درست کنه وضعیت اقتصادی رو نه کسایی که صد تا دکترای افتخاری گرفتن وهیچی بارشون نیست
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      باسلام واحترام خدمت شما صاحبان کشور اقا بیاید یه کار کنید اونای که هیچ چیزی به اسمشو ن نیست یه خونه یه ماشین و پنجاه میلیون بدید دیگه ن یارانه بدید نه هیچ پول دیگه خودتونو خلاص کنید
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      سلام اگه قیمتهارونرمال نگهداریم این ماه چهارصد وسیصد که میدین خوبه اما در صورتی که قیمت‌ها پایین بیاد و مابتونیم ازپس زندگی وقیمتایی که هرجا هر قیمتی که دوست دارن میدن بر بیایم اونوقت هستش که مردم آرام میگیرن توروخدا قیمت‌های روغن برنج رب این چیزهایی که دوبل شده رو کمتر کنین از مسئولین خاهش میکنیم هرچی زودتر آرامش روبه زندگیمون برگردونین
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      چرته
    • یک ایرانی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      خداخودش عاقبت همون بخیر کنه. نمی‌دونیم روزهای آینده چی میشه حاجواج موندیم یکی به داد ما مردم برسه بخدایاروخودش زن و بچه‌هاش سم داده مردن آخه چرا باید این کار بکنن ازروی نداری خداخوش نمیاد
    • علی اکبر IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      سلام ایتجانب چندبار مشکلم نوشتم بخدا نمیتونم کار کنم ناراحنیرتعصاب دارم تو هیچ کارخانه به من کار نمید ن خانمم داره از من جدا مبشه نمیزاره بچهام ببینم خودتون قضاوت کنید مشکل من با یه کمک ناچیز.حل مبشه خاهش.میکنم کمک کنی د بخدا نان شب ندارم دیگه دارم افسرگی میگیرم منت نمیزارم ولی من برای این ملت همون تهران خدمت کردم پسرم از موقع تولدش فاقد چهار انگشت دست است من به این وضع پسرم اون مشکل مادرشون اصم دارم نمیتونه کار کنه من چهخاکی بسرم بریزم
    • ملیحه IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      من خانه دارم درسته کمک یارانه میگیرم ولی برا خرید خورده ریزها ک میرم همه چیز از هفته ی قبل ۳ الی ۴ هزار تومان گرون تر شده . واقعا همه چیز پلکانی داره بالا میره و نظارتی رو کل اقلام نیست . درآمد کفاف مایحتاج اولیه رو نمیده 😓
    • محمد GB ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      باسلام.من خواستم بدونم بازدن شماره ملی همه چیزمشخص میشه که کارگری.بیکاری داراهستی ویا ندار.مانده ام مثل منی که بخاطرجنگ ساله ناراحتی اعصاب وروان دارم وچندین سال است که نتوانستم به شغلم ادامه بدم ودراداره اسناف ودارایی نامه داده ام ولی جز دهک پنجم زدن برام بدون یکریال درامدوباداشتن همسری دیابتی ومریض وفرزندی دارای ناراحتی قلبی وفرزندی سزباز اینخچگونه عدالتی است
    • زهرا نیکخو IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      شوهرم کارمنده یه دختر دانشجوی دکتری دارم .یه پراید ۸۶ دارم باهاش سرویس مدارس میبردم ۳ ساله کار ما به خاطر کرونا خوابیده خانواده ها خودشون میبرن میارن .یه تیبا به اسم من هست ولی برای دخترم گرفته بودم که برای رفتن به دانشگاه تا لاهیجان هزینه ایاب و ذهاب کم بشه و امنیت داشته باشه تو این بی امنیتی.جون کندم تا قسطهاش رو دادم. حالا گرون شده برای ما نفعی نداره بنگاهی نیستیم که‌ بعد معیشتی برامون با مبلغ یارانه نفری ۳۰۰ ریخته شد فقط گرون شدن روغن و مرغ و نیست که این گرونی رو همه چیز اثر گذاشته .آقا یارانه رو قطع کن قیمتها رو به روز اول برگردونید .شوهرم نمیتونه به خرج خونه برسه چه برسه به زندگی .
    • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام همون نقد پرداخت کنید تعیین تکلیف نکنید برای مردم ما خودمون میدونیم چیکار بکنیم با این پول ممنونم.
    • میلانی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      میگن خرداد ماه باز میشه؟ درسته؟
    • بنده خدا IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      بدترین دولت همین دولت سیزدهم بود که دیدم از یارانه میدی باز چندین برابرشو میگیری از ما ما ملت ایران خسته شدیم چرا یکی نیست بیاد بگه درد دلم چیه پیام میدم عین خیالتون نیست آقا آیا میخوام بدونم شما آقایونی که مملکت تو دست شماست شما با ماهی اینقدر زندگی میکنین به خدا اینقدر پول پول یه وعده غذای شماست آقای ریسی این بود یارانه زیاد کردنت این بود قیمت ماشین رو پایین میکشی از وقتی که شما اومدین تورم چندین برابر شده بدترین بدترین شده بعد شما خدا به داد ما برسه آخرش ببین مملکت چی میشه از هم میپاشه با این همه سختی مردم مغز شون دیگه جواب نمیده فقط شما دنبال منفعت خودتون هستین داغون کردین مملکت رو رفتیم من از درد این پیام رو دادم مرد باش آقای ریس جمهور مملکت ما منی که بهت رای دادم بهم بزنگ ببین مشکل من چیه مرد حضرت علی ع بود وسلام این مرد شمشیر می گرفت برای مردم خون می گرفت حضرت علی ع میفرماید از حق خودتون دفاع کنید ما اگه دفاع کنیم باید لبه ای گور ببینن خانواده مارو خواهشن برگردید این یارانه رو به قبل برگردانید خیلی بهتر از این به فکری و فشار قشر هستش
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      خجالت بکشید دزدی میکنید توروز روشن دم اون دزدی گرم که شبها میره و قایمکی شما خیلی وقیح شدبد
    • سامان IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      واقعا ایول داری با این تفسیر و توجیهات احمقانه ای که روایت کردی. تف تو شرف نداشته حاکمان فاسد
    • محمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      اقای میر کاظمی خدا ازت نگزرد چرا بمردم دروغ میگوید تمام دارو ها گران شدند شربت متادون برای جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی از 255هزار تومان شده 650هزار تومان این افزایش قیمت دارو است یا خیر الان 15 ماه هزینه این دارو حیاتی جانبازان را قحط کردید برای درست کردن اقتصاد مملکت آمدید از فقرا شروع کردید اگر آنرا آقا زاده یان نبرند مسلمان تورم 100درصد بفکر حقوقبگیران و فقرا باشید در عمل نه شعار