واکنش مایوس کننده بازار خودرو به دهن کجی سیاستگذارانه وزیر صمت!

واکنش مایوس کننده بازار خودرو به دهن کجی سیاستگذارانه وزارت صمت! نشان داد که مردم حق دارند نسبت به اخبار بی اعتماد شوند.

به گزارش تحریریه، واکنش مایوس کننده بازار خودرو به دهن کجی سیاستگذارانه وزارت صمت! مبنی بر تعیین سقف قیمتی 7 هزار دلاری و حجم موتور 1000 سی سی، برای واردات نشان داد که مردم حق دارند نسبت به اخبار بی اعتماد شوند. 

انتشار این دو قید؛ قیمت و حجم موتور؛ توسط وزارت صمت که واکنش خشم آلود جلال رشیدی کوچی را به دنبال داشت، باعث افزایش شدید قیمت در بازار خودروهای داخلی و خارجی شد و نشان داد که عملکرد رضا فاطمی امین در حال نابود کردن اعتبار دولت سیزدهم است زیرا بازار خودرو را به عنصری برای تخریب سرمایه اجتماعی دولت و ناامیدی کردن مردم از آن تبدیل کرده است. 

وزیر مبهم کابینه تمام تلاش خود را برای ادامه رالی قیمت ها به کار بسته و حتی یک سیاست که بتواند اندکی به بازار آرامش ببخشد اتخاذ نکرده است و پس از مجبور شدن به عقب نشینی، بلافاصله دست به کار شده و با یک طرح جدید مجددا بازار را به هم می ریزد. 

تقریبا می توان گفت که با قیمت های جدید در بازارهای جهانی و تورم بالا در 2 سال اخیر، عدد 20 هزار دلار به کف قیمتی در بیشتر مدل ها و برندها تبدیل شده است و به سختی می توان مدلی ارزانتر از 20 هزار دلار پیدا کرد. تعیین سقف قیمتی به جای اعدادی مانند 7 هزار دلار و 20 هزار دلار، حداقل باید 40 هزار دلار تعیین شود تا به اندازه 30 هزار دلار سال 2019 قدرت خرید ایجاد کند. 

خودروی 7 هزار دلاری فقط در بازار داخل پیدا می شود و به ندرت در دنیا نمونه ای دارد. 

پایان/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 19004

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =