زمان تولید انبوه نخستین کراس اوور ایرانی مشخص شد

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها در طراحی و تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید محصول پروژه K125 را سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: محصول جدید کراس اوور ایران‌خودرو با تنوعی از موتور و گیربکس‌های جدید در مدل‌های مختلف روانه بازار خواهد شد.

به گزارش تحریریه، محسن رضایی منش افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و هم‌سو با برنامه‌های راهبردی وزارت صمت، گروه صنعتی ایران‌خودرو براساس راهبرد و نقشه راه توسعه محصولات و تکمیل سبد محصول خود، تا سال ۱۴۰۶ دست‌کم هشت محصول جدید و ارتقا یافته با استانداردهای کامل ۸۵ گانه به بازار عرضه می‌کند.

وی گفت: در تکمیل سبد محصولات ایران خودرو، تولید خودروهای برقی، اتوماتیک، کراس اوور، کراس لوک و ارتقا یافته و فیس لیفت شده برنامه ریزی شده است.

رضایی منش افزود: نمونه صنعتی‌سازی شده محصول پروژه K125، به‌عنوان نخستین کراس اوور ایرانی در پایان سال جاری آماده خواهد شد و تولید انبوه آن نیز در نیمه نخست ۱۴۰۲ صورت خواهد گرفت.

رضایی منش خاطرنشان کرد: در توسعه محصولات جدید این خودروساز از توان قطعه سازان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده است و شرکت‌های دانش بنیان جتکو، تام، نیرومحرکه و ایپکو، از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو ضمن بهره‌مندی از توان سایر شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری منسجمی در این پروژه خواهند داشت.

وی در خصوص پروژه جدید ایران خودرو گفت: محصول پروژه TF21 در کلاس B و با عمق داخلی سازی بالا، در مهر ماه سال آینده و طبق برنامه مصوب، در دوره زمانی حدود ۱۸ ماهه از زمان آغاز پروژه روانه بازار خواهد شد.

رضایی منش تاکید کرد: این پروژه نیز طبق تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بهره مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: محصول پروژه TF21 در گام نخست با موتور سری TU و در مرحله بعد با موتور سه سیلندر تولید و عرضه خواهد شد و بدین منظور از حداکثر توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفته می‌شود.

پایان/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 19280

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      3 0
      بر پدر ومادر ادم های دروغگو ... /از دروغ تولید هواپیمای پهن پیکر ...
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 0
      لعنت بر شما لگن سازهای .... دست از انحصار بردارین و بذارین واردات خودروهای دوز خارجی آزاد بشه هیچکس نمیخواد این آشغال های شما و چینی رو سوار شه لعنت بر شما بی شرف های دزد و خائن ماشین خارجی بیاد ببینم این آشغال های ایرانی و چینی رو کدوم ... میخره اخه
    • z.n IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      2 0
      لعنت بر دروغگو. شرکتهای دانش بنیانی ک گفتی الان ی عمر دارن برا خودتون کار میکنن.مدیر عاملاشم دزدهای بازنشسته ایران خودرو و امثال میرخبیثند
    • محمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      k125 عالیه خودرو ای ایرانی و با کیفیت فقط کاش این خودرو مجهز به امکانات روز دنیا باشد