تقلای وزارت جهاد برای افزایش قیمت مرغ و مقاومت مردم و تولیدکنندگان!

تقلای وزارت جهاد برای افزایش قیمت مرغ و مقاومت مردم و تولیدکنندگان! را باید شگفتانه جدید ساداتی نژاد در دولت سیزدهم دانست.

به گزارش تحریریه، تقلای وزارت جهاد برای افزایش قیمت مرغ و مقاومت مردم و تولیدکنندگان! را باید شگفتانه جدید ساداتی نژاد وزیر پرحاشیه در دولت سیزدهم دانست. زیرا قیمت ذرت دامی را درحالی 12 هزار تومان اعلام کرد که بررسی های میدانی اعداد دیگری را نشان می دهد. 

قیمت ذرت دامی وارداتی از کشور روسیه که تراریخته نیست و کیفیت بالاتری نیز دارد، 350 دلار در هر تن و یا 35 سنت در هر کیلو قیمت دارد که با هزینه حمل به 365 تا 375 دلار در تن و یا 36 تا 37 سنت در هر کیلو می رسد. اگرچه با فعال شدن کریدورهای حمل و نقل که باید وزارت راه انجام دهد شاهد صرفه جویی قابل توجه در هزینه های حمل نیز خواهیم بود که تاکنون روی نداده است. 

معادل ریالی قیمت ذرت وارداتی از کشور روسیه(350 دلار در هر تن) 9000 تا 9250 تومان در هر کیلو است که فاصله زیادی تا ارقام اعلام شده به وسیله وزارت جهاد کشاورزی با میدان داری سیدجواد ساداتی نژاد دارد. 

در ابتدای حذف دلار 4200 تومانی، قیمت هر کیلو ذرت از طرف جهاد کشاورزی 12 هزار تومان برای تحویل در بندرعباس اعلام شد! که خود بازار از آن کاست و به 11 هزار و 300 تومان رسانید که به وسیله وزارت کشاورزی رسمیت داده شد. این رقم هنوز واقعی نیست و باید به حدود 9 هزار تومان برسد و هر عدد دیگری غیر از آن نشان می دهد که مسئولان مربوطه کفایت لازم را برای اداره موضوع ندارند. 

قیمت ذرت و سایر نهاده های دامی در قیمت تمام شده گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت گاوی، بخشی از لبنیات و گوشت آبزیان اثر دارد و دولت باید با وزیر کارنابلد خود برخورد کرده و فکری اساسی کند. 

این تنها شاهکار وزارت جهاد کشاورزی نیست و قیمت مرغ را نیز پس از حذف دلار 4200 تومانی؛ 59 هزار 800 تومان اعلام کردند که واکنش بازار متفاوت بود و آنرا به پایینتر از 40 هزار تومان و تقریبا معادل زمان پرداخت دلار 4200 تومانی رسانیده است که معنای ساده ای دارد. یعنی بیش از 100 میلیارد دلاری که در 4 سال پیش به بهانه حفظ قیمت کالاهای اساسی پرداخت شده عملا دور ریخته شده و از زندگی ملت ایران زده شده است که اثر آنرا در معیشت دشوار مردم می توان مشاهده کرد. 

ذی نفعان رانتی گیرنده دلار 4200 تومانی برای موجه جلوه دادن پرداخت دلار 4200 تومانی در 2 هفته اخیر اقدام به دستکاری بازار ارز کرده اند که با بی تفاوتی بانک مرکزی به نوساناتی انجامیده است، اما تداوم نخواهد داشت و شاهد کاهش آرام و مستمر قیمت ارزهای خارجی خواهیم بود. 

پایان/

۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 19345

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 1
      این نوعی حکومت داری است که معتقد است برای تسلط بر مردم باید آنها را گرسنه و محتاج کرد این دقیقا سیاست دولت جناب رییسی است
    • ناصر IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 1
      درعمل عامل گرانیها و ناامنی اقتصادی و وضعیت حال حاضر کشور خود وزرا و رییس جمهور و مجلسیان هستند بعدش در سخنان مدعی بهبود وضع جامعه و ارزانیدهستند. اینها نمیخواهن ملت در رفاع باشن چون از افکار مردم بعد از رفاه میترسن
    • فریاد بیصدا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 1
      وقتی وزیر کشاورزی فارغ تحصیل دانشگاه اسلامی امام صادق باشد بدون هیچ گونه مرتبط بودن رشته تحصیلی به شغل مورد نظر اوضاع همین میشه که هست