اعدام نظامیان انگلیسی حاضر در ارتش اوکراین

قوه قضائیه جمهوری دونتسک اعلام کرد مزدوران انگلیسی ارتش اوکراین با مجازات اعدام روبرو هستند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، دفتر دادستانی کل جمهوری دونتسک اعلام کرد سه مزدور مظنون انگلستانی و مراکشی که به ارتش اوکراین پیوسته بودند و سپس توسط نیروهای جمهوری خلق دونتسک (DPR) دستگیر شدند، ممکن است با مجازات اعدام روبرو شوند.

«ویکتور گاوریلوف» سخنگوی قوه قضائیه دونتسک فاش کرد که تحقیقات درباره فعالیت تعدادی از مزدوران خارجی که گفته می‌ شود در آماده‌ سازی و اجرای عملیات جنگی علیه جمهوری دموکراتیک خلق دونتسک شرکت داشته‌ اند، تکمیل شده و یک پرونده جنایی کامل برای آن ها تشکیل شده است.

گاوریلوف به خبرنگاران گفت: مواد پرونده برای رسیدگی به یکی از دادگاه های این جمهوری منتقل شده است که با در نظر گرفتن مقررات جنگی، ممکن است منجر به اعمال مجازات اعدام برای متهمان شود.

دفتر دادستان کل تصریح کرد که تحقیقات تأیید کرده است که «شاون پینر» و «اندرو هیل» انگلیسی به همراه «ابراهیم سعدون» مراکشی جرایمی را تحت سه ماده از قانون جزایی جمهوری دونتسک مرتکب شده اند. این مواد عبارتند از:  ارتکاب جنایت گروهی و تصرف با زور و مزدورخارجی بودن.

بر اساس قانون جنایی این جمهوری، مزدور خارجی بودن در سطح بین المللی جرم تلقی می شود و می تواند با حبس از سه تا هفت سال و برای جرم تصرف قهری از ۱۲ تا ۲۰ سال مجازات در نظر گرفته شود. از آنجاکه در شرایط جنگی مجازات ها تشدید می شوند ، دادگاه می تواند مجازات اعدام را هم در نظر بگیرد.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی ارتش روسیه، پیشتر گفته بود که بهترین چیزی که مزدوران خارجی می‌توانند انتظار داشته باشند «حبس طولانی مدت» است.

مزدوران انگلیسی از «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور درخواست کرده اند تا تبادل آنها با «ویکتور مدودچوک»، رهبر مخالفان اوکراینی را که توسط نیروهای اوکراینی بازداشت شده بود، تسهیل کند. با این حال، لندن گویا نمی خواهد برای این دو فرد واژه مزدور یا زندانی جنگی را در نظر بگیرد.

در اوایل ماه مه، اندرو هیل ویدئویی را منتشر کرد که در آن گفت که پس از آمدن به اوکراین متوجه شد که آنجا جهنم است. او همچنین مدعی شد که مزدوران خارجی که به همراه آنها می‌جنگیدند افرادی بدخو و سادیست‌ بودند.

او گفت: من درک می کنم که همه چیز اشتباه انجام شده است و امیدوارم از سوی جمهوری خلق دونتسک سخت گیری نشود.

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 19391

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =