برنامه های روسیه برای آینده اقتصاد جهانی

«مجمع اقتصادی سن پترزبورگ» بر مشکلات موجود در اقتصاد و آینده نظم جهانی متمرکز می شود.

به گزارش تحریریه، «یوری اوشاکوف»، دستیار رئیس جمهور روسیه اعتقاد دارد بیست و پنجمین مجمع سالانه اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ (SPIEF) که از چهارشنبه آغاز شد و تا 18 ژوئن ادامه دارد، نقش ویژه ای در اینده جهان خواهد داشت.

به گفته این مقام روسی، هیئت های عالی رتبه بیش از 40 کشور گرد هم آمده اند و به طور قطع صدها قرارداد جدید خواهد شد. همچنین این کنفرانس مانند سال های گذشته، بر برنامه های تجاری و اقتصاد روسیه و جهان، مسائل اجتماعی و فناوری متمرکز خواهد بود.

یکی از این نشست ها به تامین انرژی جهان، آینده هیدروکربن ها و منابع انرژی جایگزین و نقش روسیه در تضمین امنیت انرژی جهانی می پردازد.

به گفته اوشاکوف، در مجموع 1244 شرکت روسی و 265 شرکت خارجی در مجمع مشارکت خواهند داشت. علاوه بر این بیش از 4 هزار خبرنگار از 30 کشور  جهان اخبار و بخش های مختلف SPIEF را تحت پوشش قرار می دهند.

اوشاکوف اعتقاد دارد به طور قطع در مجمع سن پترزبورگ مشکلاتی که در حال حاضر اقتصاد جهان به طور کلی با آن مواجه است مورد توجه قرار می گیرد از جمله این چالش ها رقابت ناعادلانه بین کشورها، جنگ های تجاری و مالی، تحریم ها، محدودیت ها و غیره هستند.

وی افزود ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ارزیابی خود از مدل اقتصادی چندقطبی و فرصت‌ها و چشم‌اندازهایی که برای کل بازار جهانی وجود خواهد داشت در این مجمع ارائه کرده است.

اوشاکوف خاطرنشان کرد که این مجمع اقتصادی به صورت ویژه و جامع بر موضوع تحریم‌ها متمرکز می شود زیرا در این رویداد اقتصادی، هیچ نماینده رسمی از کشورهای غیردوست روسیه، یعنی کشورهایی که مسکو را تحریم کرده‌اند، حضور ندارد.

مصر جایگاه افتخاری یک کشور مهمان را دارد، به این معنی که این مجمع برنامه های تجاری و فرهنگی با تمرکز بر قاهره را ارائه می کند.

پایان/

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =