بحران اقتصادی در انگلیس روز به روز بدتر می شود

بنابر اعلام بانک مرکزی انگلیس، چشم‌انداز اقتصادی انگلیس رو به وخامت گذاشته است.

به گزارش تحریریه؛  رئیس بزرگ‌ترین بانک داخلی انگلیس مدعی است که ۸۰ درصد افراد، مشتریان و خانواده‌های بریتانیا کمتر از ۵۰۰ پوند پس‌انداز در حساب جاری و حساب پس‌انداز خود دارند.  
 
طبق مشاهدات لویدز بانک، مشتریانی که به دنبال مشاوره بدهی هستند تنها در شش ماه اول سال جاری یک سوم افزایش یافته‌اند.  

با اینکه بانک مرکزی انگلیس از آمادگی نظام بانکی این کشور برای عبور از بحران احتمالی خبر داده اما در عین حال از بانکها خواسته منابع مالی خود را برای مقابله با «شوک»‌های احتمالی افزایش دهند.

بر این اساس بانکهای انگلیسی باید طی یک سال آینده حدود ۲ درصد از دارایی‌های خود را به این منظور کنار بگذارند؛ در شرایط عادی این رقم یک درصد است.

به گزارش بی بی سی، خانوارهای انگلیسی در ماه‌های اخیر تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته‌اند؛ از زمانی که قیمت انرژی، سوخت و مواد غذایی شروع به افزایش کرد.

در ماه آوریل قیمت حامل‌های انرژی در این کشور ۵۴ درصد بالا رفت و احتمال آن می‌رود در بازنگری قیمتها در ماه اکتبر(سه ماه دیگر) این قیمت‌ها مجددا افزایش یابد که در صورت وقوع، تورم این کشور را احتمالا به ۱۱ درصد خواهد رساند.

با افزایش تورم طی ماههای اخیر این نرخ ابتدا از نیم درصد به ٠/٧٥ درصد و سپس به یک درصد رسید؛ اخیرا نیز این رقم به ۱/۲۵ درصد رسیده که احتمال افزایش بیشتر آن هم کماکان هست.

گفته شده ۴۰ درصد از دارندگان وام مسکن امسال باید وام خود را تمدید کنند یا از بانکهای جدید وام بگیرند؛ که البته این وام‌ها بر اساس نرخ‌های جدید خواهد بود و افزایش بازپرداخت آن هزینه زندگی را برای خانوارهای انگلیسی بیش از پیش بالا خواهد برد.

 افزایش نرخ تورم در انگلیس در حالی ادامه دارد که با ادامه بحران انرژی و مواد غذایی که ریشه در جنگ اوکراین دارد، بعید است این این بحران به زودی به پایان برسد.

پایان/

۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 20276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      خوش بحال ایران که روز به روز بهتر میشود!!