کلاهبردار بزرگ آمریکایی یک قرارداد جدید را لغو کرد

این کلاهبردار بزرگ آمریکایی به توئیتر اعلام کرد که از خرید این پیام رسان به دلیل اظهارات نادرست و گمراه کننده پشیمان شده است.

به گزارش تحریریه، «ایلان ماسک»، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، معامله ۴۴ میلیارد دلاری قبلی خود برای خرید توییتر را لغو کرد و در نامه ای این شرکت رسانه اجتماعی را به نقض اساسی مفاد چندگانه توافقنامه متهم کرد.

در نامه ای که توسط وکلای ماسک به رئیس توییتر ارسال شد، آمده است که بر اساس توافق ۲۵ آوریل، توییتر موظف بود داده های درخواستی ماسک را به منظور ارزیابی مستقل تعداد اکانت های جعلی یا هرزنامه در پلت فرم توییتر ارائه کند.

ماسک دریافت این اطلاعات را برای تأمین مالی و برنامه‌ریزی خرید توئیتر ضروری خواند، اما به گفته وکلا، توییتر از ارائه آن خودداری کرد. طبق این نامه، این شرکت یا درخواست‌های مالک تسلا را نادیده گرفت و این درخواست را به دلایل غیرقابل توجیه رد کرد یا اینکه اطلاعات ناقص و غیرقابل استفاده ای را به ماسک داده است.

Twitter tells employees not to tweet about Elon Musk deal - The Verge

این میلیاردر سازنده سفینه‌های فضایی و خودروهای الکتریکی ابتدا در اوایل آوریل خرید گسترده سهام توییتر را فاش کرد، سپس پیشنهاد خرید کامل این پلتفرم را داد. هیئت مدیره شرکت ابتدا با معامله مخالفت کردند اما پیشنهاد او را در ۲۵ آوریل پذیرفتند.

با این حال، در اواسط ماه مه، این معامله متوقف شد زیرا ماسک در مورد آمار رسمی توییتر که می گفت تنها ۵ درصد از ۲۳۰ میلیون کاربر روزانه آن، حساب های جعلی هستند، تردید داشت. در نامه وکلای او ادعا شده است که تعداد واقعی حساب های اسپم به‌طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر است و این تأثیری بر نتیجه دارد، زیرا تقریباً ۹۰ درصد درآمد توییتر از تبلیغات است.

ماسک پیشنهاد داده بود که توییتر را با قیمت ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم خریداری کند. سهام این شرکت روزگذشته حدود ۳۷ دلار معامله می شد که پس از اعلام توقف معامله به زیر ۳۴ دلار سقوط کرد.

با اینحال «برت تیلور» رئیس فعلی هیئت مدیره توییتر، در توییتی نوشت: هیئت مدیره توییتر متعهد به بستن معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است و قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافق دنبال کند. ما مطمئن هستیم که در دادگاه ایالت دلاور پیروز خواهیم شد.

سرنوشت توییتر ممکن است در دادگاه حل شود، زیرا انتظار می رود این شرکت از ماسک شکایت و ادعا کند که او با امضای توافقنامه در ۲۵ آوریل از حقوق خود چشم پوشی کرده و در نهایت ماسک مجبور شود خرید را با قیمت توافق شده قبلی انجام دهد.

پایان/

۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 20309

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =