افزایش چشمگیر خرید خودرو برقی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد 36 درصد از شهروندان آمریکایی بطور جدی به دنبال خرید یا لیزینگ خودروی برقی هستند.

به گزارش تحریریه؛ تحقیق جدید کنسیومر ریپورتس (Consumer Reports) نشان می‌دهد 36 درصد از شهروندان آمریکایی بطور جدی به دنبال خرید یا لیزینگ خودروی برقی هستند. این تمایل به حدی است که آنها قصد دارند بزودی و در اولین فرصت خودروی بنزینی خود را با مدلی الکتریکی جایگزین کنند. علت عمده این تغییر و تحول را می توان در افزایش شدید قیمت بنزین و تورم جهانی طی ماه های اخیر قلمداد کرد.

در کنار این، داده‌های بدست آمده حکایت از آن دارند گذر به منابع انرژی پایدار زودتر از آنچه که قبلا پیش‌بینی می‌شد، اتفاق خواهد افتاد.

جامعه آماری تحقیق کنسیومر ریپورتس را 8,027 نفر از شهروندان آمریکایی تشکیل می‌دهد. از میان 36 درصدی که ذکر شد، 14 درصد از خرید قطعی خودروهای برقی خبر داده‌اند. 22 درصد باقیمانده هم گفته‌اند خرید چنین مدلی را خیلی جدی بررسی می‌کنند. نکته جالب اینکه در تحقیق مشابه انجام شده در سال 2020، فقط 4 درصد خرید خودروی برقی را قطعی عنوان کرده بودند.

به غیر از این اعداد، آمار دیگری وجود دارد که نشان‌دهنده گرایش آمریکایی‌ها به سمت خودروهای برقی است. برای مثال، از هر 10 آمریکایی 4 نفر (44 درصد) در ماه گذشته یک خودروی برقی را در همسایگی خود دیده است. 7 نفر از هر 10 نفر نیز گفته که تغییرات اقلیمی برای آنها اهمیت دارد.

البته با وجود رشد گرایش به سمت خودروهای الکتریکی، تا زمان فراگیر شدن آنها راه درازی در پیش است. در تحقیق کنسیومر ریپورتس، نزدیک به نیمی از نظرسنجی‌شوندگان – بطور دقیق‌تر 46 درصد – گفته‌اند درباره مشوق‌های مربوط به خودروهای الکتریکی هیچ اطلاعی ندارند. ضمن اینکه زیرساخت‌های مرتبط با شارژ خودروهای برقی، علی‌رغم رشد مداوم، فاصله زیادی با شرایط ایده‌آل دارد

کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد برای تسریع روند توسعه زیرساخت‌های لازم برای شارژ، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را انجام خواهد داد. طبق برنامه‌ریزی‌ها، هر ساله باید حدود 250 هزار ایستگاه شارژ در خاک ایالات متحده دایر شود. با توجه به این موضوع و در صورت اطلاع‌رسانی نسبت به مشوق‌ها، مسلما گرایش به سمت خودروهای الکتریکی پرشتاب‌تر خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است در نظرسنجی کنسیومر ریپورتس 28 درصد از افراد اعلام کرده‌اند نسبت به مدل‌های برقی بی‌تفاوت بوده و برنامه‌ای برای خرید آنها ندارند.

منبع: دیجیاتو

پایان/

۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 20434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =