بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا اعلام کرد که تصمیم دارد در بسته جدید تحریمی خود واردات طلا از روسیه را نیز در فهرست ممنوعیت ها علیه مسکو بگنجاند.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت، یک کمیسر اتحادیه اروپا تصریح دارد که اتحادیه اروپا واردات طلای روسیه را به عنوان بخشی از هفتمین بسته تحریمی خود ممنوع خواهد کرد. ضمن آنکه بروکسل به دنبال بستن مسیرهای خروج برای افرادی است که محدودیت های قبلی را دور می زدند.

«ماروس سفکوویچ» اظهار داشت: اتحادیه اروپا به دنبال راه‌ هایی است که می تواند تحریم ‌هایی را علیه طلا اعمال کند زیرا طلا که کالایی مهم برای صادرات از روسیه است.

وی پیش از نشست غیررسمی وزرای اتحادیه اروپا گفت: به محض  دستیابی به توافق در سطح کشورهای عضو، آن را منتشر خواهد کرد.

این اقدام به دنبال ممنوعیت طلای روسیه است زیرا اقتصادهای پیشرو غربی در نشست گروه هفت در پایان ژوئن در این زمینه به توافق رسیده بودند.

چند روز قبل منابع رویترز نیز مدعی شدند که بروکسل همچنین برخی محدودیت‌های قبلی را تشدید خواهد کرد، از جمله محدودیت‌های جدیدی بر واردات کالاهایی اعمال می شود که می‌توانند برای مقاصد نظامی استفاده شوند، مانند مواد شیمیایی و ماشین‌آلات.

Commodities Update — Gold prices edge up; G7 leaders to agree on import ban  on Russian gold | Arab News

طبق گزارش‌ها، افراد و نهادهای جدیدی که ارتباط نزدیکی با کرملین دارند هم به فهرست سیاه اتحادیه اروپا اضافه می‌شوند تا دارایی‌ های آن ها مسدود شود و  ممنوعیت سفر بر آن ها اعمال گردد. 

پیش از این آمریکا نیز واردات طلای روسیه را ممنوع کرده بود.

چند مقام اروپایی به رویترز گفته اند که اتحادیه اروپا همچنین اقدامات تنبیهی قبلی را اصلاح خواهد کرد تا مطمئن شود که این اقدامات به صادرات غذا و غلات روسیه ضربه نمی زند.

یکی از این منابع اظهار داشت: برخی از تغییرات پیشنهادی برای اطمینان از این است که محدودیت‌های موجود - مانند ممنوعیت دسترسی کشتی‌ های روسی به بنادر اتحادیه اروپا - توسط نهادهایی که تجارت می‌کنند، اشتباه تفسیر نشود. به عنوان مثال، در زمینه ممنوعیت بندر، به کشتی های روسی حامل مواد غذایی یا دارو اجازه ورود به بنادر اتحادیه اروپا داده می شود. 

در همین حال، این منابع ضمن تصریح بر اینکه کشتی‌های روسیه حامل مواد غذایی و دارویی می‌توانند وارد بنادر شوند، عنوان داشتند برای سایر کشتی‌ ها با جلوگیری از تخلیه محموله‌ در اسکله‌های بیرونی و دور زدن تحریم‌ها، ممنوعیت تشدید شود.

پایان/

۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20453

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =