شکایت و درخواست نامزد ریاست فدراسیون فوتبال برای تغییر رئیس کمیته بدوی انتخابات

نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال درخواست خود را مبنی بر تغییر رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون ارائه کرد.

به گزارش تحریریه، امیر رضا واعظ آشتیانی که به‌عنوان یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات هشتم شهریور ثبت‌نام کرده است، با ارسال نامه‌ای به سه رکن فدراسیون فوتبال درخواست کرد که رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال باید کناره‌گیری کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«1- سرپرست محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
2- دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
3- ریاست محترم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تقدیم احترام

به اطلاع می رساند جناب آقای فلاحتی رئیس محترم کمیته بدوی انتخاباتی فدراسیون فوتبال در روز دوشنبه مورخ 27 تیرماه 1401 در مصاحبه تلویزیونی در برنامه فوتبال برتر، پیش از صدور رأی کمیته اظهاراتی را به‌طور مشخص درباره صلاحیت یکی از نامزدهای انتخاباتی مطرح نموده‌اند که قویاً ایشان را در وضعیت نقض بی‌طرفی، ایجاد شائبه تعارض منافع و عدول صریح از اصول بنیادین دادرسی منصفانه قرار می‌دهد. لذا بدینوسیله درخواست خود را مبنی بر لزوم کناره‌گیری نامبرده از عضویت در کمیته بدوی انتخاباتی جهت رعایت سلامت فرایند انتخابات اعلام می‌دارم.

بدیهی است بر اساس قواعد مسلم حقوقی، هیچ مقام و مرجع رسیدگی قضاوتی، انضباطی و اداری از جمله اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف انتخاباتی و اعضای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مجاز نیستند درباره موضوعات و پرونده‌هایی که تحت صلاحیت آنها در جریان رسیدگی است، پیش از صدور رأی اظهارنظر کنند. فلذا با استناد به بند 10 ماده 20 اساسنامه فدراسیون فوتبال و همچنین ماده 2 مقررات انتخاباتی که ناظر بر تکلیف رعایت پرهیز از شرایط تعارض منافع در طول فرایند انتخابات نسبت به هر یک از اعضای کمیته انتخاباتی نیز می‌باشد، آقای فلاحتی فاقد صلاحیت لازم جهت حضور در این دوره کمیته انتخاباتی فدراسیون فوتبال می‌باشد و لازم است نسبت به حضور عضو جایگزین ایشان اقدام گردد.

اشکال فاحش عملکرد رئیس محترم کمیته انتخاباتی تا جایی است که به‌عنوان یکی از بدیهی‌ترین شرایط قضاوت، هرگونه مشاوره و اظهارنظر قبلی در مورد پرونده، از اسباب جرح داور، عدم صلاحیت قاضی و موارد مشمول رد دادرس به شمار می‌رود و این مهم برای نمونه در بند د ماده 91 قانون آیین دادرسی مدنی و بند ت ماده 421 قانون آیین دادرسی کیفری به صراحت آمده است.

همچنین بررسی و اطمینان از عدم وجود ایرادات قانونی نسبت به عضویت آقای گردانی در ترکیب اصلی اعضای کمیته بدوی را مطابق مقررات، تقاضا دارم.

بنا به مراتب فوق، یادآور می شود اولاً جناب آقای فلاحتی، صلاحیت قانونی خود برای ادامه عضویت در کمیته بدوی انتخاباتی این دوره از انتخابات، مشارکت در بررسی پرونده کاندیداها و اعلام‌نظر درباره رأی نهایی برای معرفی نامزدها را نداشته و ضروری است فرد دیگری از اعضای علی‌البدل جایگزین ایشان شود.

ثانیاً با توجه به اینکه اقدام ایشان نقض جدی و فاحش اساسنامه و مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال به شمار می‌رود، بدینوسیله اعتراض خود را جهت تشکیل پرونده در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و درخواست رسیدگی به موارد تخلفات ارتکاب نامبرده که علاوه بر موارد یاد شده می‌تواند مصداق نقض ماده 26 مقررات انتخاباتی در ارتباط با نقض اصل محرمانگی و رازداری در طول فرایند انتخابات نیز باشد، تقدیم می‌دارم.

بدیهی است حق اینجانب در پیگیری مراتب در کمیته استیناف انتخاباتی و سایر نهادهای رسیدگی و نظارتی، از جمله اعلام مراتب به سازمان بازرسی کل کشور محفوظ خواهد بود.

با احترام مجدد

امیر رضا واعظ آشتیانی».

۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 20567

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =