ماشینهای عجیب الخلقه هندی دولت آماده ورود به بازار + جزئیات

وزارت صمتی که ناتوان از اثبات منطق خود برای حذف قیمتگذاری است و برای فرار از تله قیمتگذاری دستوری، مدل های بنجلی مانند سمند و پژو 405 و یا تیبا و ساینا را که قیمت های ارزان دارند از رده خارج می کند و به دنبال تمرکز بر مدل های گران قیمتگذاری شده مانند تارا، دنا، شاهین و ... است و همزمان سیاست واردات خودروی اقتصادی(بخوانید بنجل های هندی و چینی) را در سایه ها دنبال می کند. به طور ناجوانمردانه ای حذف تولید پژو، سمند، تیبا، ساینا و ... برای ایمنی مردم فاکتور شده و لطف معرفی می شود!

به گزارش تحریریه، تیم فاطمی امین و منوچهر منطقی از سال گذشته با همان شیوه قبل که بخش عمده آن مبهم و بخش اندکی از آن آشکار است، برنامه هایی را برای بازار خودرو پیشنهاد کرد که در عمل عکس آنها رفتار شده و تا آنجا که به مردم مربوط می شود شاهد رقم خوردن یک فاجعه در صنعت خودروسازی ایران هستیم. در صورت ادامه وضعیت کنونی، چیزی جز خرابی در خودروسازی ایران حاصل نخواهد شد و شاهد رویکردی خیرخواهانه توسط وزارت صمت نیستیم.

وزارت صمتی که ناتوان از اثبات منطق خود برای حذف قیمتگذاری است و برای فرار از تله قیمتگذاری دستوری، مدل های بنجلی مانند سمند و پژو 405 و یا تیبا و ساینا را که قیمت های ارزان دارند از رده خارج می کند و به دنبال تمرکز بر مدل های گران قیمتگذاری شده مانند تارا، دنا، شاهین و ... است و همزمان سیاست واردات خودروی اقتصادی(بخوانید بنجل های هندی و چینی) را در سایه ها دنبال می کند. به طور ناجوانمردانه ای حذف تولید پژو، سمند، تیبا، ساینا و ... برای ایمنی مردم فاکتور شده و لطف معرفی می شود!

عطا بهرامی در نقد عملکرد وزارت صمت نکاتی را بیان کرده است.

برای مشاهده فیلم با کیفیت بالا در کانال یوتیوب سایت از VPN استفاده کنید.

برای مشاهده فیلم با کیفیت بالا در کانال یوتیوب سایت از VPN استفاده کنید.

پایان/

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 20812

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • عمادالدین مردانی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      2 3
      عرضه هر چه بیشتر خودرو موجب تقاضای بیشتر میشود حال آنکه با توجه به زیر ساختهای راههای شهری و برون شهری و ظرفیت معابر و پارکینگ لازم است حمل ونقل همگانی و ایمن و ارتقای سیتمهای حمل و نقل هوایی و راه آهن میتواند رفاه بیشتری برای مردم ایجاد کند و باید خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود و فرهنگ استفاده بیشتر از حمل ونقل همگانی را ترویج نمایید. راهکارهای اجرایی عبارتند از اعطای یارانه به سیستم حمل ونقل عمومی و ارتقای کیفی سطح خدمات و قیمت کمتر از استفاده از حمل ونقل شخصی بسیار بر رواج فرهنگ عمومی استفاده از حمل ونقل عمومی را ایجاد کند و با بررسی هزینه فایده ناشی از کاهش تصادفات جاده ای وخسارات بیمه گران و همچنین کاهش آلودگی هوا و افزایش سطح سرویس معابر بواسطه کاهش تردد خودروهای شخصی و کاهش زمان سفر این گزینه بسیار موجه خواهد بود
      • داوود IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
        2 0
        این شعارها درباره حمل‌ونقل عمومی یعنی تحقیر مردم و منحصر کردن رفاه به ازمابهتران.
    • مهرداد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      3 0
      عالی بود نظراتون
    • Hur US ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 6
      همین قورباغه که شما میگی از ساینا وتیبا و پژوهای آشغال شما بهتره هرچیزی از تولیدات شما بهتره حتی لادا از تیبا بهتره کی دست از سرمون برمیدارین؟!اینهمه مرگ ونقص وعضو بخاطر دوریال سود شما ؟!
      • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
        1 0
        در آشغال بودن تیبا شکی نیست، ولی هر آشغالی هم از تیبا بهتر نیست. لادا هم ربطی به بحث نداشت. از دولت و سیاست‌های رانتی عصبانی هستید، به این بنده خدا چه؟!
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      2 3
      لعنت بر شما
    • رضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 0
      اخوی ، خیلی عجیبه که شما منطق دولت رو از صدور بخشنامه های متعدد و عجیب رو تشخیص نمی دین . منطق همان سیاست رانت و سود فقط به خانواده و دوستای خودشون برسه هست . حالا چرا شما به این نمیگین فساد باز هم جای تعجب داره .
    • رضا IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 2
      تعرفه را بکن ۲۰۰درصد و۳۰۰ درصد یعنی چی؟یعنی واردات خودروهای گران قیمت تا پولدارها ماشینهای چند میلیادیشون را عوض کنند آخه کهنه شده اند عجب منطقی!!!خیلی از مردم ایران و خانواده ها بدلیل فقر و گرانی در حسرت یه چهارچرخ هستند استاد منطق واردات خودرو اقتصادی تا سقف ۲۰۰۰۰ دلار اینه که با توجه به محدویت ارز برای واردات تعداد بیشتری خودرو وارد شود تا پاسخگوی نیاز کشور و مردم که خودرو ندارن بشه پرفسور .
      • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
        1 0
        تعرفه دویست درصدی و سیصد درصدی که گفته شد، برای لامبورگینی و پورشه و بوگاتی و فراری است، برای خودروهای لوکس است، نه برای خودروهای عادی در کلاس جهانی. این که به دلیل محدودیت ارزی و حسرت چهارچرخ، دولت واردکننده انحصاری خودرو بنجل شود، کمکی به بهبود وضع مردم نمی‌کند و ما را به سطح جهانی نزدیک نمی‌کند، پروفسور! باید به سطح جهانی بازار خودرو نزدیک شویم، نه این که چهارچرخ وارد کنیم! راهش هم باز گذاشتن دست بخش خصوصی واقعی است، نه رانت دولتی.
    • محمدی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      چند ماه پیش من گفتم هرجا شد کامنت گذاشتم که این فاطمی امین هر چه زودتر باید استیضاح بشه برکنار بشه چرا مجلس ورود نمیکنه . بعد یه مدت که کارهای شخماتیک این بیسواد دیدن اکثرا نمایندگان ورود کردن و خواستار استیضاح این اقای وعده شدن ولی با کمال تعجب دیدید که همون نمایندگان اکثرا امضاع برکناری و پس گرفتن . این یعنی چی .. کاملا مشخصه که دستهای پشت پرده که خیلی هم نفوذ دارن که مجلس هم از عهدشون برنمیاد . منتظر اصلاح و درست شدن اوضاع نباشید که وضع از این بدتر خواهد شد . نگاه نکنید به سایپا که بوق و کرنا گرفتن کاری کردیم که قرعه کشی از سایپا حذف شد . خیر خودروهای سایپا هیچ کدام بدردنمیخورن ارزش خرید ندارن وگرنه چرا ایرانخودرو که باز از سایپا بهتره اونم چاره ای نیست چرا قرعه کشی ایرانخودرو حذف نمیشه چون من مصرف کننده منتظرم پولم بدم لگن ایرانخودرو که باز از هر نظر از لگنهای سایپا بهتره .سرگل سبد سایپا که شاهین هستش فقط پالان عوض کردن که چندتا اپشن گذاشتن روش همون ۳۵۰ میده به مردم . در اخر این وضع درست شدنی نیست چون خودشون این وضع به وجود اوردن و دوست ندارن این وضع تمام بشه .
      • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
        1 0
        واقعاً این وزیر موجود عجیب‌وغریبی است. قرعه‌کشی ایران‌خودرو هم بازار دلال‌بازی و بهره‌مندی از تفاوت قیمت است و اقلاً نصف متقاضیان قصد فروش حواله برای کسب سود و درآمد دارند، نه خرید خودرو برای سوار شدن.