توهین جدید ایران خودرو و سایپا با فرماندهی فاطمی امین، آیا مخبر موافق است؟

از توهین جدید ایران خودرو و سایپا با فرماندهی فاطمی امین رونمایی شد، آیا مخبر به عنوان فرمانده اقتصادی دولت موافق است؟

به گزارش تحریریه، در نمایشگاه تحول خودرو از توهین جدید ایران خودرو و سایپا به ملت ایران با فرماندهی سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت رونمایی شد، آیا محمد مخبر به عنوان فرمانده اقتصادی دولت سیزدهم موافق است؟ و یا اطلاع ندارد!

این محصول عجیب الخلقه جدید که به عنوان خودرو از آن یاد شده است ویژگی هایی دارد که آنرا می توان توهین مشترک ایران خودرو و سایپا؛ بخوانید کسانی که این دو شرکت را به گروگان گرفته اند؛ به ملت ایران دانست، زیرا به معنای واقعی کلمه با یک محصول بنجل روبرو هستیم که از آن در نمایشگاه تحول در صنعت خودرو رونمایی شده است.

ویژگی های این موجود جدید را به صورت "موتور یک لیتری سه سیلندر این محصول قدرتی تا ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر را ارایه می دهد و مصرف سوخت این موتور نیز کمتر از پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش می باشد" عنوان کرده اند.

توهین جدید ایران خودرو و سایپا با فرماندهی فاطمی امین، آیا مخبر موافق است؟

در کشوری که هر لیتر بنزین 7 سنت قیمتگذاری شده است، مصرف سوخت مساله کسی نیست، اما در سرزمین پهناور ایران که خانواده ها با خودرو شخصی به مسافرت می روند به خودروهای بزرگ با ایمنی بالا نیاز داریم تا کشتار 18 هزار ایرانی در سال همراه با صدها هزار مصدوم متوقف شود، اما ظاهرا برای مدیران خودرویی کشور چیزی به نام ایمنی و رفاه مردم موضوعیت ندارد و خودروهایی که خود هرگز سوار نخواهند شد را تولید می کنند که 75 اسب بخار و 100 نیوتن متر گشتاور دارد!

نابود کردن شخصیت مصرف کننده ایرانی با سوار شدن محصولات بنجل با اسم رمز "خودرو اقتصادی" در جریان است و حتی اگر هزار دلیل اقامه شود و ثابت کند که تمام محصولات تولید داخل در مقایسه با قیمت خودرو در بازارهای جهانی محصول اقتصادی هستند، گوش مدیران خودرویی دولت سیزدهم بدهکار نیست و برنامه خود را پیش می برند. گرانترین مدل های تولید داخل کمتر از 17 هزار دلار قیمت دارند که تقریبا می توان گفت معادل ارزانترین مدلهای استاندارد در بازارهای معتبر جهانی است.

چنین محصول کوچکی؛ اگر کیفیت های حداقلی مانند نمونه های مرسوم مثل تویوتا یاریس، میتسوبیشی میراژ و ... را داشته باشد که بی تردید ندارد؛ برای استفاده محدود شهری مناسب است. آیا فاطمی امین انتظار دارد مردم با چنین محصولی به جاده بزنند و سفر بروند؟ اگر با این محصول کوچک و ناایمن به سفر رفتند که قطعا خواهند رفت چون گزینه دیگری ندارند، مسئول جان و مال مردم کیست و باید از دست مدیران بی کفایت دولت به کجا شکایت ببرند؟

اگر شان ملت ایران سوار شدن چنین محصولاتی است، چرا مقام های دولتی با شاسی بلندهایی مانند سوزوکی ویتارا و تویوتا لندکروز به سفر می روند؟

آیا محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده اقتصادی دولت با معرکه ای که فاطمی امین و منوچهر منطقی به راه انداخته و دولت دکتر رئیسی را در ایستگاه خودرو زمینگیر کرده اند، موافق است؟

پایان/

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21320

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد نور کجوری IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 2
      اقا جان . لطفن برای من بی سواد هم توضیح بدهید که 75 اسب بخار اشکالش چیست و مقدار توان چگونه به ایمنی خودرو مربوط میشود .