چرا وزیر صمت باز هم وعده سر خرمن داد و بخشنامه واردات خودرو را ابلاغ نکرد؟

آبروریزی چانه زنی ها و لابی های تاسف آور در دولت ادامه دارد و وزیر صمت برای چندمین بار وعده سر خرمن داد و بخشنامه واردات خودرو را ابلاغ نکرد.

به گزارش تحریریه، آبروریزی استمرار چانه زنی ها و لابی های تاسف آور در دولت بر سر واردات خودرو ادامه دارد و وزیر صمت برای چندمین بار وعده سر خرمن داد و علیرغم اینکه به صراحت اعلام کرده بود شنبه 29 مرداد جزئیات واردات خودرو را ابلاغ می کند، اما باز هم بخشنامه واردات خودرو را ابلاغ نکرد.

شنیده ها حاکی از این است که وزیر صمت قصد ندارد تا زمانی که برجام آزاد نشود واردات خودرو را نهایی کند که معنای آن ریختن منافع آزادسازی واردات خودرو به صورت کاهش شدید قیمت ها به سبد برجام است که به طور ذاتی ارتباطی با آن ندارد. زیرا واردات خودرو به 1 صدو سی ام تجارت کشور یعنی 7 دهم درصد نیاز دارد که مردم با ارزهای خود وارد می کنند و خطری را متوجه منابع ارزی دولتی نمی کند.

آزادسازی واردات خودرو باعث کاهش شدید قیمت های می شود و طرح مباحثی مانند فشار بر منابع ارزی کشور آدرس غلط دادن است و به طور ریشه ای بی معنی می باشد. در چنین شرایطی خلف وعده های پیاپی تیم اقتصادی و خودرویی وزارت صمت که به قیمت آسیب شدید به اعتبار دولت انجام شده است حیرت آور به نظر می رسد و عجیب است که چرا رئیس جمهور چشم خود را بر بی قانونی در وزارت صمت بسته است.

پایان/

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 21199

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =