شعبده‌ای دیگر از زن قدرتمند روس

ذخایر ارزی روسیه به رغم تحریم های سخت غرب هر هفته بیشتر اما مقامات بانک مرکزی ایران به اقدامات و سیاست های کرملین هیچ توجهی ندارند.

به گزارش تحریریه، در حالی که نظام ایران سرنوشت و زندگی مردم را به صورت غیر مستقیم با لغو تحریم ها گره زده است رهبران روسیه به ویژه «ولادیمیر پوتین» در کنار «الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی این کشور همه برنامه های غرب را ناکام گذاشتند و برخلاف بسیاری از انتظارات کاری کردند تا ارزش روبل به سطح غیرقابل باور ارتقا یابد.

چند روز قبل بانک مرکزی روسیه بدون هیچ هراس از فشار غرب، آماری را منتشر و اعلام کرد دارایی های بین المللی روسیه تا ۱۲ اوت به ۵۸۰.۶ میلیارد دلار رسیده است.

شعبده‌ای دیگر از زن قدرتمند روس

این نهاد عنوان داشت مسکو ذخایر خود را به عنوان سپری در برابر تحریم ها افزایش داده است.

اگرچه میزان توانایی، قدرت و نفوذ مسکو و تهران قابل مقایسه نیست اما این اختلاف در سطح مدیران تصمیم گیر فاحش تر است. به گونه ای که بانک مرکزی روسیه ضمن اتخاذ سیاست های درهم کوبنده تحریم، پی در پی از رشد قدرت پولی خبر می دهد و آمار ذخایر خود را با یک هفته تاخیر به روزرسانی و منتشر می‌کند. این ذخایر بین المللی شامل وجوه ارزی، حق برداشت ویژه نزد صندوق بین المللی پول و طلا است.

Russia continues to stockpile forex reserves

این نهاد اعلام کرد که کل ذخایر روسیه ۵.۸ میلیارد دلاری نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

بیشترین ذخایر کرملین ۶۴۳.۲ میلیارد دلار بود که در فوریه ۲۰۲۲ و زمان آغاز جنگ اوکراین ثبت شد و به نظر می رسد تداوم این روند موجب می شود تا چند هفته دیگر این رکورد بار دیگر حاصل شود.

روسیه در اوایل ماه مارس پس از محدود شدن فعالیت بانکی آن از سوی بانک های مرکزی غربی به عنوان بخشی از تحریم های اعمال شده توسط آمریکا و متحدانش، دسترسی به حدود نیمی از ذخایر خارجی خود را از دست داد.

با وجود این، وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که این کشور به لطف ذخایر فراوان خود قادر به مقابله با تحریم ها خواهد بود.

پایان/

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21202

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • M.V IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      1 1
      سلام تحریم های اولیه بر علبه روسبه یک حریم حداقلی است که هنوز در مرداد ۱۴۰۱ به سن شش ماهگی نیز نرسیده. زوداست است مقایسه تحریم بر علیه کشور ایران که از سال ۱۳۵۷ شروع شده و تحریم های اولیه و ثانویه بر علیه ایران به سن دوازده سالکی خود نزدیک می شوند. که اقتصاد بین الملی ایران را فلج کرده است و ایران مجبور است با تجارت چمدانی و تجارت نقدی با دلالان جهانی فاقد اعتبار و قاچقچی های جهان روابط تجاری بدون پشتوانه قواعد بین الملل و دولت ها برقرار نماید.
    • رضا IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      0 2
      مرگ بر روسیه