واکنش مسکو به ادعاها در مورد پهپادهای ایرانی

کاخ کرملین به گزارش روزنامه «واشنگتن پست» درباره معامله پهپادی میان تهران و مسکو و وجود اشکال در آن ها واکنش نشان داد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه روسی «راشا تودی» نوشت، مسکو ادعای «واشنگتن پست» مبنی بر اینکه ایران به نیروهای روسیه پهپادهای جنگی دارای نقص را برای استفاده در اوکراین داده، رد کرده است.

در همین زمینه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که این روزنامه به تازگی خود را مشغول پرکردن صفحات کرده است. وی ادعاها مبنی بر دریافت محموله پهپاد مسکو از تهران را هم رد کرد.

با این وجود، پسکوف خاطرنشان کرد که روابط روسیه با ایران به صورت پویا در حال توسعه است و به این روند ادامه خواهد داد.

این واکنش پس از آن صورت گرفت که روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی مدعی شد که ایران یک محموله پهپاد به روسیه ارسال کرده است. در این گزارش آمده است که تهران تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر-6 و شاهد را به مسکو منتقل کرده است و بسیاری از آن ها دارای نقایصی شده اند.

Iran's drone factory in Tajikistan | Middle East Institute

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده هم چند ماه قبل، ادعاهای مشابهی را مطرح کرد و گفت که واشنگتن شواهد روشنی به دست آورده است که نشان می دهد ایران در حال آماده شدن برای تحویل چند صد هواپیمای بدون سرنشین به روسیه است. این محموله شامل پهپادهایی با قابلیت حمل سلاح است.

در اواخر همان ماه، کاخ سفید اتهامات خود را تغییر داد و «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی اعتراف کرد که واشنگتن در واقع هیچ مدرکی دال بر توافق نمی بیند.

کربی گفت: ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر تحویل و/یا خرید واقعی پهپادهای ایرانی توسط وزارت دفاع روسیه ندیده‌ایم.

تهران نیز ادعاها مبنی بر انجام هرگونه معامله پهپادی با مسکو را رد و تاکید کرد که در درگیری بین روسیه و اوکراین بی طرف می ماند و به تلاش برای حل مسالمت آمیز ادامه خواهد داد.

پایان/

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 21427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =