بازنده اصلی بحران انرژی اروپا

بررسی صندوق بین المللی پول نشان می دهد، انگلستان وابسته ترین کشور اروپایی به گاز طبیعی است و بیشترین ضربه را از بحران انرژی متحمل می شود.

به گزارش تحریریه، روزنامه «گاردین» با استناد به تحلیل صندوق بین‌المللی پول (IMF) نوشت که تشدید بحران انرژی به خانوارهای انگلیسی سخت‌تر از دیگر کشورهای اروپای غربی ضربه می‌زند.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که تفاوت بار هزینه بر خانوارهای کم درآمد و ثروتمند در انگلیس بسیار بیشتر از سایر نقاط اروپا است. این امر به دلیل وابستگی شدید آن به گاز برای گرم کردن خانه ها و تولید برق در زمان افزایش قیمت ها است. علاوه بر این، بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، انگلستان کمترین تعداد خانه‌ها با مصرف بهینه انرژی در اروپای غربی است.

این تحقیق نشان داد که انتظار می‌رود به طور متوسط متوسط هر خانواده انگلیسی در سال ۲۰۲۲ بیشتر از ۸ درصد از کل قدرت هزینه خود را به دلیل قبض‌های انرژی بالاتر از دست بدهد. این در حالی است که در آلمان و اسپانیا این رقم ۴ درصد پیش بینی می شود. در اروپا تنها خانوارهای استونیایی و چک نسبت به انگلیس تاثیر بیشتری را احساس خواهند کرد.

Brits Worst Hit by Energy Crisis | Financial Tribune

پیش بینی می شود ۱۰ درصد فقیرترین خانوارهای بریتانیا ۱۷.۸ درصد از بودجه خود را در سال جاری صرف انرژی کنند، در حالی که ۱۰ درصد ثروتمندترین آنها تنها ۶.۱ درصد از بودجه خود را صرف انرژی خواهند کرد.

ارزیابی صندوق بین المللی پول این اختلاف ۱۱.۷ درصدی را هم تقریبا بیشترین اختلاف فقیر و غنی بین ۲۵ کشور اروپایی بیان کرده است. در فرانسه این تفاوت ۳.۹ درصد و در هلند ۲.۵ درصد است.

انتظار می‌رود که افزایش هزینه‌های سایر کالاها باعث کاهش ۲ درصدی دیگر بودجه خانوارهای انگلیسی در سال ۲۰۲۲ شود.

پایان/

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21492

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =