روبل دیجیتال هم می آید

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد ارز دیجیتال این کشور تا سال آینده به صورت آزمایشی در تراکنش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش تحریریه، «الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه (CBR) چند روز قبل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد بانک مرکزی روسیه قصد دارد روبل دیجیتال را به صورت آزمایشی در معاملات با مشتریان واقعی از ماه آوریل مورد استفاده قرار دهد.

وی گفت: ما اکنون در حال آزمایش روبل دیجیتال با پانزده بانک هستیم، این یک شرایط آزمایشی برای نحوه باز کردن کیف پول در پلتفرم روبل دیجیتال، نحوه انتقال آن بین مشتریان، نحوه پرداخت برای کالاها و خدمات، از جمله از طریق کدهای QR است.

او افزود که تراکنش‌های آزمایشی با مشتریان واقعی انجام می شود اما در حجم محدود؛ این امر به تدریج در ۱ آوریل ۲۰۲۳ راه‌اندازی می شود.

روبل دیجیتال هم می آید

نابیولینا خاطرنشان کرد که علیرغم برخی مسائل فنی، برای ما بسیار مهم است که شکل جدید روبل دیجیتال بتواند اعتماد عمومی را جلب کند، همه مسائل امنیت سایبری حل شود تا معامله برای مردم یکپارچه و راحت باشد.

مفهوم ارز دیجیتال ملی توسط CBR در اواخر سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. ادعا شده است که شکل جدید پول با روبل‌های نقدی و غیرنقدی همخوانی دارد و برخلاف ارزهای مجازی مانند بیت‌کوین، روبل دیجیتال کمترین ریسک را به همراه خواهد داشت، زیرا توسط تنظیم‌کننده پولی دولتی صادر می‌شود و توسط پول سنتی پشتیبانی می‌شود.

پایان/

۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 21767

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =