جابجایی انسان در یک دهه بعد چگونه است؟

یک موسسه پژوهشی تحولات بازار خودرو و سیر تحول تکنولوژی در حوزه جابجایی را ارائه کرده است.

به گزارش تحریریه، موسسه پژوهشی «Frost & Sullivan» پیش بینی خود از بازار جهانی خودرو و تکنولوژی جابجایی بشر تا سال ۲۰۳۰ و فراتر از آن را بیان کرده است.

طبق این بررسی تا ۲۰۳۰ کماکان مالکیت یک خودرو به عنوان یک روند متداول باقی می ماند اما در سال های مختلف دگرگونی های کلی در این صنعت ایجاد می شود که عبارتند از نحوه جابجایی چندوجهی (۲۰۲۲) به تحرک پلتفرمی (۲۰۲۶) به جابجایی تکنولوژیکی (۲۰۳۰) به تحرک ماورایی (فراتر از ۲۰۳۰).

• از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ مدل چندبعدی بر صنعت خودر حکمفرما می شود به این مفهوم که تاکید بر برقی سازی خودروها است و خدمات خودرویی به ویژه در همین حوزه بر اساس تقاضا توسط ارائه دهندگان مختلف دنبال می شود.

• از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ «پلتفرم‌سازی» خودرویی دنبال می شود. یه این معنی که یک اکوسیستم «زندگی متصل» که در آن خانه‌ها، ادارات، و وسایل نقلیه به‌عنوان بخشی از یک تجربه منسجم، به‌ طور یکپارچه به هم متصل می‌شوند.

جابجایی انسان در یک دهه بعد چگونه است؟

• از سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ نیز رسیدن به سطح منحصربفرد از نظر تکنولوژی در حوزه خودرویی مطرح می شود. این سناریویی است که در آن هوش مصنوعی (AI) از طریق ارتباطات پرسرعت از هوش انسانی هم پیشی می‌گیرد . در نتیجه تحولات فناورانه انسان‌ها طولانی‌تر و سالم‌تر زندگی می‌کنند و می‌توانند مسافت‌های طولانی‌تری را در زمان‌های کوتاه‌تر طی کنند.

• تحرک ماورایی یا پویایی خارق العاده در دوره پس از سال ۲۰۳۰ کسب می شود. در این ساختار جهانی بدون کربن با ابعادی تازه از نحوه جابجایی در حوزه های زیر سطحی، فوق سطحی و استراتوسفری به صورت تجاری به مردم عرضه می شود.

پایان/

۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =