نفت در مرز ۱۰۰ دلار/ افزایش قیمت بنزین و بلیت هواپیما در آمریکا

قیمت نفت حدود چهار درصد جهش کرد و به بالاترین حد در پنج هفته گذشته رسید. این افزایش قیمت در پی تصمیم سازمان اوپک پلاس صورت گرفت.

به گزارش تحریریه، نفت حدود چهار درصد جهش کرد و به بالاترین حد در پنج هفته گذشته رسید. این افزایش قیمت در پی تصمیم سازمان اوپک پلاس صورت گرفت.

قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی با وجود افزایش ارزش دلار افزایش یافت.

دلار قوی‌تر، نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند و معمولاً بر نفت و سایر دارایی‌های پرخطر تأثیر می‌گذارد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳.۵۰ دلار یا ۳.۷ درصد افزایش به ۹۷.۹۲ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز ۴.۱۹ دلار یا ۴.۷ درصد افزایش یافت و به ۹۲.۶۴ دلار در هر بشکه رسید.

این بالاترین سطح بسته شدن نفت برنت از ۳۰ اوت و برای نفت خام آمریکا از ۲۹ اوت بود. این دو قرارداد برای دومین هفته متوالی افزایش و بیشترین درصد افزایش از مارس این هفته را ثبت کردند. برنت در طول هفته حدود ۱۱ درصد و نفت خام آمریکا ۱۷ درصد افزایش یافت.

پس از این افزایش قیمت شبکه تلویزیونی ABC آمریکا به نقل از کارشناسان آمریکایی اعلام کرد که به دنبال تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، ممکن است قیمت بنزین و هزینه‌های گرمایش خانه در ایالات متحده دوباره افزایش یابد.

به نظر این کارشناسان، تصمیم مذکور ممکن است منجر به افزایش هزینه های حمل و نقل هوایی و قیمت بلیت هواپیما نیز شود و پیش بینی می‌شود این رشد بیشترین تأثیر را بر مناطق جنوبی و شمال شرق آمریکا بگذارد.

«پاتریک دی هان» رئیس تجزیه و تحلیل بازار نفت و گاز در شرکت GasBuddy گفت: به احتمال زیاد، این بدان معناست که قیمت‌ها در پمپ بنزین ها بین ۱۰ تا ۳۰ سنت در هر گالن (۳.۸ لیتر) افزایش می یابد. قیمت بنزین در ایالات متحده در حال حاضر به دلیل تقاضای زیاد شروع به افزایش کرده به طوری که میانگین ملی هر گالن ۳.۸۳ دلار است اگرچه هفته گذشته این قیمت پنج سنت کمتر بود.

او افزود: علاوه بر این، امسال ممکن است یکی از گران‌ترین فصل‌ها برای سفر در تعطیلات سال نو میلادی باشد. مثلاً میانگین قیمت بلیت هواپیمای رفت و برگشت در روز شکرگزاری ۲۸۱ دلار است که ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است. پروازها در کریسمس حتی گرانتر هستند. میانگین قیمت آنها به ۴۳۵ دلار می رسد که ۵۵ درصد بیشتر از قیمت های سال گذشته است.

پایان/

۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 22106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =