آماده‌سازی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس برای اجرای قانون

معاون مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اعلام کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با هدف رفع ابهامات اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، جلسات مشترکی با شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار می کند.

به گزارش تحریریه، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از اول آبان ماه 1401 به عنوان اولین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

براین اساس، سازمان امور مالیاتی کشور با هدف شناسایی و رفع ابهامات فنی، قانونی و اجرایی این قانون و همچنین آماده سازی این شرکت ها، جلسات مشترکی با شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار می کند.

در این رابطه افشین محمودیان، معاون مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، گفت: تاکنون جلسات متعددی با شرکت های مختلف پذیرفته شده در بورس و فرابورس از جمله شرکت های فعال در زمینه خودروسازی و قطعات، شرکت های دارویی، شرکت های فعال در زمینه های بانکی، پولی و مالی برگزار شده است.

وی افزود: بعد از الزام به اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و فرابورس ترتیباتی اتخاذ شد تا با برگزاری جلسات مشترک، این شرکت ها نسبت به تکالیف قانونی خود آگاه شوند و بتوانند به درستی نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان این که جلسات مذکور به صورت مستمر در مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در حال برگزاری است، افزود: هدف ما این است که کلیات قانون، روش های اجرا و نحوه تبادل اطلاعات تشریح شود و از همه مهم تر ابهامات مودیان در خصوص نحوه و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی و چگونگی استفاده از امضای الکترونیکی برطرف شود.

محمودیان همچنین با بیان اینکه در این جلسات درخصوص شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی که بازوی اجرایی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان هستند به مودیان توضیحات لازم ارائه می شود، تصریح کرد: این شرکت ها طبق قانون موظف هستند در زمینه مشاوره و آموزش های لازم به مودیان، نصب و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات مالیاتی از قبیل خدمات مربوط به صدور صورتحساب الکترونیکی و... با سازمان امور مالیاتی همکاری کنند.

به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، معاون مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با بیان اینکه فراخوان حضور در این جلسات از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس به شرکت ها اعلام شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای آبان ماه این شرکت ها ملزم به ثبت نهایی صورت حساب های الکترونیکی صادره از طریق سامانه مودیان می باشند.

پایان/

۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22141

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =