"بُزخری" به بازار مسکن رسید/ با یک میلیارد تومان کجا می‌توان خانه خرید؟

کارشناس مسکن با اشاره به رکودتورمی حاکم بر بازار مسکن، گفت: رکود باعث شده تا دلالان در نبود خریدار اقدام به "بُزخری" واحدهای مسکونی کنند.

مهدی محرمی شام‌اسبی در گفت‌وگو با تحریریه با اشاره به رکود بازار مسکن در کشور، اظهار کرد: یکی از دلایل رکود بازار مسکن به‌خصوص در تهران افزایش هزینه‌های زندگی است. این مسئله باعث شده تا مردم در شهرهای اطراف پایتخت از جمله پردیس، هشتگرد، پرند و... واحد مسکونی موردنظر را با قیمت مناسبی خریداری کنند.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر می‌توان با یک میلیارد تومان یک آپارتمان 2 خوابه را در شهر پردیس خریداری کرد،‌ ادامه داد: این در حالی است که با این مبلغ در مناطق متوسط رو به پایین تهران می‌توان یک واحد مسکونی را رهن کرد.

وی یادآور شد: تا چند سال قبل، دلالان واحدهای مسکونی را از مردم خریداری کرده و آنرا حداکثر یکسال نگه داشته و سپس به مصرف‌کننده می‌فروختند. این خریداران، افرادی بودند که پس‌انداز را جمع کرده و طلا یا ماشین خود را می‌فروختند و می‌توانستند وارد بازار مسکن شوند.

کارشناس مسکن بیان کرد: این افراد یا خانه‌ای را می‌خریدند یا واحد مسکونی خود را از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر جابجا می‌کردند. این در حالی است که به دلیل افزایش قیمت مسکن در دولت قبل، عملا پس‌اندازها تاثیر آنچنانی در قدرت خرید مردم ندارد.

محرمی با اشاره به گزارش امروز بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن و کُند شدن رشد قیمت‌ها، گفت: این وضعیت باعث شده تا معاملات مسکن نسبت به مردادماه حدود 23 درصد کاهش یابد.

وی ادامه داد: در این شرایط که خریدار آنچنانی در بازار نیست، برخی دلالان اقدام به خرید واحدهای مسکونی زیر قیمت می‌کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار تا پایان سال رکود ادامه خواهد داشت و قیمت مسکن کمتر از 5 درصد افزایش خواهد یافت.

پایان/

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 22194

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =