دولت بدون سنگ‌اندازی واردات خودرو را آزاد کند

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: دولت باید بدون ملاحظه و سنگ اندازی و تفسیر داخلی مقررات واردات خودرو را آزاد کند زیرا با واردات انحصار بازار از بین می‌رود، سوءاستفاده به حداقل می‌رسد و خودروسازان داخلی ناچار به رقابت با خودروهای وارداتی می‌شوند.

به گزارش تحریریه، احد آزادی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی، درباه مشکلات صنعت خودروسازی، گفت: انحصار همواره موجب سوءاستفاده بوده است؛ هرچند صنعت خودروسازی در سال‌های تحریم خدماتی به کشور کرده اما اکنون وضعیت متفاوت شده و با توجه به اینکه خطرات جاده‌ای افزایش یافته و تصادفات بسیار شده، سزاوار نیست که مردم را وادار به انحصار غیرقابل دفاع کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود سوءاستفاده و سوءتدبیر در صنعت خودروسازی، افزود: مجلس برای رفع مشکلات صنعت خودرو تدبیر و با تصویب قانون مجوز واردات خودرو را صادر کرد.

وی اضافه کرد: دولت باید بدون ملاحظه و سنگ اندازی و تفسیر داخلی خود واردات خودرو را آزاد کند زیرا با واردات انحصار بازار از بین می‌رود، سوءاستفاده به حداقل می‌رسد و خودروسازان داخلی ناچار به رقابت با خودروهای وارداتی می‌شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در گفتگو با خانه ملت ادامه داد: اگر خودروسازان ملزم به رقابت با خودروهای خارجی شوند، کیفیت خودروهای داخلی ارتقا پیدا می‌کند، قیمت‌ها استاندارد می‌شود و ایمنی افزایش می‌یابد از سوی دیگر مردم حق انتخاب دارند.

پایان/

۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 22241

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =