انتخابات آینده آمریکا و سرنوشت اوکراین

نشریه معتبر آمریکایی اعتقاد دارد پس از انتخابات آمریکا یک کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان، فشار مالی بر حامیان اروپایی کیف را افزایش می دهد.

به گزارش تحریریه، نشریه «پولیتیکو» نوشت، اعضای اتحادیه اروپا باید برای ارائه کمک های بیشتر به اوکراین پس از انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر در ایالات متحده آماده باشند.

این نشریه هشدار داد که اگر حزب جمهوری خواه کنترل کنگره را در دست بگیرد، سخاوتمندانه ترین کمک کننده ناتو به جنگ در اوکراین یعنی آمریکا ممکن است ناگهان بسیار مقرون به صرفه تر رفتار کند.

چندی قبل پیش بینی های مشابهی از سوی دیگر رسانه ها و تحلیلگران همچون Axios ارائه شده است.

نظرسنجی ها حاکی از کاهش حمایت رای دهندگان آمریکایی از کمک کاخ سفید به اوکراین است. اعضای حزب جمهوری‌خواه به طور فزاینده‌ای از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل درخواست ده‌ها میلیارد دلار کمک از کنگره برای انتقال به کی‌یف و خرج نکردن این پول برای مسائل داخلی که از نظر حزب اهمیت بیشتری دارد مانند حفاظت از مرزها، انتقاد می‌کنند.

«کوین مک کارتی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان می گوید: من فکر می‌کنم مردم در رکود اقتصادی به سر می‌برند و نمی خواهند چک سفید برای اوکراین نوشته شود. آنها این کار را انجام نمی دهند.

جمهوری‌خواهان مدت‌هاست که اتحادیه اروپا را ترغیب می کنند تا بار بیشتری را در حمایت از اوکراین بر عهده بگیرد. آن ها استدلال می‌کنند که بحران در آنجا تهدید بزرگ‌تری برای اروپایی‌ها نسبت به آمریکا است.

انتخابات آینده آمریکا و سرنوشت اوکراین

پولیتیکو پیش‌بینی کرد که با افزایش تسلط جمهوریخواهان بر چمدان‌های پول دولت، رویکرد واشنگتن به متحدانش ممکن است تغییر کند.

این نشریه خاطرنشان کرد که دولت بایدن از مشوق های دوستانه... به جای مزاحمت شرکای خود استفاده می کند. اگر حزب جمهوری خواه کنگره را در دست بگیرد، آنها از چنین لحن خوشایندی استفاده نمی کنند.

با اینحال گویا مقامات بروکسل به دلیل اجماع کلی دو حزب به نفع اوکراین، انتظار هیچ تغییر جدی را در سخاوت واشنگتن در قبال اوکراین ندارند.

«کریستیان پریک» سفیر استونی در ایالات متحده گفت: اعضای مختلف کنگره به او اطمینان داده‌اند که حمایت قوی برای ادامه کمک‌ها به اوکراین تا زمانی که هر دو طرف نیاز دارند، ادامه می یابد.

«دیوید مک آلیستر» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا هم به پولیتیکو اظهار داشت که در نهایت این رئیس جمهوری آمریکا است که کنترل قابل توجهی بر سیاست خارجی دارد.

در همین حال، رای دهندگان اروپایی فشار ناشی از کاهش تجارت با روسیه و افزایش قیمت انرژی را احساس می کنند. رهبری اتحادیه اروپا خواستار اتحاد و عزم هماهنگ در مواجهه با مشکلات اقتصادی شده است و بیان می کند که اتحادیه باید شکست مسکو از کی یف را تضمین کند.

پایان/

۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 22337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =