خطر شیوع کلوب های شبانه زیرزمینی!

بحران اقتصادی موجب شده است تا صنعت چند میلیاردی باشگاه‌ های شبانه انگلستان به تدریج تا سال ۲۰۳۰ نابود شود.

به گزارش تحریریه، کلوپ های شبانه در انگلیس برای دریافت کمک به دولت التماس می‌کنند زیرا بحران هزینه‌های زندگی باعث کاهش استقبال مردم از این مراکز شده و همین امر ممکن است این صنعت را روانه قبرستان کند.

روزنامه «تایمز» با استناد به ارقام ارائه شده توسط انجمن صنایع شبانه (NTIA) گزارش داد که اگر کلوپ های شبانه با سرعت فعلی بسته شوند، انگلیس ممکن است تا سال ۲۰۳۰ تمام کلوپ های شبانه خود را از دست بدهد. این در حالی است که یک پنجم کلوب های شبانه این کشور در دوره همه گیری کووید ۱۹ بسته شده بودند.

کلوب های شبانه تعطیل می شوند

بر اساس گزارش NTIA در بازه زمانی ۹ ماهه بین دسامبر گذشته تا سپتامبر امسال ۱۲۳ کلوپ شبانه در این کشور تعطیل شدند، که معادل از دست رفتن یک مرکز در هر دو روز است. اکنون تنها ۱۰۶۸ کلوپ شبانه در انگلستان باقی مانده است.

تایمز تاکید کرد: این ارقام حاکی از آن است که اگر نرخ بسته شدن این کسب و کارها متوقف نشود، تا سال ۲۰۳۰ هیچ کلوپ شبانه ای در سرتاسر انگلستان باقی نخواهد ماند.

با توجه به اینکه کشور انگلیس با بحران هزینه زندگی و انرژی دست و پنجه نرم می کند، تحریم روسیه و کاهش عرضه انرژی روسیه به اروپا این مشکل را تشدید کرده است. این در حالی است که هزینه استفاده از تفریحات در کلوپ های شبانه امسال نسبت به قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است در مقابل هزینه زندگی برای انگلیسی ها بیش از ۳۰ درصد بیشتر شده است.

چند روز قبل، انجمن فوق دولت لندن را متهم کرد که اهمیت اقتصاد شبانه را نادیده می گیرد. این صنعتی است که سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر گردشگر خارجی و شهروندان این کشور را جذب می کند و بیش از ۱۱۲ میلیارد پوند (۱۲۹ میلیارد دلار) درآمد ایجاد می نماید و اشتغال را برای حدود ۲ میلیون نفر به وجود آورده است.

این انجمن مدعی شد: ما با چالش های گوناگونی همچون هشدارها در زمینه ریاضت اقتصادی، مالیات و کاهش اهمیت از سوی مقامات مواجه هستیم.

Nightlife in Bolton | A local guide by Premier Inn

هفته گذشته، «مایکل کیل» رئیس این انجمن از مقامات خواست تا از بی توجهی و کنار گذاشتن زندگی شبانه خودداری کنند و همچنین توقف مالیات مشروبات الکلی را بار دیگر اجرایی کنند ضمن آنکه تخفیف نرخ های تجاری را تمدید کنند و مالیات بر ارزش افزوده را کاهش دهند.

وی پیش از مدت ها قبل بارها مدعی شده بود که کاهش فعالیت کلوپ های شبانه یک تراژدی بزرگ برای انگلستان خواهد بود زیرا این مراکز استعدادها را پرورش می دهند و به عنوان مرکز فرهنگی و اجتماعی مهمی عمل می کنند.

همچنین تایمز اظهارنظر دیگری را از وی منتشر کرد که عنوان داشت بسته شدن اماکن دارای مجوز امن ممکن است به احیای مراکز و گروه های غیرقانونی و خطرناک منجر شود.

One in five UK nightclubs shut since pandemic, new report shows | DJMag.com

او افزود که بریتانیا در خطر بازگشت به محیط‌های زندگی شبانه غیرقانونی و ناامن است. او هشدار داد: اگر مراقب نباشیم، در نهایت به فرهنگ اواخر دهه هشتاد باز خواهیم گشت.

تحقیقات انجام شده توسط Barclaycard در ماه گذشته نشان داد که بیش از نیمی از انگلیسی ها در حال برنامه ریزی برای کاهش هزینه های اختیاری، از جمله خوردن و آشامیدن در بیرون از خانه هستند تا بتوانند قبوض انرژی خود را پرداخت کنند.

گفتنی است در روزهای اخیر، پرستاران، وکلا، پزشکان، معلمان و کارکنان حمل و نقل و بسیاری از صنوف دیگر در انگلیس نسبت به سرسام شدن هزینه های کار و زندگی و افزایش درخواست ها برای اعتصاب هشدار داده اند.

پایان/

۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 22693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =