۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
چرا رئیسی اصرار دارد وزیر صمت بماند؟

عملکرد بسیار بد فاطمی امین موجب شده تمام سرمایه اجتماعی دولت نابود شود.

نم نم دولت محترم سیزدهم یکساله ونیمی خود را تجربه می‌کند که معاون وزیر دولت بی کفایت روحانی و وزیرصمت دولت محترم سیزدهم پنجمین کارت زرد دولت که حاکی از عملکرد ضعیف و تاثیرگزاری منفی برآشفته بازار خودرو داشته وقیمت خودرو نسبت به اواسط سال ۱۴۰۰(زمان تحویل دولت ) تقریبا ۱۰۰ ملیون تومان رشد داشته و ابزار نظارتی مجلس هم بدلیل برخی نقطه نظرات وهمچنین لابی قوی و وسوسه انگیز مافیای بزرگ خودرو در کشور بی نتیجه بوده است. و تقریبا همان سیاست های نامناسب دولت قبل در بازار خودرو و تولید کماکان ادامه دارد. انگار اراده ایی برای مقابله با افزایش قیمت ها و نابسامانی بازار خودرو در برنامه های وزارت صمت نیست. تنها به افزایش چند درصد تولید خودرو آنهم نه تولیدی که قابل واگذاری باشد، تولیدی که بدلیل نقص قطعه فقط از خروجی خط تولید خارج شده و در پارکینگ‌های دوخودرو ساز دپو شده اند افتخار می‌کنند و نسبت به این ناکارآمدی تدبیر امیدوار کننده ایی مشاهده نمی‌شود، که نتیجه آن بی ثباتی کامل بازار خودرو کشور است.

جالبتر اینجاست که هنوز یک خودرو وارداتی به بازار کشور وارد نشده آن هم بعد از چندسال کش و قوس و مخالفت و وضع آئین‌نامه های مختلف که باز بنفع همان مافیای خودرویی کشور است مدیرعامل ایران خودرو خواستار آزاد سازی قیمت‌های خودروهای تولیدی خود شده اند آن هم با این کیفیت که صدای همه و مخصوصا رهبری عزیز انقلاب هم در آورده است، و این یعنی افزایش بدون نظارت و افسارگسیخته قیمت خودروهای بی کیفیت تولید داخل در بازار آزاد است.

جلسه پر حاشیه استیضاح وزیر صمت وسخنان نمایندگان موافق استیضاح که بیانگر، ناکارآمدی وزیر مربوطه، بدلایل نابسامانی وعدم ثبات نرخ تولیدات داخلی و افزایشهای مدام قیمت‌ها به هربهانه، عدم نظارت بر توزیع کالاهای اساسی وقیمت گذاری بدون درنظر گرفتن منافع مردم ومشکلات معیشتی مردم، که بالاخره بعداز شش ماه اعلام وصول شده بود با کش و قوس ولابی سنگین افراد ذی نفوذ و...مبین نگرانی نمایندگان و نابسامانی در وضعیت وزارتخانه صمت و شخص وزیر محترم است.

هرچند وقتی تعدادی نماینده گان مخالف استیضاح بجای بیان دیدگاهایشان درهنگام سخنان نمایندگان موافق استیضاح از جمله دو دو استفاده کردند واجازه ندادند اهرم استیضاح درست اجرا گردد. هرچند براساس شنیده ها لابی سنگین طرفداران آقای وزیر کار خودش را کرد. که با این اوصاف نباید خیلی انتظار واهمه آقایان وزرا از ابزار استیضاح مجلس تا حدودی انقلابی داشت.

هر چند عدم حضور ریاست محترم جمهور برای دفاع از عملکرد فاطمی امین هم بنوبه خود قابل تامل است.

بهر حال وقتی وزارتخانه ایی به این مهمی و وسعت و اثرگذار در اقتصاد و تولید و معیشت مردم به شخصی واگذار میگردد که خود از جمله مدیران دولت وابسته به دولت قبل است و از مسببین وضع موجود بوده نباید انتظار بیش از این داشته باشیم. وقتی در انتصابات به موئلفه های تفکر انقلابی وهمسو نگری و عدم وابستگی به تفکرات دولت قبل و...کمتر توجه گردد نتیجه اش همین اوضاع فعلی می شود.

در سال گذشته یادداشتی منتشر نمودم که وجود همین یک وزیر را برای بدنام نمودن دولت دلسوز و انقلابی و مردمی جناب آقای رئیسی کافی دانستم. هرچند عملکرد برخی وزرای محترم هم یا ضعیف بوده و یاقابل دفاع نبوده است مخصوصاعملکرد و جهت‌گیری‌های وزارت صمت این دولت که با دولت قبل چندان تغییری نکرده ضعف مدیریت و اثرات سوء روز بروز بر اقتصاد خانوارها و صنعت کشور احساس میشود، که تماما و کاملتر آن در سخنان نمایندگان موافق استیضاح بیان شده است.

امیدواریم ریاست محترم جمهوری تا قبل از اینکه خیلی دیر شود و اوضاع معیشتی مردم به حد انفجار برسیده همانطور که وعده دادید قبل از اینکه نا کارآمدی وهمراه نبودن مسئولی مشخص شد قبل از اینکه مجلس محترم بخواهند از ابزار نظارتی خود در ترمیم کابینه و برکناری افرادی که هرچند خوب و سلامت و پرتلاش هستند ولی خروجی عملکردشان به کمبود ابتدایی‌ترین داروها در بازار، احتکار و کارشکنی شرکت‌های داروسازی.. و یا گوشت کیلویی ۲۰۰هزارتومان، ویا مرغ کیلویی ۶۵هزارتومان، برنج کیلویی۱۵۰هزارتومان، دلار ۳۸هزارتومان، و سکه ۱۸ملیون تومانی است فکر اساسی نمایند.

پایان/

۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 23275

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =