صدور 10 هزار میلیارد تومان برگ تشخیص برای فرارهای مالیاتی بزرگ در سال جاری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه کارگروه مقابله با فرار مالیاتی بر استفاده حداکثری از ابزارهای قانونی در مقابله با فرارهای مالیاتی بزرگ خبر داد.

به گزارش تحریریه، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور روز شنبه 26 آذرماه در جلسه کارگروه مقابله با فرار مالیاتی که عملکرد واحدهای بازرسی مالیاتی و هیات های بازرسی موضوع ماده 181 قانون مالیات‏ های مستقیم مورد ارزیابی قرار گرفت، بر ضرورت تمرکز واحدهای بازرسی مالیاتی بر مودیان مهم و فرارهای مالیاتی بزرگ و همچنین کوتاه کردن دوره زمانی تشخیص، مالیات‏ های متمم و دوره دادرسی و هیات‏ های حل اختلاف مالیاتی رسیدگی کننده به این پرونده ها تاکید کرد.

دکتر منظور افزود: اقدامات قضایی و قهری در جمع آوری و رسیدگی به دفاتر، اسناد و مدارک و مستندات مودیان می بایست بصورت حداقلی و صرفا در موارد اضطرار انجام شود.

به نقل از سازمان امور مالیاتی، وی خاطرنشان کرد: با تشکیل و تقویت واحدهای مقابله با فرارهای مالیاتی در ادارات کل امور مالیاتی در سال جاری تاکنون حدود 30 هزار پرونده در اجرای ماده 181 قانون مالیات های مستقیم تعیین تکلیف شده است که ارزش اوراق تشخیص متمم صادره بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان بوده و حدود 2 هزار میلیارد تومان از آن قطعی شده است.

پایان/

۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 23313

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =