افزایش ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا

در حالی که تمرکز بروکسل به سوی اوکراین معطوف است، میزان ورود مهاجران غیرقانونی به قاره سبز به بالاترین سطح رسید.

به گزارش تحریریه، میزان مهاجرت غیرقانونی به اتحادیه اروپا اکنون به بالاترین سطح از زمان بحران مهاجران ۲۰۱۵-۲۰۱۶ رسیده است، زیرا کشورهای عضو در تلاش هستند با هجوم عظیم پناهجویان آواره شده به دلیل درگیری اوکراین را مدیریت کنند.

بر اساس گزارشی که در اوایل این ماه توسط آژانس مرزی اتحادیه اروپا (Frontex) منتشر شد، در ۱۱ ماه اول امسال ۳۰۸ هزار مورد ورود غیرقانونی در سراسر مرزهای خارجی کشورهای اتحادیه اروپا مورد شناسایی قرار گرفت که ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش نشان می دهد.

اگرچه این آمار برای دوره زمانی یک ماه مانده تا پایان سال بود اما بر این اساس جریان ورودی مهاجران در حال حاضر بیشتر از آمار سالانه اروپا از سال ۲۰۱۶ تا به حال بوده است.

Top 10 Migration Issues of 2015 | migrationpolicy.org

همانطور که توسط Breitbart News در مورد آمار مهاجرت گزارش کرد، افزایش مهاجرت غیرقانونی در سال جاری توجه کمی را به خود جلب کرد زیرا اروپایی ها بر بحران اوکراین متمرکز بودند.

البته گفتنی است آمار موسسه Frontex شامل میلیون‌ها پناهنده اوکراینی نمی‌ شود که در بحبوحه جنگ در کشورشان به کشورهای اتحادیه اروپا سرازیر شدند.

بر اساس داده های سازمان ملل متحد، تا هفته گذشته نزدیک به ۷.۹ میلیون پناهنده اوکراینی در سراسر اروپا ثبت شده استکه بیشتر آن ها در لهستان، آلمان و چک مستقر شدند. موسسه « Statista» نیز اوایل ماه آخر سال ۲۰۲۲ گزارش داد که روسیه بیشترین تعداد پناهجوی اوکراینی را با ۲.۸۵ میلیون نفر پذیرفته است.

با اینحال پناهندگان قانونی به عنوان «ورودهای نامنظم» به حساب نمی آیند و بسیاری از خارجی هایی که به اروپای غربی سرازیر می شوند، مهاجران اقتصادی هستند. به عنوان نمونه بیشترین سهم از مهاجرانی که از کانال مانش عبور می کنند تا در انگلستان پناهندگی بگیرند، از آلبانی وارد این کشور می شوند که در حال جنگ نیست.

Border Security Doesn't Make Europe Safer. It Breeds Instability.

طبق آمار اعلامی فرونتکس، مسیرهای بالکان غربی و مدیترانه مرکزی بیشترین ترافیک مهاجران را در سال جاری داشته است. تنها در ماه نوامبر ۲۷ هزار عبور غیرقانونی مرزی به کشورهای اتحادیه اروپا صورت گرفت.

این نهاد تصریح کرد که بیش از ۲۱۰۰ افسر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با فشار شدید مهاجران و سایر چالش ها در مرزهای مشغول فعالیت هستند.

پایان/

۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =