شکاف میان اتحادیه اروپا و اوکراین

رئیس شورای اروپا می گوید گفت وگو با اوکراین دشوارتر شده به ویژه اینکه شکاف بین کیف و بروکسل در مورد تحریم ها علیه روسیه عمیق است. 

به گزارش تحریریه، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در سفر به کی‌یف اظهار داشت مذاکرات د با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در هر دوره جدی تر و پیچیده‌تر می‌شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که زلنسکی از اتحادیه اروپا خواست تا محدودیت‌ های شدیدتری را بر مسکو اعمال کند.

به نقل از بلومبرگ، میشل به خبرنگاران گفت: هر بحث درباره تحریم‌ها بسیار دشوارتر از بحث قبلی است. ما با رئیس جمهور زلنسکی مباحث خوبی داریم و من به همکارانم در مورد پیشنهادات اوکراینی توضیح خواهم داد و مشورت خواهیم کرد. با این حال مطمئن هستم که می‌توانیم فشار بر کرملین را تقویت کنیم.

شکاف میان اتحادیه اروپا و اوکراین

پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در اواخر فوریه، اتحادیه اروپا محدودیت‌های گسترده‌ای را بر روسیه اعمال کرد. حال میشل می گوید که اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب خواهد کرد. او افزود: ما باید ببینیم کدام بخش‌های دیگری را می‌توان در آینده هدف قرار داد.

زلنسکی روز پنجشنبه از بروکسل خواست صنعت هسته‌ای روسیه، از جمله «تمام نهادهای درگیر در برنامه موشکی روسیه» را هدف قرار دهد. وی همچنین خواستار ممنوعیت کامل صادرات انرژی روسیه شد.

تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کنار گذاشتن کامل نفت و گاز روسیه با مقاومت کشورهایی مانند مجارستان روبرو شده که اقتصاد آن به شدت به انرژی روسیه وابسته است. بوداپست موفق به کسب چندین حفره در تحریم ها شده که به آن امکان می دهد به دریافت کالای مورد نیاز خود را از مسکو ادامه دهد. انرژی روسیه ۸۵ درصد از مصرف گاز و ۶۵ درصد تقاضای نفت مجارستان را پاسخ می دهد. «تاماس منچزر» وزیر امور خارجه این کشور هفته گذشته تصریح کرد که کشورش نمی تواند این شرایط را یک شبه تغییر دهد.

دولت مجارستان نتایج یک نظرسنجی را در این ماه به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد 97 درصد مجارها تحریم‌هایی را که باعث آسیب جدی به آن ها می‌شود، رد می‌کنند. وی افزود: پیام ما واضح است: باید در سیاست تحریم‌ های بروکسل بازنگری شود.

درمقابل تحریم های غرب مسکو هم مدعی است که اقتصاد روسیه با تحریم ها سازگار شده است و این محدودیت ها به کشورهای اتحادیه اروپا آسیب بیشتری می زند. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، چند روز قبل غرب را متهم کرد که سعی دارد از تحریم‌ها برای تحریک وقوع انقلاب در روسیه استفاده کند تا سلطه آمریکا را به هر وسیله ممکن عملیاتی سازد.

پایان/

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =