تلاش هند و امارات برای حذف دلار

امارات متحده عربی و هندوستان مذاکراتی را برای تجارت کالاهای غیرنفتی با استفاده از ارزهای ملی آغاز کرده اند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در گزارش خود درباره مراودات تجاری امارات و هند نوشت، «ثانی بن احمد الزیودی» وزیر تجارت خارجی امارات اعلام کرد این دو کشور اکنون در مرحله تازه ای از گفت و گو برای تجارت کالاهای غیرنفتی با استفاده از ارزهای ملی و بدون مداخله دلار قرار دارند.

تلاش هند و امارات برای حذف دلار

وی گفت کشورهای دیگر از جمله چین هم موضوع تسویه حساب تجارت های غیر نفتی از طریق ارزهای داخلی را مطرح کرده اند. امارات امیداور است که بتواند در سه ماه نخست سال جاری توافق تجاری خود با هند را به مرحله پایانی برساند.

به نوشته تارنمای الخلیج آنلاین، امارات در فوریه گذشته یک توافق همکاری راهبردی را با هند امضا کرده است. این توافق زمینه را برای آغاز دوره جدیدی از همکاری میان دو کشور فراهم می کند و شانس دستیابی به بازارها و فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو کشور را تقویت خواهد کرد.

این توافق افزایش تجارت غیر نفتی به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار طی ۵ سال را هدف گذاری کرده است.

تلاش هند و امارات برای حذف دلار

در بخش پایانی این گزارش آمده است: هند پس از چین دومین شریک تجاری امارات به شمار می رود که ۹ درصد از حجم تجارت خارجی امارات را به خود اختصاص داده است.

در سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش تجارت غیر نفتی میان دو کشور به ۱۶۵ میلیارد درهم امارات (۴۵ میلیارد دلار) رسیده است که این رقم نسبت به سال پیش از آن افزایش ۶۶ درصدی را نشان می دهد.

پایان/

۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 23883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =