دشمنی روسای جمهور آمریکا با رسانه

روسای جمهوری آمریکا برخلاف ادعاها مبنی بر آزادی بیان، اغلب رسانه و مطبوعات این کشور را به چشم رقیب می بییند و انواع محدودیت ها و فشار را بر آن ها اعمال می کنند. 

به گزارش تحریریه، امریکانانا به نقل از نشریه «دیلی بیست» در یادداشتی، نقدی بر روسای جمهور آمریکا به دلیل نوع مواجهه آنان با مطبوعات و رسانه‌های آمریکا وارد کرده است که بیشتر متوجه دونالد ترامپ است.

به قلم نویسنده این گزارش، روسای جمهور آمریکا معمولا به مطبوعات این کشور به چشم رقیب نگاه می‌کنند.

نویسنده گزارش در بخشی از این مقاله آورده است: «برخی از آنان مانند جان اِف‌ کِنِدی، برخلاف کنترل و دروغ گفتن به خبرنگاران، از پوشش‌ های نامنصفانه گلایه داشتند. بعضی همچون جورج بوش پسر، تراژدی‌ های ملی را دستمایه ایجاد حصاری اطراف دولت خود به نام امنیت قرار دادند و پوشش آزادانه اخبار جنگی که خود آغازگر آن بودند را محدود کردند. برخی دیگر همچون باراک اوباما، ضمن برخورداری از پوشش اغلب محترمانه از سوی رسانه‌ های جریان اصلی خبر، خبرنگاران را با استفاده از شدیدترین نیروهای در دسترس مورد پیگرد قرار دادند. اما هیچ کدام از آنها وقتی امروزه صحبت از تحقیر رسانه آزاد می‌شود، به پای دونالد ترامپ نمی‌رسد. ترامپ زمانیکه در حال داستان‌‍سرایی در مورد خود و در دست گرفتن قدرت نیست،‌ به گفته خودش از {رسانه اخبار جعلی} بیزار است».

 دشمنی روسای جمهور آمریکا با رسانه

نویسنده این مقاله، سوءاستفاده ترامپ از سیستم قضایی آمریکا، جهت تضعیف روحیه خبرنگاران و رسانه‌های خبری و تسلیم آنان را تنها یک نشانه از نفرت او نسبت به رسانه آزاد می‌داند.

در پایان و به عقیده نویسنده، ترامپ و جنبش MAGA می‌تواند خود را در پوشش طرفدار متمم اول قانون اساسی جا بزند و در حقیقت با پشتیبانی از حقوق خود برای آزادی بیان، عقاید دیگران را تفرقه‌انداز، غیرمیهن‌پرستانه یا خطرناک بخواند، چراکه مادامیکه ترامپ به ثروت دسترسی دارد، آزاد است هر فردی را که علیه وی صحبت می‌کند، تهدید نماید.

پایان/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 24135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =