حقوق و مزایای کارمندان در عربستان

نهادهای عربستان در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در اعطای پاداش و مزایا در رتبه نخست قرار دارند و ضمن افزایش حقوق و مزایا حتی بیشتر از قانون کار به کارکنان خود مرخصی می دهند.

به گزارش تحریریه، دولت ها در ایران برخلاف قوانین مصوب افزایش حقوق کارمندان را کمتر از میزان تورمی که خود دولت ها متهم اصلی آن هستند، در نظر می گیرند و به جای آن مالیات ها را به صورت نقدی و بیشتر از خیلی از ثروتمندان از کارمندها دریافت می کنند. به عنوان نمونه در حالی که پاداش عیدی پایان سال کارمندان تنها ۰.۰۷ یک سکه طلا است (در حالی که یک دهه قبل تا حدود یک سکه هم درنظر گرفته می شد) دیگر دولت ها سعی می کنند کارمندان را که بدنه اصلی قشر متوسط محسوب می شوند به زیر فقر نفرستند.

در یک نمونه، روزنامه «سبق» عربستان نوشت، نخستین گزارش سالانه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای سال ۲۰۲۲ نشان داد که ۸۸.۱ درصد از موسسات عربستان در سال ۲۰۲۳ حقوق سالانه کارمندان را افزایش داده اند. این در حالی است که میانگین افزایش حقوق برای دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ۸۶.۴ درصد بود.

4 arrested for making fake currency in Saudi Arabia's Eastern Province |  Saudi – Gulf News

این گزارش نشان می دهد عربستان در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در اعطای پاداش و مزایا به کارمندان خود در رتبه نخست قرار دارد.

برپایه این گزارش، ۵۵.۹ درصد از نهادهای عربستان برای به روز رسانی و افزایش رتبه و دستمزد کارمندان خود برنامه ریزی می کنند.

درزمینه اعطای مزایای غیر نقدی هم نهادهای عربستان پس از نهادهای اماراتی در رتبه دوم قرار داشتند. این نهادها در اعطای مزایای غیر نقدی بر روی بیمه پزشکی و ساعت کاری تمرکز کرده اند و جالب اینجاست که حتی بیشتر از سطح در نظر گرفته شده در قانون کار به کارمندان خود مرخصی داده اند.

پایان/

۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =